Uber a Volvo chtějí jít s dobou a tak se již delší dobu věnují vývoji a testování autonomních vozidel. Velký test v San Franciscu na konci minulého roku nedopadl dobře a musel být předčasně ukončen. Poslední testování proběhlo minulý týden v Arizoně, i to muselo být předčasně ukončeno. Co se stalo?
Že jste nikdy neslyšeli o UBERu? Tak v krátkosti, jedná se o americkou nadnárodní dopravní a mobilní společnost, umožňující objednání přepravy osobním automobilem. To funguje prostřednictvím mobilní aplikace Uber, která umožňuje spotřebitelům s chytrým telefonem zadávat žádosti o jízdu, jež jsou následně předávány řidičům zapojených do této sítě. V České republice Uber funguje od roku 2014 (Praha), od ledna 2017 také v Brně. Uber se od začátku potýká s problémy. Jedním z nich je například zpochybňování zákonnosti, jelikož v očích některých úřadů a taxislužeb nevlastní řidiči Uberu licenci, jedná se podle nich o nebezpečnou a nelegální činnost.
Dalším z opakujících se problémů této firmy, je vývoj autonomních vozidel. Konkrétně se jedná o Volva XC90. Jejich velké testování proběhlo na konci minulého roku v San Franciscu, tam ale museli testování po týdnu zastavit. Při testech v reálném provozu se totiž ukázalo, že některá auta projela křižovatkou na červenou a že si neumí poradit s odbočováním přes pruhy vyhrazené pro cyklisty. Kalifornský úřad pro motorová vozidla tehdy autonomní vozidla zakázal. Společnost Uber tehdy prohlásila, že se však autonomních aut vzdát nehodlá a k dalšímu testování se vrátí, jakmile odstraní zjištěné závady.
Další testování proběhlo uplynulý týden v Arizoně a ani toto testování se neobešlo bez komplikací. Uber stáhl z provozu všechna samořízená auta poté, co se jeden z vozů během jízdy v automatickém režimu srazil s jiným automobilem. Nehoda se obešla bez zranění, ačkoliv snímky pořízené po srážce ukazují, že se auto Uberu převrátilo na bok. Policie k nehodě uvádí, že nehodu nezpůsobilo auto Uberu, ale druhý vůz, který nedal přednost v jízdě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?