Filtr pevných částic dělá z naftových vozů bezcenné ojetiny. Vzhledem k životnosti a cenám nových filtrů jich bohužel stále více ve vozech chybí.
Viceprezident FIA region I., viceprezident AIT a prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček se setkal s ministrem životního prostředí a místopředsedou hnutí ANO Richardem Brabcem, kde řešili otázky ohledně odstraňování DPF filtrů v České republice. Dle nového zjištění ÚAMK vzrostl počet vozidel bez DPF nebo s poškozeným DPF oproti z roku 2015 na rok 2016 až o 45 tisíc vozů. Je tedy opravdu na čase začít konat! Ministr životního prostředí panu Vaníčkovi přislíbil řešit situaci s ministrem dopravy Danem Ťokem a ministrem vnitra Milanem Chovancem.
„Jsem rád, že pan ministr Brabec vnímá tuto závažnou problematiku jako já a doufám, že co nejrychleji nalezneme společnou cestu ke zlepšení alarmující situace na našich silnicích. Prvním krokem by měla být společná kontrola aut přímo v terénu za pomoci nejmodernějších mobilních analyzátorů částic,“ komentuje závěry jednání Vaníček.
"Naše předběžné výsledky měření v terénu jsou šokující. Na mnoho hlavních tazích v Praze jsou několikanásobně překročeny povolené limity (limit je 30 tis. pt/ccm). Například křižovatka Evropské a Horoměřické ulice v Praze 6 vykázala průměrnou hodnotu přes 58 tisíc pt/ccm, o kus níže na Svatovítské ulici u zastávky tramvaje v Dejvicích jsme naměřili průměrně přes 70 tisíc pt/ccm a zatím suverénně nejhorším místem jsou Pražské tunely (Letenský, Strahovský nebo celý tunelový komplex Blanka). Tam jsme dokonce jen v jedoucím vozidle měřili hodnoty přesahující 300 tisíc pt/ccm. První výsledky našeho měření jsou natolik závažné, aby se tím konečně někdo odpovědný začal velmi vážně zabývat," hodnotí první výsledky nezávislého měření ÚAMK jeho prezident JUDr. Oldřich Vaníček.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?