Americká armáda ve spolupráci s General Motors přivedla na svět vojenský vůz budoucnosti. Je poháněný palivovými články.
Podle mnohých odborníků jsou palivové články palivem budoucnosti. U.S. Army ve spolupráci s General Motors se tak pustila do vývoje armádního vozu poháněného právě tímto zdrojem energie. Z výzkumu vzešel Chevrolet Colorado ZH2.
Na rozdíl od mnoha konceptů není ZH2 žádné městské prdítko. Jde o vůz který se nezalekne ani opravdu tvrdého terénu. Armáda si pochvaluje jak jeho vysokou mobilitu a prostupnost, tak vlastnosti spojené s pohonným systémem.
Díky pohonu na palivové články totiž ZH2, v porovnání s hřmotnými diesely, nevydává skoro žádný zvuk. Také zanechává mnohem nižší tepelnou stopu, což komplikuje jeho zaměření pomocí speciálních zaměřovačů citlivých na teplo.
Pomyslnou třešničkou na dortu jsou pak odpadní látky. Zatímco spalovací motory produkují jedovaté zplodiny, Chevrolet ZH2 produkuje vodu. Pro vojáky nasazené na dlouhé mise nebo v tropickém prostředí se tak jedná o životadárný stroj.
Chevrolet ZH2 je samozřejmě pouhým konceptem. Ukazuje nám však směr, kterým by se mohla U.S. Army brzy vydat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?