Fordu usínají za volanty testovacích vozů řidiči. Proto jim sebral volant a pedály

Ford Mondeo Vignale
Ford Mondeo Vignale, foto: Ford
ar5 21. února 2017 09:37
Sdílej:

Autonomní modely od Fordu jsou možná tak dokonalé, že vlastně díky tomu nastal výrobci jeden dost zásadní problém. Testovací jezdci samočinných vozidel totiž usínají za volanty.

Ba co víc, na jejich probuzení nefungují ani různé varovné systémy, vibrace sedaček anebo brnění volantu. Testovací jezdci přitom většinou jezdí ve dvojicích a tak by se nemělo stávat, že jeden nechá toho druhého usnout. Nepochopitelně se ale stane to, že usnou klidně i oba.

Ne, tohle není vtip, takové problémy Ford v poslední době řeší a výrobce si už nevěděl rady, jak všemu zabránit. Autonomní vůz přitom potřebuje stálou kontrolu živým člověkem, jelikož technika není neomylná a pak vše musí zachránit člověk. To se týká systému číslo tři, ovšem aby byla všemu vystavena stopka, Ford přešel na rozvoj čtvrtého a pátého stupně.

Díky tomu se autonomní Fordy obejdou i bez posádky. Proč? V autě totiž není žádný volant a  ani pedály. Auta prostě budou jezdit sama, bez zásahu člověka, což vlastně nebude zas takovou novinkou... První prodeje Fordů s plně autonomním řízením se rozeběhnou v roce 2025.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.