Fordu usínají za volanty testovacích vozů řidiči. Proto jim sebral volant a pedály

ar5, 21. února 2017, 09:37 Google+

Autonomní modely od Fordu jsou možná tak dokonalé, že vlastně díky tomu nastal výrobci jeden dost zásadní problém. Testovací jezdci samočinných vozidel totiž usínají za volanty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Mondeo Vignale

Ford Mondeo Vignale | foto: Ford

Sdílejte článek

Ba co víc, na jejich probuzení nefungují ani různé varovné systémy, vibrace sedaček anebo brnění volantu. Testovací jezdci přitom většinou jezdí ve dvojicích a tak by se nemělo stávat, že jeden nechá toho druhého usnout. Nepochopitelně se ale stane to, že usnou klidně i oba.

Ne, tohle není vtip, takové problémy Ford v poslední době řeší a výrobce si už nevěděl rady, jak všemu zabránit. Autonomní vůz přitom potřebuje stálou kontrolu živým člověkem, jelikož technika není neomylná a pak vše musí zachránit člověk. To se týká systému číslo tři, ovšem aby byla všemu vystavena stopka, Ford přešel na rozvoj čtvrtého a pátého stupně.

Díky tomu se autonomní Fordy obejdou i bez posádky. Proč? V autě totiž není žádný volant a  ani pedály. Auta prostě budou jezdit sama, bez zásahu člověka, což vlastně nebude zas takovou novinkou... První prodeje Fordů s plně autonomním řízením se rozeběhnou v roce 2025.

Vytisknout

Diskuze: Fordu usínají za volanty testovacích vozů řidiči. Proto jim sebral volant a pedály

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Zvláštní SPZ, ilustrační fotografie

Muž koupil SPZ s označením "1". Zaplatil za ní šílenou sumu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud