Obrací se svět k lepšímu? Konec motorů TDI je na spadnutí, downsizing je u VW mrtev

ar6, 8. února 2017, 22:29 Google+

Volkswagen v poslední době sází v motorové otázce na downsizing. Proto plošně zavádí litrové tříválce TSI a strategie zmenšování měla pokračovat i dál. Zatímco ale zážehová 1.5 TSI se postupně v nových modelech mamutího koncernu objeví, 1.5 TDI skončí ještě dřív, než měla šanci se předvést.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Naftová 1.6 TDI se brzy stane obětí emisních limitů.

Naftová 1.6 TDI se brzy stane obětí emisních limitů. | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Dieselgate, vyšší náklady na vývoj a výrobu, stále přísnější emisní limity CO2 i NOx a slabá poptávka v segmentu B. To jsou zhruba základní důvody toho, že plánovaná patnáctistovka TDI, která by nahradila tříválcovou čtrnáctistovku i čtyřválcovou šestnáctistovku, nakonec nenahradí vůbec nikoho. Volkswagen její vývoj zkrátka ukončil a rozhodl se věnovat benzín-elektrickým hybridům. Abychom dali již zmíněné důvody do kontextu – aby 1.5 TDI vyhověla emisním požadavkům, stály by její úpravy někde mezi 600 až 800 eury (cca 16 až 22 tisíc korun). A to je podle ředitele výzkumu a vývoje značky Franka Welsche, jenž se rozpovídal pro britský Autocar, cena, která je stejná jako celý motor. U Pola by pak motor dělal čtvrtinu ceny vozu! Jinými slovy, aby na autě Volkswagen vydělal, byla by cena pro koncového zákazníka vysoká.

Na druhou stranu konec vývoje 1.5 TDI s hliníkovým blokem a přímým vstřikováním neznamená konec turbodieselů v malých modelech značky, potažmo celého koncernu. Na letošní rok chystaná nová generace Pola (včetně derivátů jako malé SUV) dostane, podobně jako nedávno Seat Ibiza, čtyřválcovou šestnáctistovku TDI. Její životnost je ale omezená, konkrétně na tři až pět let. Pak by měla skončit. Tentýž osud, jen v jiném časovém horizontu, potká i tříválcové čtrnáctistovky, které se dnes objevují v útrobách Fabie a (končícího) Pola. Náhradou malých turbodieselů budou benzín-elektrické mild hybridy, jenž mají podle Welsche stejné emise CO2, ale nižší emise NOx a celkově stojí jejich vývoj a výroba o dost méně.

Avšak pozor! Volkswagen na turbodiesely úplně nezanevře, protože v jeho nabídce i nadále zůstane dvoulitrové TDI. To se tak postupem času stane, navzdory ještě nedávným tendencím, nejmenším naftovým motorem. V blízké budoucnosti se navíc počítá s uvedení nové verze 2.0 TDI Evo, která má nabídnout mnohem lepší hodnoty emisí CO2. Pod kapotu aut segmentu B si ani tak cestu nenajde, Golf by jej nicméně dostat měl a u ještě větších modelů je to naprostá jistota. Nakonec to s tím koncem populárních „TéDéÍček“ ještě nebude tak horké.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Obrací se svět k lepšímu? Konec motorů TDI je na spadnutí, downsizing je u VW mrtev

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Starší motor

Únik chladící kapaliny? Toto bývají nejčastější příčiny louží pod motorem

Bugatti Divo

Nové Bugatti na scéně? Teď už víme, jak bude znít

Ilustrační foto

Jste za volantem nervní? Rady, jak se udržet na uzdě

Na počátku srpna sjelo z výrobní linky závodu společnosti Škoda Auto v Kvasinách milionté SUV značky Škoda. Jubilejní vůz Škoda Karoq zamíří k zákazníkovi ve Španělsku

Mladoboleslavská ofenziva přináší úspěchy, Škoda vyrobila již milionté SUV

Ilustrační fotografie

Skandály, které otřásly automobilovým průmyslem? Kokain i stovky životů v ohrožení

Turisté natočili svůj zběsilý úprk před lesním požárem

Turisté natočili průjezd lesním požárem, z těchto záběrů vám bude pořádně horko

Dvaadvacetiletý mladík se nechal natočit při jízdě rychlostí 318 km/h po dálnici, teď ho čeká vysvětlování policistům

Přes 300 km/h na noční dálnici? Sebejistého mladíka usvědčilo vlastní video

Pininfarina PF0

Pininfarinův americký sen? Nový hypersport PF0 slibuje z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy

Ilustrační foto

V čem jezdí neohleduplní řidiči nejčastěji? Na tato auta si dávejte pozor!

Pokus o krádež motocyklu skončil pro zloděje fiaskem

Z obyčejného řidiče se stal hrdina internetu. Jeho čin zachytila kamera

reklama
reklama

Doporučujeme

Expedition je největším SUV Fordu nejen v USA.

Může se Ford vyrovnat Range Roveru? Obrovský Expedition se o to pokouší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alkett Minenräumer? Nacistické děsivé monstrum mělo odolat největším detonacím

  2. Chcete dodávku bez moderních vymožeností? Těchto deset kousků je tu pro vás

  3. Tragédie místo úspěchu? Moskvič měl dostat Sověty na úroveň Západu, něco se ale stalo

  4. Škoda mezi nejhoršími automobily světa. Co se stalo?

  5. Jak co nejlépe šetřit palivo? Na rychlosti záleží víc, než si myslíte

  6. Je možné chytit letící šíp z auta? S nejvýkonnější Octavií žádný problém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud