Od roku 2018 nás čeká velká změna. Souvisí se značkou BMW a také těmi, kdo si pořídí nový model z její produkce.
Konkrétně jde o to, že každé nově vyrobené BMW bude od příštího roku shromažďovat anonymně data o silnicích, autech, řízení a všech dalších aspektech potřebných k vytvoření co nejpřesnějšího obrazu autonomního řízení.
Doba jde kupředu a ani bavorský výrobce nechce zůstat stranou. Proto se dal dohromady se společností Mobileye. Ta již nasbírala patřičné zkušenosti s autonomním řízením u firmy Tesla. Nyní se chystá spolupracovat s BMW, kde bude její systém defacto sledovat řidiče.
Kromě naprosto nové generace map se BMW rozhodlo, že do jeho nových aut nainstaluje další bezpečnostní systémy. Novinkou bude například prvek Road Experience Management, který sesbíraná data odešle třetí straně, která je následně prozkoumá a vyhodnotí.
A k čemu všemu to vlastně bude dobré? Informace sesbírané z datových zařízení vlastně poslouží k vývoji autonomního řízení ve vozech BMW. Vedlejším produktem se stane velká databáze, která ukáže, jak moc dobře řídí současní řidiči, jak moc jsou agresivní za volantem a další dosti zajímavé věci.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?