Filtr pevných částic dělá z naftových vozů bezcenné ojetiny. Vzhledem k životnosti a cenám nových filtrů jich bohužel stále více ve vozech chybí.
Viceprezident FIA region I., viceprezident AIT a prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček se setkal s ministrem životního prostředí a místopředsedou hnutí ANO Richardem Brabcem, kde řešili otázky ohledně odstraňování DPF filtrů v České republice. Dle nového zjištění ÚAMK vzrostl počet vozidel bez DPF nebo s poškozeným DPF oproti z roku 2015 na rok 2016 až o 45 tisíc vozů. Je tedy opravdu na čase začít konat! Ministr životního prostředí panu Vaníčkovi přislíbil řešit situaci s ministrem dopravy Danem Ťokem a ministrem vnitra Milanem Chovancem.
„Jsem rád, že pan ministr Brabec vnímá tuto závažnou problematiku jako já a doufám, že co nejrychleji nalezneme společnou cestu ke zlepšení alarmující situace na našich silnicích. Prvním krokem by měla být společná kontrola aut přímo v terénu za pomoci nejmodernějších mobilních analyzátorů částic,“ komentuje závěry jednání Vaníček.
"Naše předběžné výsledky měření v terénu jsou šokující. Na mnoho hlavních tazích v Praze jsou několikanásobně překročeny povolené limity (limit je 30 tis. pt/ccm). Například křižovatka Evropské a Horoměřické ulice v Praze 6 vykázala průměrnou hodnotu přes 58 tisíc pt/ccm, o kus níže na Svatovítské ulici u zastávky tramvaje v Dejvicích jsme naměřili průměrně přes 70 tisíc pt/ccm a zatím suverénně nejhorším místem jsou Pražské tunely (Letenský, Strahovský nebo celý tunelový komplex Blanka). Tam jsme dokonce jen v jedoucím vozidle měřili hodnoty přesahující 300 tisíc pt/ccm. První výsledky našeho měření jsou natolik závažné, aby se tím konečně někdo odpovědný začal velmi vážně zabývat," hodnotí první výsledky nezávislého měření ÚAMK jeho prezident JUDr. Oldřich Vaníček.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.