Autonomní modely od Fordu jsou možná tak dokonalé, že vlastně díky tomu nastal výrobci jeden dost zásadní problém. Testovací jezdci samočinných vozidel totiž usínají za volanty.
Ba co víc, na jejich probuzení nefungují ani různé varovné systémy, vibrace sedaček anebo brnění volantu. Testovací jezdci přitom většinou jezdí ve dvojicích a tak by se nemělo stávat, že jeden nechá toho druhého usnout. Nepochopitelně se ale stane to, že usnou klidně i oba.
Ne, tohle není vtip, takové problémy Ford v poslední době řeší a výrobce si už nevěděl rady, jak všemu zabránit. Autonomní vůz přitom potřebuje stálou kontrolu živým člověkem, jelikož technika není neomylná a pak vše musí zachránit člověk. To se týká systému číslo tři, ovšem aby byla všemu vystavena stopka, Ford přešel na rozvoj čtvrtého a pátého stupně.
Díky tomu se autonomní Fordy obejdou i bez posádky. Proč? V autě totiž není žádný volant a ani pedály. Auta prostě budou jezdit sama, bez zásahu člověka, což vlastně nebude zas takovou novinkou... První prodeje Fordů s plně autonomním řízením se rozeběhnou v roce 2025.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.