Značky Dodge a Chrysler řeší problém se svými modely Charger a 300. Exempláře z let 2014 až 2017 totiž mají problém se šrouby hnací hřídele.
Vše se týká verzí výhradně s pohonem všech kol a také osmi šroubů na přední hnací hřídeli. Majitelům dotčených kusů již bylo zasláno doporučení přímo z automobilky, aby zajeli do svého nejbližšího servisu. Výrobci tak chtějí předejít tomu, aby se hřídel díky ztrátě šroubů nadobro odpojila.
Mimochodem, prvním kusem, u něhož došlo k tomuhle problému, byl policejní Dodge Charger. Vše se stalo 14. ledna 2016 a vše skončilo poškozením převodovky. Postupem času se díky šetření zjistilo, že i další policejní vozidla měla uvolněné šrouby hřídele. A jelikož se bavíme o vozech, které asi těžko využívá ke službě česká policie, je jasné, že tenhle problém se týká USA.
Veškerá práce a servis bude pro Američany zdarma, ale i tak to zabere nějaký čas. Vše se přitom týká 69 tisíc exemplářů, takže to není žádné malé číslo. Automechanici se tak v dílnách obou značek značně zapotí, ale hlavní je, že vše bude uvedeno do pořádku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?