K provozu automobilu potřebuje motor kapaliny. Vedle paliva, benzínu nebo nafty, je to například také olej. Ten je samozřejmě potřeba doplňovat, co se ale stane s autem, pokud mu olej dojde? Jakou dlouho ještě pojede do chvíle, než se motor zadře nebo exploduje?
Magazín Car Thorttle docela rád zkouší s automobily extrémní věci. Naposledy si jeho redaktor koupil za 200 liber (cca 6200 korun) Mercedes-Benz C 180 s automatickou převodovkou z roku 1994 a najetými 200 tisíci mílemi (cca 322 tisíc kilometrů). Stav vozidla odpovídá ceně a nájezdu, odpružení už je za hranicí životnosti, karosérie na několika místech promáčklá, světlům chybí kryty a uvnitř to auto už snad ani příliš nepřipomíná. Takže vlastně ideální stroj na experimenty. Jedním z nich je demonstrace toho, jak dlouho dokáže auto jet bez jediné kapičky oleje v motoru. Ten tvůrci (jeho objem byl asi 4,5 litru) předem odčerpali.
Čtěte také:V Česku vznikla nová značka pneumatik! Na co láká zákazníky?
Teorie říká, že olej je pro motor důležitý hlavně proto, že jej promazává. Jednotlivé části tak o sebe nedřou a tím nedochází k jejich opotřebení. Další důležitou funkcí je odvádění nečistot, které se zachycují ve filtru, respektive chlazení některých komponentů. A když olej z motoru odčerpáte, o všechny tyto funkce přijdete a motor se tím pádem, podle teorie, zadře či hůře exploduje. Redaktoři toto dobrovolně podstoupili, chtěli zjistit, jak dlouho Mercedes bez oleje pojede. Prvotní typ řidiče zněl čtyři minuty jízdy a konec. Nutno podotknout, že auto nebylo nikterak šetřeno, motor se dostával i do pásma kolem 5000 ot./min a auto jezdilo dokola po improvizovaném okruhu.
Ani po deseti minutách a několika děsivých zvucích z motoru se třída C nezastavila, na což redaktor zareagoval poznámkou o tom, že dříve než auto umře on sám. Až zhruba po sedmnácti minutách při jízdě na rovince najednou motor explodoval a kromě zlověstného kouře se objevily i nějaké ty plameny a odpadávající součástky. Přesto je konečný výsledek ohromující – asi 17 minut jízdy bez kapky oleje, a to ještě jízdy velice nevybíravým způsobem. Každopádně, pokud vám na cestě dojde olej, i kdyby třeba ve stejném Mercedesu, rozhodně nezkoušejte, jak dlouho bez něj ještě pojedete. Naopak, auto při rozsvícení příslušné kontrolky ihned zastavte a nechejte odtáhnout. Nebo dopadne jako to nebohé „céčko“ ve velice zajímavém videu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.