Uber a Volvo chtějí jít s dobou a tak se již delší dobu věnují vývoji a testování autonomních vozidel. Velký test v San Franciscu na konci minulého roku nedopadl dobře a musel být předčasně ukončen. Poslední testování proběhlo minulý týden v Arizoně, i to muselo být předčasně ukončeno. Co se stalo?
Že jste nikdy neslyšeli o UBERu? Tak v krátkosti, jedná se o americkou nadnárodní dopravní a mobilní společnost, umožňující objednání přepravy osobním automobilem. To funguje prostřednictvím mobilní aplikace Uber, která umožňuje spotřebitelům s chytrým telefonem zadávat žádosti o jízdu, jež jsou následně předávány řidičům zapojených do této sítě. V České republice Uber funguje od roku 2014 (Praha), od ledna 2017 také v Brně. Uber se od začátku potýká s problémy. Jedním z nich je například zpochybňování zákonnosti, jelikož v očích některých úřadů a taxislužeb nevlastní řidiči Uberu licenci, jedná se podle nich o nebezpečnou a nelegální činnost.
Dalším z opakujících se problémů této firmy, je vývoj autonomních vozidel. Konkrétně se jedná o Volva XC90. Jejich velké testování proběhlo na konci minulého roku v San Franciscu, tam ale museli testování po týdnu zastavit. Při testech v reálném provozu se totiž ukázalo, že některá auta projela křižovatkou na červenou a že si neumí poradit s odbočováním přes pruhy vyhrazené pro cyklisty. Kalifornský úřad pro motorová vozidla tehdy autonomní vozidla zakázal. Společnost Uber tehdy prohlásila, že se však autonomních aut vzdát nehodlá a k dalšímu testování se vrátí, jakmile odstraní zjištěné závady.
Další testování proběhlo uplynulý týden v Arizoně a ani toto testování se neobešlo bez komplikací. Uber stáhl z provozu všechna samořízená auta poté, co se jeden z vozů během jízdy v automatickém režimu srazil s jiným automobilem. Nehoda se obešla bez zranění, ačkoliv snímky pořízené po srážce ukazují, že se auto Uberu převrátilo na bok. Policie k nehodě uvádí, že nehodu nezpůsobilo auto Uberu, ale druhý vůz, který nedal přednost v jízdě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?