Bezdrátové nabíjení telefonu, bezdrátové připojení na internet, bezdrátové spárování automobilu s telefonem. To je jen krátký výčet technologií, nepotřebující v dnešních nejen osobních automobilech dráty. A díky Volkswagenu se k nim nyní přidává možná nejužitečnější bezdrátový pomocník.
Vyhřívané čelní sklo není novým, avšak v současném zimním počasí velice vítaným pomocníkem. Drobné topné dráty zabudované do čelního skla zabraňují jeho mlžení, respektive zajišťují rychlé roztátí vrstvy ledu. Avšak právě ony tenké kovové dráty mohou řidiče rušit ve výhledu zejména při jízdě za tmy ve světle od protijedoucích vozidel nebo při jízdě proti slunci, které stojí nízko nad obzorem.
Aby byl výhled co možná nejjasnější, což mimo jiné přispívá také k bezpečnosti provozu, přichází Volkswagen se zajímavým technickým zlepšovákem. Bezdrátové vyhřívání čelního skla, kde přeměnu elektrického proudu na potřebné teplo zajišťuje tenká, elektricky vodivá vrstva stříbra ve vrstveném skle čelního okna. Maximální příkon celého řešení je 400 až 500 W, což stačí na promptní zahřátí a pomoc při odstranění námrazy. Součástí celého řešení jsou i zvenku neviditelné topné dráty ve spodní části okna pro vyhřívání stěračů v klidové poloze.
Čtěte také: Co zkontrolovat před jízdou v zimě? A co vozit v kufru?
V létě naopak tenká vrstva stříbra plní funkci pasivního tepelného štítu, protože odráží až 60 procent slunečního tepla. Teplota v interiéru je díky tomu až o 15 stupňů Celsia nižší v porovnání s konvenčním zeleně tónovaným sklem. Klimatizace tak dokáže vychladit interiér na slunci zaparkovaného vozidla na příjemnou teplotu výrazně rychleji. K dispozici je unikátní řešení zatím pro modely Golf, Golf Sportsvan, Tiguan, Sharan, Passat a Passat Variant. Cena bezdrátového vyhřívání je 7700 korun, v ceníku jej mají zatím zahrnutý Golf a Golf Sportsvan.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.