Značky Dodge a Chrysler řeší problém se svými modely Charger a 300. Exempláře z let 2014 až 2017 totiž mají problém se šrouby hnací hřídele.
Vše se týká verzí výhradně s pohonem všech kol a také osmi šroubů na přední hnací hřídeli. Majitelům dotčených kusů již bylo zasláno doporučení přímo z automobilky, aby zajeli do svého nejbližšího servisu. Výrobci tak chtějí předejít tomu, aby se hřídel díky ztrátě šroubů nadobro odpojila.
Mimochodem, prvním kusem, u něhož došlo k tomuhle problému, byl policejní Dodge Charger. Vše se stalo 14. ledna 2016 a vše skončilo poškozením převodovky. Postupem času se díky šetření zjistilo, že i další policejní vozidla měla uvolněné šrouby hřídele. A jelikož se bavíme o vozech, které asi těžko využívá ke službě česká policie, je jasné, že tenhle problém se týká USA.
Veškerá práce a servis bude pro Američany zdarma, ale i tak to zabere nějaký čas. Vše se přitom týká 69 tisíc exemplářů, takže to není žádné malé číslo. Automechanici se tak v dílnách obou značek značně zapotí, ale hlavní je, že vše bude uvedeno do pořádku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?