Auta velikosti Smartu ForTwo to ve světě nemají lehké, čas od času se sice nějaké objeví, přežije ale vždycky pouze německý originál. Nejnověji představila „mikroauto“ Honda, která ale drží v rukávu několik soudobých trendů. Tak například elektropohon a možnost veřejného sdílení.
Veřejné sdílení automobilů je jedním z největších témat posledních měsíců a prakticky každý koncept, který je zaměřený na nové technologie, s touto možností vlastnictví vozu koketuje. Ostatně není se co divit, až 96 procent času, kdy je automobil v soukromém vlastnictví, není nikým využíván, což znamená zbytečně vynaložené finance. Naposledy se sdíleným vlastnictvím zabýval Rinspeed Oasis, nyní se k němu přidává i Honda NeuV. Její označení je zkratka pro New Electric Urban Vehicle, v překladu Nové elektrické městské vozidlo. Už to napovídá něco o jeho zaměření a také pohonu. Ostatně, pokud chcete sdílet automobil, musí být zaměřeno na světová velkoměsta, která zase vyžadují co možná nejčistší provoz.
NeuV má na délku jen 2896 milimetrů, na šířku 1627 milimetrů a na výšku 1524 milimetrů, přesto má uvnitř sezení v konfiguraci 2+2, případně 2 + náklad. Ten nemůže být příliš objemný, stejně jako dva zadní cestující budou usazeni pohodlně pouze za předpokladu, že půjde o děti. Na této velikostní úrovni se ale každý pasažér počítá. O pohon vozu se stará elektromotor o výkonu 55 kW (75 k), jehož napájí akumulátor s kapacitou 20 kWh. To stačí na dojezd mezi 161 až 322 kilometry. Dobíjení je možné mimo jiné i bezdrátovou technologií, na dojetí má pak stroj ještě elektrický skateboard. A pokud by zrovna auto zůstalo nevyužité, vymysleli pro něj Japonci funkci jakési malé elektrárny. V době energetických špiček by totiž mohlo zpět do sítě prodávat elektrickou energii.
Zajímavostí je použití asistentu s umělou inteligencí, nesoucí označení HANA (Honda Automated Network Assistant). Ten se bude učit rozpoznávat emoce při rozhodování řidiče a na základě jeho minulých rozhodnutí bude provádět nové volby a doporučení. HANA tak dokáže například doporučovat hudbu podle nálady nebo podporovat řidiče při každodenním cestování. Palubní desku vozu tvoří kompletně dotyková plocha, již narušuje jen atypický volant. Vnější vzhled determinují panoramatické čelní okno a prudce klesající boční linie oken, usnadňující manévrování. Netradičně působí zadní reflektory, tvořící jednolitý pás kolem okna. Nepřekvapivě se NeuV představil na výstavě CES v Las Vegas, do výroby ale jako celek hned tak nezamíří.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.