Dvanáctiválce ve velkých autech typu SUV nebo offroad jsou vždy docela zvláštním úkazem. Jedním takovým úkazem je i Mercedes-AMG G 65 s obludným motorem a cenou jako větší rodinný barák.
Jenže pro někoho je to stále málo a proto je tady firma Brabus. Ta je dvorním ladičem modelů Mercedes-Benz a jak už to tak bývá, právě verze G 65 se stala objektem zájmu. Tenhle stroj je vlastně hlavně pro lidi, jenž milují vlastnit vozy, které jsou drahé a nemají prakticky žádný větší smysl.
Brabus nazval úpravu jako "800", a to proto, že jeho 12válcové srdce dostalo výkon 800 koní. K tomu si připočtěme točivý moment 1 420 Nm a pak se asi nebude nikdo divit zrychlení z 0-100 km/h za 4,2 sekundy! Přemotorované Géčko pak umí dosáhnout nejvyšší maximální rychlosti 250 km/h.
Jenže jen o úpravě motoru tenhle kousek není. Jak je vidno z fotogalerie, karoserie dostala nový body kit. Ten se skládá povětšinou z dílů vyrobených z uhlíkových vláken a výsledkem je takřka polozávodní podoba něčeho, co vypadá jako panelák s raketovým motorem.
Drobnou úpravou prošel interiér, kdy konkrétně v tomhle případě dostal semišový potah. Ten je snad naprosto všude, takže jej můžete vidět na volantu, palubní desce nebo na voliči automatické převodovky. Podstatným doplňkem jsou i loga Brabus 800 na prazích dveří. A kolik tenhle výtvor stojí? To raději Brabus veřejně neprozradil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?