Bezdrátové nabíjení telefonu, bezdrátové připojení na internet, bezdrátové spárování automobilu s telefonem. To je jen krátký výčet technologií, nepotřebující v dnešních nejen osobních automobilech dráty. A díky Volkswagenu se k nim nyní přidává možná nejužitečnější bezdrátový pomocník.
Vyhřívané čelní sklo není novým, avšak v současném zimním počasí velice vítaným pomocníkem. Drobné topné dráty zabudované do čelního skla zabraňují jeho mlžení, respektive zajišťují rychlé roztátí vrstvy ledu. Avšak právě ony tenké kovové dráty mohou řidiče rušit ve výhledu zejména při jízdě za tmy ve světle od protijedoucích vozidel nebo při jízdě proti slunci, které stojí nízko nad obzorem.
Aby byl výhled co možná nejjasnější, což mimo jiné přispívá také k bezpečnosti provozu, přichází Volkswagen se zajímavým technickým zlepšovákem. Bezdrátové vyhřívání čelního skla, kde přeměnu elektrického proudu na potřebné teplo zajišťuje tenká, elektricky vodivá vrstva stříbra ve vrstveném skle čelního okna. Maximální příkon celého řešení je 400 až 500 W, což stačí na promptní zahřátí a pomoc při odstranění námrazy. Součástí celého řešení jsou i zvenku neviditelné topné dráty ve spodní části okna pro vyhřívání stěračů v klidové poloze.
Čtěte také: Co zkontrolovat před jízdou v zimě? A co vozit v kufru?
V létě naopak tenká vrstva stříbra plní funkci pasivního tepelného štítu, protože odráží až 60 procent slunečního tepla. Teplota v interiéru je díky tomu až o 15 stupňů Celsia nižší v porovnání s konvenčním zeleně tónovaným sklem. Klimatizace tak dokáže vychladit interiér na slunci zaparkovaného vozidla na příjemnou teplotu výrazně rychleji. K dispozici je unikátní řešení zatím pro modely Golf, Golf Sportsvan, Tiguan, Sharan, Passat a Passat Variant. Cena bezdrátového vyhřívání je 7700 korun, v ceníku jej mají zatím zahrnutý Golf a Golf Sportsvan.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.