Dvanáctiválce ve velkých autech typu SUV nebo offroad jsou vždy docela zvláštním úkazem. Jedním takovým úkazem je i Mercedes-AMG G 65 s obludným motorem a cenou jako větší rodinný barák.
Jenže pro někoho je to stále málo a proto je tady firma Brabus. Ta je dvorním ladičem modelů Mercedes-Benz a jak už to tak bývá, právě verze G 65 se stala objektem zájmu. Tenhle stroj je vlastně hlavně pro lidi, jenž milují vlastnit vozy, které jsou drahé a nemají prakticky žádný větší smysl.
Brabus nazval úpravu jako "800", a to proto, že jeho 12válcové srdce dostalo výkon 800 koní. K tomu si připočtěme točivý moment 1 420 Nm a pak se asi nebude nikdo divit zrychlení z 0-100 km/h za 4,2 sekundy! Přemotorované Géčko pak umí dosáhnout nejvyšší maximální rychlosti 250 km/h.
Jenže jen o úpravě motoru tenhle kousek není. Jak je vidno z fotogalerie, karoserie dostala nový body kit. Ten se skládá povětšinou z dílů vyrobených z uhlíkových vláken a výsledkem je takřka polozávodní podoba něčeho, co vypadá jako panelák s raketovým motorem.
Drobnou úpravou prošel interiér, kdy konkrétně v tomhle případě dostal semišový potah. Ten je snad naprosto všude, takže jej můžete vidět na volantu, palubní desce nebo na voliči automatické převodovky. Podstatným doplňkem jsou i loga Brabus 800 na prazích dveří. A kolik tenhle výtvor stojí? To raději Brabus veřejně neprozradil.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?