Volkswagen v poslední době sází v motorové otázce na downsizing. Proto plošně zavádí litrové tříválce TSI a strategie zmenšování měla pokračovat i dál. Zatímco ale zážehová 1.5 TSI se postupně v nových modelech mamutího koncernu objeví, 1.5 TDI skončí ještě dřív, než měla šanci se předvést.
Dieselgate, vyšší náklady na vývoj a výrobu, stále přísnější emisní limity CO2 i NOx a slabá poptávka v segmentu B. To jsou zhruba základní důvody toho, že plánovaná patnáctistovka TDI, která by nahradila tříválcovou čtrnáctistovku i čtyřválcovou šestnáctistovku, nakonec nenahradí vůbec nikoho. Volkswagen její vývoj zkrátka ukončil a rozhodl se věnovat benzín-elektrickým hybridům. Abychom dali již zmíněné důvody do kontextu – aby 1.5 TDI vyhověla emisním požadavkům, stály by její úpravy někde mezi 600 až 800 eury (cca 16 až 22 tisíc korun). A to je podle ředitele výzkumu a vývoje značky Franka Welsche, jenž se rozpovídal pro britský Autocar, cena, která je stejná jako celý motor. U Pola by pak motor dělal čtvrtinu ceny vozu! Jinými slovy, aby na autě Volkswagen vydělal, byla by cena pro koncového zákazníka vysoká.
Na druhou stranu konec vývoje 1.5 TDI s hliníkovým blokem a přímým vstřikováním neznamená konec turbodieselů v malých modelech značky, potažmo celého koncernu. Na letošní rok chystaná nová generace Pola (včetně derivátů jako malé SUV) dostane, podobně jako nedávno Seat Ibiza, čtyřválcovou šestnáctistovku TDI. Její životnost je ale omezená, konkrétně na tři až pět let. Pak by měla skončit. Tentýž osud, jen v jiném časovém horizontu, potká i tříválcové čtrnáctistovky, které se dnes objevují v útrobách Fabie a (končícího) Pola. Náhradou malých turbodieselů budou benzín-elektrické mild hybridy, jenž mají podle Welsche stejné emise CO2, ale nižší emise NOx a celkově stojí jejich vývoj a výroba o dost méně.
Avšak pozor! Volkswagen na turbodiesely úplně nezanevře, protože v jeho nabídce i nadále zůstane dvoulitrové TDI. To se tak postupem času stane, navzdory ještě nedávným tendencím, nejmenším naftovým motorem. V blízké budoucnosti se navíc počítá s uvedení nové verze 2.0 TDI Evo, která má nabídnout mnohem lepší hodnoty emisí CO2. Pod kapotu aut segmentu B si ani tak cestu nenajde, Golf by jej nicméně dostat měl a u ještě větších modelů je to naprostá jistota. Nakonec to s tím koncem populárních „TéDéÍček“ ještě nebude tak horké.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?