Tak to alespoň vypadá podle prohlášení německé automobilky Audi, která by ráda zapojila do závodů v rallycrossu své vozy poháněné elektrickou energií.
Podle Audi jsou totiž závody v rallycrosu svou povahou a délkou naprosto ideální pro používání elektromobilů. Podle Wolfganga Durheimera, ředitele oddělení motorsportu automobilky Audi, jsou vyhlídky na elektrifikaci těchto závodů velice zajímavé.
Pro server Autocar se vyjádřil ve smyslu, že elektromobily by mohly přinést do závodů rallycrosu vozy s výkonem až 800 koní. Tyto závody jsou navíc poměrně krátké, takže baterie by je měly plně pokrýt.
Závody elektromobilů v rallycrossu ale nejsou žádnou novinkou. Již v roce 2016 oznámil RedBull svůj záměr takové závody pořádat od roku 2018. Ještě v tomto roce by měl být v Los Angeles zahájen jiný šampionát rallycrossu elektromobilů. Ten ale ponese název E/Racing a účastnit by se ho měly speciální závodní elektromobily vyvíjené australskou společností STARD.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?