Bezdrátové nabíjení telefonu, bezdrátové připojení na internet, bezdrátové spárování automobilu s telefonem. To je jen krátký výčet technologií, nepotřebující v dnešních nejen osobních automobilech dráty. A díky Volkswagenu se k nim nyní přidává možná nejužitečnější bezdrátový pomocník.
Vyhřívané čelní sklo není novým, avšak v současném zimním počasí velice vítaným pomocníkem. Drobné topné dráty zabudované do čelního skla zabraňují jeho mlžení, respektive zajišťují rychlé roztátí vrstvy ledu. Avšak právě ony tenké kovové dráty mohou řidiče rušit ve výhledu zejména při jízdě za tmy ve světle od protijedoucích vozidel nebo při jízdě proti slunci, které stojí nízko nad obzorem.
Aby byl výhled co možná nejjasnější, což mimo jiné přispívá také k bezpečnosti provozu, přichází Volkswagen se zajímavým technickým zlepšovákem. Bezdrátové vyhřívání čelního skla, kde přeměnu elektrického proudu na potřebné teplo zajišťuje tenká, elektricky vodivá vrstva stříbra ve vrstveném skle čelního okna. Maximální příkon celého řešení je 400 až 500 W, což stačí na promptní zahřátí a pomoc při odstranění námrazy. Součástí celého řešení jsou i zvenku neviditelné topné dráty ve spodní části okna pro vyhřívání stěračů v klidové poloze.
Čtěte také: Co zkontrolovat před jízdou v zimě? A co vozit v kufru?
V létě naopak tenká vrstva stříbra plní funkci pasivního tepelného štítu, protože odráží až 60 procent slunečního tepla. Teplota v interiéru je díky tomu až o 15 stupňů Celsia nižší v porovnání s konvenčním zeleně tónovaným sklem. Klimatizace tak dokáže vychladit interiér na slunci zaparkovaného vozidla na příjemnou teplotu výrazně rychleji. K dispozici je unikátní řešení zatím pro modely Golf, Golf Sportsvan, Tiguan, Sharan, Passat a Passat Variant. Cena bezdrátového vyhřívání je 7700 korun, v ceníku jej mají zatím zahrnutý Golf a Golf Sportsvan.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.