Teprve před pár dny organizace Euro NCAP tvrdě zkritizovala Ford Mustang za velice průměrnou ochranu posádky a nedostačující plejádu bezpečnostních asistentů, což vyústilo v zisk pouhých dvou hvězdiček z pěti. A pro Američany může být ještě hůř, jejich modla posledních let, Tesla Model S, totiž neobdržela nejvyšší hodnocení institutu IIHS.
Zatímco v Evropě je nejvyšším ohodnocením pět hvězdiček, v hodnocení amerického institutu IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) je to označení Top Safety Pick+, případně jen Top Safety Pick. To druhé obdrží vozidlo, které dosáhlo nejvyššího ohodnocení dobrý (good) v kategorii čelního nárazu s malým přesahem (25 procent přední části v oblasti řidiče), čelního nárazu s velkým přesahem, bočního nárazu, pevnosti střechy a ochrany hlav a krků cestujících, respektive musí mít přednárazový systém v jednom ze dvou nejvyšších hodnocení, tedy dobrý (advanced) nebo výborný (superior). Znaménko plus pak obdrží to vozidlo, které dostane přední světla s hodnocením dobrý (good) nebo chvalitebný (accepteable). Pro úplnost ještě uveďme, že mimo tato dvě má škála ještě hodnocení slabý (marginal) a špatný (poor).
Tím máme metodiku za sebou a můžeme přistoupit k poslední sadě nezávislých nárazových testů. Té se zúčastnila ekologická vozidla – elektromobily Tesla Model S a BMW i3, respektive plug-in hybridy Chevrolet Volt a Toyota Prius Prime (u nás Plug-in Hybrid). Nejhůře ze všech testovaných dopadla překvapivě Tesla, ačkoliv tak špatné jako u Mustanga to nebylo. Limuzína obdržela nejvyšší ohodnocení ve čtyřech z pěti hlavních kategorií, pohořela až v hodnocení čelního nárazu s malým přesahem, kde je pouze chvalitebná. Důvodem jsou bezpečnostní pásy, které dovolily figuríně tvrdý náraz do volantu i přes nafouklý airbag. Řidiči hrozí také poranění pravé nohy.
Problém se týká aut modelového roku 2016 a 2017, vyrobených po říjnu loňského roku. V návaznosti na výhrady zavedla automobilka od 23. ledna příslušné změny, Model S se tak proti bariéře v dohledné době rozjede znovu. Není to ale jediný problém elektromobilu, IIHS totiž zároveň označila pevnost střechy verze P100D pouze za chvalitebnou. Její konstrukce je stejná jako u ostatních variant, na rozdíl od nich je ale P100D těžší, tím pádem dochází k jejímu snadnějšímu poškození. Přední světla si pak dokonce vysloužila hodnocení špatný (Tesla pracuje na nápravě, takže i tato oblast bude podrobena novému testu), přednárazový systém nebyl hodnocen vůbec, protože navzdory automatickému brzdění i speciálnímu softwaru jím není Model S vybaven.
O moc lépe než Tesla nedopadlo ani BMW i3. To za ochranu hlav a krků pasažérů obdrželo pouze hodnocení chvalitebný. Stejně byla označena také světla vozu, která jsou navíc dostupná jen za příplatek. Přednárazový systém vůz sice má, hodnocen je ale jen jako dobrý. V ostatních čtyřech hlavních kategoriích nicméně získal mnichovský elektromobil nejvyšší hodnocení. Nejvyšší známku Top Safety Pick+ si v nové sadě testů odnesly plug-in hybridy Chevrolet Volt a Toyota Prius Prime. Americký zástupce nezaváhal ani v jedné z kategorií, nejvýše hodnocený je i jeho přednárazový systém, Japonec dostal hodnocení chvalitebný v oblasti předních světel (jde navíc o příplatkové reflektory). Jinak je ale také bez výraznějších bezpečnostních chyb.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.