Auta velikosti Smartu ForTwo to ve světě nemají lehké, čas od času se sice nějaké objeví, přežije ale vždycky pouze německý originál. Nejnověji představila „mikroauto“ Honda, která ale drží v rukávu několik soudobých trendů. Tak například elektropohon a možnost veřejného sdílení.
Veřejné sdílení automobilů je jedním z největších témat posledních měsíců a prakticky každý koncept, který je zaměřený na nové technologie, s touto možností vlastnictví vozu koketuje. Ostatně není se co divit, až 96 procent času, kdy je automobil v soukromém vlastnictví, není nikým využíván, což znamená zbytečně vynaložené finance. Naposledy se sdíleným vlastnictvím zabýval Rinspeed Oasis, nyní se k němu přidává i Honda NeuV. Její označení je zkratka pro New Electric Urban Vehicle, v překladu Nové elektrické městské vozidlo. Už to napovídá něco o jeho zaměření a také pohonu. Ostatně, pokud chcete sdílet automobil, musí být zaměřeno na světová velkoměsta, která zase vyžadují co možná nejčistší provoz.
NeuV má na délku jen 2896 milimetrů, na šířku 1627 milimetrů a na výšku 1524 milimetrů, přesto má uvnitř sezení v konfiguraci 2+2, případně 2 + náklad. Ten nemůže být příliš objemný, stejně jako dva zadní cestující budou usazeni pohodlně pouze za předpokladu, že půjde o děti. Na této velikostní úrovni se ale každý pasažér počítá. O pohon vozu se stará elektromotor o výkonu 55 kW (75 k), jehož napájí akumulátor s kapacitou 20 kWh. To stačí na dojezd mezi 161 až 322 kilometry. Dobíjení je možné mimo jiné i bezdrátovou technologií, na dojetí má pak stroj ještě elektrický skateboard. A pokud by zrovna auto zůstalo nevyužité, vymysleli pro něj Japonci funkci jakési malé elektrárny. V době energetických špiček by totiž mohlo zpět do sítě prodávat elektrickou energii.
Zajímavostí je použití asistentu s umělou inteligencí, nesoucí označení HANA (Honda Automated Network Assistant). Ten se bude učit rozpoznávat emoce při rozhodování řidiče a na základě jeho minulých rozhodnutí bude provádět nové volby a doporučení. HANA tak dokáže například doporučovat hudbu podle nálady nebo podporovat řidiče při každodenním cestování. Palubní desku vozu tvoří kompletně dotyková plocha, již narušuje jen atypický volant. Vnější vzhled determinují panoramatické čelní okno a prudce klesající boční linie oken, usnadňující manévrování. Netradičně působí zadní reflektory, tvořící jednolitý pás kolem okna. Nepřekvapivě se NeuV představil na výstavě CES v Las Vegas, do výroby ale jako celek hned tak nezamíří.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?