Dayton rozšiřuje svou řadu pneumatik pro nákladní vozidla představením vodicích pneumatik D800M a záběrových pneumatik D800D pro smíšený provoz na silnici a v terénu. Poskytovat mají „nejdůležitější provozní vlastnosti za nejlepší cenu“, a to na úrovni jako běžná silniční pneumatika.
Značka Dayton byla založena v roce 1905 a od roku 1988 patří do koncernu pneumatikářského gigantu Bridgestone. To jí dává přístup k know-how i znalostem tradiční značky, z nichž inženýři těžili i při vývoji nových pneumatik D800M a D800D. Obě zvládnou práci v nejdrsnějších podmínkách v částečné mimosilniční dopravě na kamenité, šotolinové nebo sutinové cesty – například ve stavebnictví, při přepravě odpadu nebo těžbě dřeva. Od toho jsou ostatně určeny pro smíšený provoz.
Díky označení M+S a alpskému symbolu odvádějí vynikající výkony i v zabláceném nebo zasněženém terénu, jakož i v nepříznivých zimních podmínkách. Jejich speciální pryžová směs, vyvinutá pro svou vysokou odolnost vůči proříznutí a vytrhávání dezénu, chrání běhoun a kostru pneumatiky před nákladným poškozením na drsném povrchu.
Obě nové pneumatiky Dayton lze, na rozdíl od mnoha dovážených levných pneumatik, protektorovat. Tím se jim výrazně prodlužuje životnost, čímž se ještě více zvyšuje jejich ekonomická výhodnost. Konstrukce obou gum disponuje spojovacími můstky mezi bloky běhounu v prostřední části styčné plochy, které zvyšují obvodovou tuhost a minimalizují pilovité opotřebení pneumatik.
To prodlužuje životnost, maximalizuje provozuschopnost vozidel a snižuje náklady na údržbu. Design spojovacích můstků a dobrá odolnost pneumatik vůči nepravidelnému opotřebení přispívají také k tiché, komfortní jízdě na dálnici. Vodící typ D800M i záběrový typ D800D jsou nabízeny v rozměrech 315/80 R 22,5 a 13 R 22,5. Navíc jsou vybaveny také novou ztenčenou patkou, jež minimalizuje hmotnost pneumatiky bez kompromisů v oblastech odolnosti, nosnosti, valivého odporu a provozních vlastností.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?