Obrovská ostuda pro Ford! V novém Mustangu nebudete chtít bourat

ar6, 25. ledna 2017, 18:32 Google+

Získat pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP je kvůli rostoucímu vlivu elektronických asistentů stále těžší a těžší. Přesto je auto s hodnocením tři a méně hvězdiček psychologicky bráno za nebezpečné, i když tomu tak vůbec být nemusí. Jenomže Ford Mustang propadl i při čelním nárazu. A to je velká ostuda.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 26.01. 15:09) Napište svůj názor
Ford Mustang v nárazových testech naprosto propadl.

Ford Mustang v nárazových testech naprosto propadl. | foto: Euro NCAP

Sdílejte článek

Nová série nárazových testů Euro NCAP poslala proti zdi tři vozidla – Ford Mustang a Volvo S90 a V90. A zatímco švédská dvojice nezaváhala, americký muscle car si odnesl těžce podprůměrné hodnocení. Testováno bylo kupé s pětilitrovým osmiválcem, které má ve výbavě sedm airbagů, přepínače bezpečnostních pásů nebo Isofix pro zadní sedadla. V kategorii bezpečnostních asistentů nicméně Ford zatím nabídne pouze upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy. I proto získal pouhých 16 procent. Náprava bude sjednána v nejbližších měsících, všechny vozy objednané od června totiž dostanou přednárazový systém s detekcí chodců a autonomním nouzovým brzděním, respektive udržování v jízdním pruhu.

Ani v hodnocení ochrany chodců Američan vyloženě nepropadl, dobře byla díky aktivní kapotě oceněna ochrana hlav, naopak v oblasti pánve vadí tvarování přední části. Nárazník je nicméně poměrně přívětivý k nohám chodců, celkem tak v této kategorii Mustang dostal 64 procent. Ochrana desetiletých dětí, usazených na podsedáku, je maximálně průměrná. Při čelním nárazu totiž hrozí, že pás sklouzne z ramene, při bočním nárazu se pak hlava dítěte dostane přes špatně nafouklý airbag až ke kontaktu se zadním C-sloupkem. Šestileté děti v autosedačce jsou na tom o něco lépe, tady totiž Ford vykazuje při čelním nárazu dobrou ochranu hlavy i krku, problém však představuje nízká ochrana hrudníku. Boční náraz byl u šestiletého dítěte v pořádku. Výtku si modrý ovál vysloužil za nedostatečnou informovanost řidiče o deaktivovaném airbagu spolujezdce, z toho důvodu tam nemohla být umístěná dětská sedačka. Celkově získal Mustang v ochraně dětí jen 32 procent.

Tím se dostáváme k nejpalčivějšímu problému muscle caru, a sice ochraně dospělé posádky. Začít musíme nicméně pozitivně, prostor pro posádku tak po čelním nárazu zůstal stabilní, dobře jsou chráněna kolena a stehenní kosti cestujících vpředu. Jenomže nedostatečně nafouklé přední airbagy způsobily kontakt hlav obou předních pasažérů s volantem, respektive palubní deskou. To platí pro náraz se čtyřicetiprocentním přesahem při rychlosti 64 km/h. Při nárazu celou šířkou auta do bariéry v rychlosti 50 km/h byla ochrana řidiče až na slabší oblast hrudníku hodnocena dobře. Cestující vzadu nicméně sklouzly pod bezpečnostní pás, čímž jim hrozí vysoké riziko poranění kolen, stehenních kostí a pánve. Hodnoceno je to teda slovíčkem špatné.

Stejně dopadly i hrudníky cestujících vzadu, pás je v jejich oblasti, kvůli absenci předpínače, hodně napnutý. Slabá je ochrana hlavy při zpomalování. Ochrana při bočním nárazu auta v rychlosti 50 km/h je dobrá, při nárazu ve 32 km/h do sloupu se pouze mírně zhoršila ochrana hrudníku. Další kritickou oblastí je ochrana krční páteře při nárazu zezadu, slabá u předních cestujících a špatná u zadních cestujících. Za ochranu dospělé posádky si tak Mustang odnesl pouze 72 procent a v součtu s ostatními kategoriemi pak získal jen velice slabé dvě hvězdičky z celkových pěti. Na podrobné hodnocení se můžete podívat zde.

Mnohem lépe si v nárazových testech vedla dvojice od Volva – sedan S90 a kombi V90 ve výbavě Momentum. V ní nechybí sedm airbagů, předpínače bezpečnostních pásů na všech sedačkách, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, přednárazový systém, asistent pro jízdu v pruzích nebo informování řidiče o rychlostních limitech. V kategorii bezpečnostních asistentů si tak oba modely odnesly 93 procent. Ochrana hlav chodců je použitím aktivní kapoty dobrá, stejně jako ochrana nohou. Výhrady měli výzkumníci v Euro NCAP pouze ke špatně ochraně pánve. Plusem je pak nouzové brzdění s detekcí chodců a celkově 76 procent za ochranu chodců.

Desetileté děti jsou při čelním nárazu ve všech oblastech těla chráněny bez výhrad, což platí i pro boční náraz. Šestiletým dětem při čelním nárazu hrozí poranění hrudníku, zbytek těla je ale i při bočním nárazu chráněn dobře. Deaktivovat lze airbag spolujezdce, tím pádem může být sedačka umístěna u na jeho místo. Celkově tak Švédové za ochranu dětí dostali 80 procent. Konstrukce přední části je při čelním nárazu se čtyřicetiprocentním přesahem stabilní, ochrana kolen i stehenních kostí předních cestujících pak bezproblémová. Dospělí cestující jsou při nárazu se čtyřicetiprocentním přesahem dobře chráněni v oblasti hrudníku i hlavy. Při nárazu celou šířkou vozu je ochrana řidiče dobrá, cestující vzadu má zvýšené riziko poranění hrudníku.

Boční náraz jiného automobilu nepůsobí Volvu vážnější problémy, při střetu se sloupem je jen lehce zvýšené riziko poranění hrudníku. Krční páteř je při nárazu zezadu v bezpečí na předních i zadních sedadlech. Vyjádřeno procentuálně, S90 i V90 si za ochranu dospělé posádky odnášejí 95 procent. Celkově tak získala obě Volva jasných pět hvězdiček a umístění mezi nejbezpečnější trojicí automobilů, jaká se kdy nárazových testů Euro NCAP zúčastnila. Třetím do party je potom SUV XC90. Na podrobné hodnocení Volva S90 se podívejte zde a Volva V90 zde.

Vytisknout

Diskuze: Obrovská ostuda pro Ford! V novém Mustangu nebudete chtít bourat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 26.01.2017 15:09 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

reklama

Doporučujeme

Server Error

Server Error

We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.

error 500 | 22. 6. 2021 10:26