Dvanáctiválce ve velkých autech typu SUV nebo offroad jsou vždy docela zvláštním úkazem. Jedním takovým úkazem je i Mercedes-AMG G 65 s obludným motorem a cenou jako větší rodinný barák.
Jenže pro někoho je to stále málo a proto je tady firma Brabus. Ta je dvorním ladičem modelů Mercedes-Benz a jak už to tak bývá, právě verze G 65 se stala objektem zájmu. Tenhle stroj je vlastně hlavně pro lidi, jenž milují vlastnit vozy, které jsou drahé a nemají prakticky žádný větší smysl.
Brabus nazval úpravu jako "800", a to proto, že jeho 12válcové srdce dostalo výkon 800 koní. K tomu si připočtěme točivý moment 1 420 Nm a pak se asi nebude nikdo divit zrychlení z 0-100 km/h za 4,2 sekundy! Přemotorované Géčko pak umí dosáhnout nejvyšší maximální rychlosti 250 km/h.
Jenže jen o úpravě motoru tenhle kousek není. Jak je vidno z fotogalerie, karoserie dostala nový body kit. Ten se skládá povětšinou z dílů vyrobených z uhlíkových vláken a výsledkem je takřka polozávodní podoba něčeho, co vypadá jako panelák s raketovým motorem.
Drobnou úpravou prošel interiér, kdy konkrétně v tomhle případě dostal semišový potah. Ten je snad naprosto všude, takže jej můžete vidět na volantu, palubní desce nebo na voliči automatické převodovky. Podstatným doplňkem jsou i loga Brabus 800 na prazích dveří. A kolik tenhle výtvor stojí? To raději Brabus veřejně neprozradil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.