Tesla má další problém. Jaké nedostatky ukázaly poslední nárazové testy?

ar6, 1. února 2017, 20:49 Google+

Teprve před pár dny organizace Euro NCAP tvrdě zkritizovala Ford Mustang za velice průměrnou ochranu posádky a nedostačující plejádu bezpečnostních asistentů, což vyústilo v zisk pouhých dvou hvězdiček z pěti. A pro Američany může být ještě hůř, jejich modla posledních let, Tesla Model S, totiž neobdržela nejvyšší hodnocení institutu IIHS.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jak dopadla Tesla Model S v nárazových testech organizace IIHS?

Jak dopadla Tesla Model S v nárazových testech organizace IIHS? | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Zatímco v Evropě je nejvyšším ohodnocením pět hvězdiček, v hodnocení amerického institutu IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) je to označení Top Safety Pick+, případně jen Top Safety Pick. To druhé obdrží vozidlo, které dosáhlo nejvyššího ohodnocení dobrý (good) v kategorii čelního nárazu s malým přesahem (25 procent přední části v oblasti řidiče), čelního nárazu s velkým přesahem, bočního nárazu, pevnosti střechy a ochrany hlav a krků cestujících, respektive musí mít přednárazový systém v jednom ze dvou nejvyšších hodnocení, tedy dobrý (advanced) nebo výborný (superior). Znaménko plus pak obdrží to vozidlo, které dostane přední světla s hodnocením dobrý (good) nebo chvalitebný (accepteable). Pro úplnost ještě uveďme, že mimo tato dvě má škála ještě hodnocení slabý (marginal) a špatný (poor).

Tím máme metodiku za sebou a můžeme přistoupit k poslední sadě nezávislých nárazových testů. Té se zúčastnila ekologická vozidla – elektromobily Tesla Model S a BMW i3, respektive plug-in hybridy Chevrolet Volt a Toyota Prius Prime (u nás Plug-in Hybrid). Nejhůře ze všech testovaných dopadla překvapivě Tesla, ačkoliv tak špatné jako u Mustanga to nebylo. Limuzína obdržela nejvyšší ohodnocení ve čtyřech z pěti hlavních kategorií, pohořela až v hodnocení čelního nárazu s malým přesahem, kde je pouze chvalitebná. Důvodem jsou bezpečnostní pásy, které dovolily figuríně tvrdý náraz do volantu i přes nafouklý airbag. Řidiči hrozí také poranění pravé nohy.

Problém se týká aut modelového roku 2016 a 2017, vyrobených po říjnu loňského roku. V návaznosti na výhrady zavedla automobilka od 23. ledna příslušné změny, Model S se tak proti bariéře v dohledné době rozjede znovu. Není to ale jediný problém elektromobilu, IIHS totiž zároveň označila pevnost střechy verze P100D pouze za chvalitebnou. Její konstrukce je stejná jako u ostatních variant, na rozdíl od nich je ale P100D těžší, tím pádem dochází k jejímu snadnějšímu poškození. Přední světla si pak dokonce vysloužila hodnocení špatný (Tesla pracuje na nápravě, takže i tato oblast bude podrobena novému testu), přednárazový systém nebyl hodnocen vůbec, protože navzdory automatickému brzdění i speciálnímu softwaru jím není Model S vybaven.

O moc lépe než Tesla nedopadlo ani BMW i3. To za ochranu hlav a krků pasažérů obdrželo pouze hodnocení chvalitebný. Stejně byla označena také světla vozu, která jsou navíc dostupná jen za příplatek. Přednárazový systém vůz sice má, hodnocen je ale jen jako dobrý. V ostatních čtyřech hlavních kategoriích nicméně získal mnichovský elektromobil nejvyšší hodnocení. Nejvyšší známku Top Safety Pick+ si v nové sadě testů odnesly plug-in hybridy Chevrolet Volt a Toyota Prius Prime. Americký zástupce nezaváhal ani v jedné z kategorií, nejvýše hodnocený je i jeho přednárazový systém, Japonec dostal hodnocení chvalitebný v oblasti předních světel (jde navíc o příplatkové reflektory). Jinak je ale také bez výraznějších bezpečnostních chyb.

Vytisknout

Diskuze: Tesla má další problém. Jaké nedostatky ukázaly poslední nárazové testy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lada Kalina Cross je nejstylovější variantou modelové řady.

Zůstane Dacia na pozici nejlevnější značky v ČR?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud