Uber a Volvo chtějí jít s dobou a tak se již delší dobu věnují vývoji a testování autonomních vozidel. Velký test v San Franciscu na konci minulého roku nedopadl dobře a musel být předčasně ukončen. Poslední testování proběhlo minulý týden v Arizoně, i to muselo být předčasně ukončeno. Co se stalo?
Že jste nikdy neslyšeli o UBERu? Tak v krátkosti, jedná se o americkou nadnárodní dopravní a mobilní společnost, umožňující objednání přepravy osobním automobilem. To funguje prostřednictvím mobilní aplikace Uber, která umožňuje spotřebitelům s chytrým telefonem zadávat žádosti o jízdu, jež jsou následně předávány řidičům zapojených do této sítě. V České republice Uber funguje od roku 2014 (Praha), od ledna 2017 také v Brně. Uber se od začátku potýká s problémy. Jedním z nich je například zpochybňování zákonnosti, jelikož v očích některých úřadů a taxislužeb nevlastní řidiči Uberu licenci, jedná se podle nich o nebezpečnou a nelegální činnost.
Dalším z opakujících se problémů této firmy, je vývoj autonomních vozidel. Konkrétně se jedná o Volva XC90. Jejich velké testování proběhlo na konci minulého roku v San Franciscu, tam ale museli testování po týdnu zastavit. Při testech v reálném provozu se totiž ukázalo, že některá auta projela křižovatkou na červenou a že si neumí poradit s odbočováním přes pruhy vyhrazené pro cyklisty. Kalifornský úřad pro motorová vozidla tehdy autonomní vozidla zakázal. Společnost Uber tehdy prohlásila, že se však autonomních aut vzdát nehodlá a k dalšímu testování se vrátí, jakmile odstraní zjištěné závady.
Další testování proběhlo uplynulý týden v Arizoně a ani toto testování se neobešlo bez komplikací. Uber stáhl z provozu všechna samořízená auta poté, co se jeden z vozů během jízdy v automatickém režimu srazil s jiným automobilem. Nehoda se obešla bez zranění, ačkoliv snímky pořízené po srážce ukazují, že se auto Uberu převrátilo na bok. Policie k nehodě uvádí, že nehodu nezpůsobilo auto Uberu, ale druhý vůz, který nedal přednost v jízdě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.