Filtr pevných částic dělá z naftových vozů bezcenné ojetiny. Vzhledem k životnosti a cenám nových filtrů jich bohužel stále více ve vozech chybí.
Viceprezident FIA region I., viceprezident AIT a prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček se setkal s ministrem životního prostředí a místopředsedou hnutí ANO Richardem Brabcem, kde řešili otázky ohledně odstraňování DPF filtrů v České republice. Dle nového zjištění ÚAMK vzrostl počet vozidel bez DPF nebo s poškozeným DPF oproti z roku 2015 na rok 2016 až o 45 tisíc vozů. Je tedy opravdu na čase začít konat! Ministr životního prostředí panu Vaníčkovi přislíbil řešit situaci s ministrem dopravy Danem Ťokem a ministrem vnitra Milanem Chovancem.
„Jsem rád, že pan ministr Brabec vnímá tuto závažnou problematiku jako já a doufám, že co nejrychleji nalezneme společnou cestu ke zlepšení alarmující situace na našich silnicích. Prvním krokem by měla být společná kontrola aut přímo v terénu za pomoci nejmodernějších mobilních analyzátorů částic,“ komentuje závěry jednání Vaníček.
"Naše předběžné výsledky měření v terénu jsou šokující. Na mnoho hlavních tazích v Praze jsou několikanásobně překročeny povolené limity (limit je 30 tis. pt/ccm). Například křižovatka Evropské a Horoměřické ulice v Praze 6 vykázala průměrnou hodnotu přes 58 tisíc pt/ccm, o kus níže na Svatovítské ulici u zastávky tramvaje v Dejvicích jsme naměřili průměrně přes 70 tisíc pt/ccm a zatím suverénně nejhorším místem jsou Pražské tunely (Letenský, Strahovský nebo celý tunelový komplex Blanka). Tam jsme dokonce jen v jedoucím vozidle měřili hodnoty přesahující 300 tisíc pt/ccm. První výsledky našeho měření jsou natolik závažné, aby se tím konečně někdo odpovědný začal velmi vážně zabývat," hodnotí první výsledky nezávislého měření ÚAMK jeho prezident JUDr. Oldřich Vaníček.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.