K provozu automobilu potřebuje motor kapaliny. Vedle paliva, benzínu nebo nafty, je to například také olej. Ten je samozřejmě potřeba doplňovat, co se ale stane s autem, pokud mu olej dojde? Jakou dlouho ještě pojede do chvíle, než se motor zadře nebo exploduje?
Magazín Car Thorttle docela rád zkouší s automobily extrémní věci. Naposledy si jeho redaktor koupil za 200 liber (cca 6200 korun) Mercedes-Benz C 180 s automatickou převodovkou z roku 1994 a najetými 200 tisíci mílemi (cca 322 tisíc kilometrů). Stav vozidla odpovídá ceně a nájezdu, odpružení už je za hranicí životnosti, karosérie na několika místech promáčklá, světlům chybí kryty a uvnitř to auto už snad ani příliš nepřipomíná. Takže vlastně ideální stroj na experimenty. Jedním z nich je demonstrace toho, jak dlouho dokáže auto jet bez jediné kapičky oleje v motoru. Ten tvůrci (jeho objem byl asi 4,5 litru) předem odčerpali.
Čtěte také:V Česku vznikla nová značka pneumatik! Na co láká zákazníky?
Teorie říká, že olej je pro motor důležitý hlavně proto, že jej promazává. Jednotlivé části tak o sebe nedřou a tím nedochází k jejich opotřebení. Další důležitou funkcí je odvádění nečistot, které se zachycují ve filtru, respektive chlazení některých komponentů. A když olej z motoru odčerpáte, o všechny tyto funkce přijdete a motor se tím pádem, podle teorie, zadře či hůře exploduje. Redaktoři toto dobrovolně podstoupili, chtěli zjistit, jak dlouho Mercedes bez oleje pojede. Prvotní typ řidiče zněl čtyři minuty jízdy a konec. Nutno podotknout, že auto nebylo nikterak šetřeno, motor se dostával i do pásma kolem 5000 ot./min a auto jezdilo dokola po improvizovaném okruhu.
Ani po deseti minutách a několika děsivých zvucích z motoru se třída C nezastavila, na což redaktor zareagoval poznámkou o tom, že dříve než auto umře on sám. Až zhruba po sedmnácti minutách při jízdě na rovince najednou motor explodoval a kromě zlověstného kouře se objevily i nějaké ty plameny a odpadávající součástky. Přesto je konečný výsledek ohromující – asi 17 minut jízdy bez kapky oleje, a to ještě jízdy velice nevybíravým způsobem. Každopádně, pokud vám na cestě dojde olej, i kdyby třeba ve stejném Mercedesu, rozhodně nezkoušejte, jak dlouho bez něj ještě pojedete. Naopak, auto při rozsvícení příslušné kontrolky ihned zastavte a nechejte odtáhnout. Nebo dopadne jako to nebohé „céčko“ ve velice zajímavém videu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.