Volkswagen v poslední době sází v motorové otázce na downsizing. Proto plošně zavádí litrové tříválce TSI a strategie zmenšování měla pokračovat i dál. Zatímco ale zážehová 1.5 TSI se postupně v nových modelech mamutího koncernu objeví, 1.5 TDI skončí ještě dřív, než měla šanci se předvést.
Dieselgate, vyšší náklady na vývoj a výrobu, stále přísnější emisní limity CO2 i NOx a slabá poptávka v segmentu B. To jsou zhruba základní důvody toho, že plánovaná patnáctistovka TDI, která by nahradila tříválcovou čtrnáctistovku i čtyřválcovou šestnáctistovku, nakonec nenahradí vůbec nikoho. Volkswagen její vývoj zkrátka ukončil a rozhodl se věnovat benzín-elektrickým hybridům. Abychom dali již zmíněné důvody do kontextu – aby 1.5 TDI vyhověla emisním požadavkům, stály by její úpravy někde mezi 600 až 800 eury (cca 16 až 22 tisíc korun). A to je podle ředitele výzkumu a vývoje značky Franka Welsche, jenž se rozpovídal pro britský Autocar, cena, která je stejná jako celý motor. U Pola by pak motor dělal čtvrtinu ceny vozu! Jinými slovy, aby na autě Volkswagen vydělal, byla by cena pro koncového zákazníka vysoká.
Na druhou stranu konec vývoje 1.5 TDI s hliníkovým blokem a přímým vstřikováním neznamená konec turbodieselů v malých modelech značky, potažmo celého koncernu. Na letošní rok chystaná nová generace Pola (včetně derivátů jako malé SUV) dostane, podobně jako nedávno Seat Ibiza, čtyřválcovou šestnáctistovku TDI. Její životnost je ale omezená, konkrétně na tři až pět let. Pak by měla skončit. Tentýž osud, jen v jiném časovém horizontu, potká i tříválcové čtrnáctistovky, které se dnes objevují v útrobách Fabie a (končícího) Pola. Náhradou malých turbodieselů budou benzín-elektrické mild hybridy, jenž mají podle Welsche stejné emise CO2, ale nižší emise NOx a celkově stojí jejich vývoj a výroba o dost méně.
Avšak pozor! Volkswagen na turbodiesely úplně nezanevře, protože v jeho nabídce i nadále zůstane dvoulitrové TDI. To se tak postupem času stane, navzdory ještě nedávným tendencím, nejmenším naftovým motorem. V blízké budoucnosti se navíc počítá s uvedení nové verze 2.0 TDI Evo, která má nabídnout mnohem lepší hodnoty emisí CO2. Pod kapotu aut segmentu B si ani tak cestu nenajde, Golf by jej nicméně dostat měl a u ještě větších modelů je to naprostá jistota. Nakonec to s tím koncem populárních „TéDéÍček“ ještě nebude tak horké.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.