Když otevřete nějakou statistiku poruchovosti, často mezi odpadlíky najdete vozy francouzské, italské a jihokorejské výroby. Naopak nahoře se drží Němci a Japonci. O to zajímavěji vypadají závěry statistiky společnosti Autodata, poskytující informace o tom, jaká auta nejčastěji navštěvují servis.
Jeden špatný vtip říká zhruba následující: „Fordem tam, vlakem zpátky“. Narážku některých rádoby vtipálků se modrý ovál snaží stále více či méně úspěšně bořit, a to prostřednictvím nejrůznějších statistik spolehlivosti. Z tohoto úhlu pohledu asi vedení automobilky nebude příliš nadšeno posledními výsledky společnosti Autodata (které cituje magazín Carscoops). Ta poskytuje online technické informace o trhu s automobilovým příslušenstvím, díly a doplňky. Zároveň má také diagnostické a opravárenské produkty, které jsou využívány velkými firmami i malými dílnami. Jen v Británii tuto službu za posledních 12 měsíců využilo na 67 procent nezávislých servisů. To poskytuje zajímavá data a statistiky. Tou poslední je například otázka, jaká vozidla se za uplynulý rok v servisech objevovala nejčastěji.
Asi jste si z úvodu vyvodili, že výsledky statistiky nebudou nejlichotivější pro Ford. Na prvním místě žebříčku je totiž druhá generace Focusu, vyráběná mezi lety 2004 a 2011. Stranou ale nezůstala ani přímá konkurence kompaktního Fordu. Hned za ním totiž skončil Opel Astra H, rok výroby 2004 až 2013, sedmé místo pak patří pátému vydání Volkswagenu Golf z let 2003 až 2008. Prapor nižší střední třídy „drží“ dále Peugeot 307, v první dvacítce pak možná trochu překvapivě najdeme také Nissan Qashqai první generace a Renault Mégane. Ušetřeny ale nezůstaly ani modely prémiových značek – na devátém místě je BMW řady 3 E90, ve dvacítce pak nalezneme i Audi Q3. Docela propadákem skončilo vyhodnocení nasbíraných informací pro Volkswagen, vedle Golfu jsou v TOP 20 i Passat a Polo.
TOP 10 aut, která se nejčastěji objevují v servisech (rok 2016)
1. Ford Focus (2004 - 2011) 2. Opel Astra H (2004 - 2013) 3. Peugeot 206 (1998 - 2009) 4. Ford Transit (2006 - současnost) 5. Opel Corsa D (2006 - 2014) 6. Volkswagen Transporter T5 (2003 - 2015) 7. Volkswagen Golf V (2003 - 2008) 8. Peugeot 307 (2001 - 2008) 9. BMW řady 3 E90 (2005 - 2014) 10. Renault Clio (1998 - 2012)Na druhou stranu je nutné podotknout, že data vycházejí čistě z britských servisů, to znamená relativně omezeného pole působnosti. Focus však tuto „anketu“ nevyhrál poprvé, což ale může být dáno i vysokou popularitou vozu napříč jeho generacemi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.