Určitě si toho někdy všiml každý z vás. Ne každé auto má u palivoměru vyznačenu malou šipku. Některá auta jí mají doleva, některá doprava a některá vůbec. Víte, o co se jedná a proč je to vlastně tak?
Se stále novějšími modely aut se rozmáhají stále nové ukazatele a kontrolky, tudíž i současný majitel s přehledem o technice a novinkách může být leckdy překvapen tím, co vlastně na něj bude na palubní desce blikat. Samostatnou kapitolou je ale palivoměr, který je zatím ve velké míře řešen klasickým ukazatelem s ručičkou a dílky.
Ne vždy ale u něj najdeme symbol malé čerpací stanice se šipečkou do strany. Právě ta naznačuje, na jaké straně vozu se nachází hrdlo palivové nádrže. Tento fakt se hodí například nám motoristickým novinářům, jelikož často střídáme nová auta a člověk se leckdy ztrácí v tom, kde vlastně najde víčko od nádrže.
Právě šipka je důležitým a šikovným prvkem, který ale není samozřejmost. Následně vám totiž prozradíme, u kterých aut je šipka doleva, doprava a také ty, u nichž šipka vůbec není.
Tak například vozy značky Alfa Romeo. Ty šipku mají, ale ne všude. Nový model Giulia a 4C jí mají, jenže třeba hatchback Giulietta jí postrádá. Místo toho je u palivoměru nápis „Benzina”, takže řidič alespoň ví, že má tankovat benzin a ne naftu. Bez šipek se musíte obejít také u Citroenu DS4 nebo Peugeotu 308. Proč se Francouzi s tímhle neobtěžují, to je otázkou.
Naopak třeba česká Škoda Octavia jí má, konkrétně u ní najdeme šipku směrem vpravo. To samé se týká také většího Superbu a sesterského Volkswagenu Passat. Obecně pak koncernová auta se šipkami jen hemží, což je jen dobře. Je vidět, že Němci jsou na rozdíl od Francouzů opravdu preciznější.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?