Značky Dodge a Chrysler řeší problém se svými modely Charger a 300. Exempláře z let 2014 až 2017 totiž mají problém se šrouby hnací hřídele.
Vše se týká verzí výhradně s pohonem všech kol a také osmi šroubů na přední hnací hřídeli. Majitelům dotčených kusů již bylo zasláno doporučení přímo z automobilky, aby zajeli do svého nejbližšího servisu. Výrobci tak chtějí předejít tomu, aby se hřídel díky ztrátě šroubů nadobro odpojila.
Mimochodem, prvním kusem, u něhož došlo k tomuhle problému, byl policejní Dodge Charger. Vše se stalo 14. ledna 2016 a vše skončilo poškozením převodovky. Postupem času se díky šetření zjistilo, že i další policejní vozidla měla uvolněné šrouby hřídele. A jelikož se bavíme o vozech, které asi těžko využívá ke službě česká policie, je jasné, že tenhle problém se týká USA.
Veškerá práce a servis bude pro Američany zdarma, ale i tak to zabere nějaký čas. Vše se přitom týká 69 tisíc exemplářů, takže to není žádné malé číslo. Automechanici se tak v dílnách obou značek značně zapotí, ale hlavní je, že vše bude uvedeno do pořádku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.