Když otevřete nějakou statistiku poruchovosti, často mezi odpadlíky najdete vozy francouzské, italské a jihokorejské výroby. Naopak nahoře se drží Němci a Japonci. O to zajímavěji vypadají závěry statistiky společnosti Autodata, poskytující informace o tom, jaká auta nejčastěji navštěvují servis.
Jeden špatný vtip říká zhruba následující: „Fordem tam, vlakem zpátky“. Narážku některých rádoby vtipálků se modrý ovál snaží stále více či méně úspěšně bořit, a to prostřednictvím nejrůznějších statistik spolehlivosti. Z tohoto úhlu pohledu asi vedení automobilky nebude příliš nadšeno posledními výsledky společnosti Autodata (které cituje magazín Carscoops). Ta poskytuje online technické informace o trhu s automobilovým příslušenstvím, díly a doplňky. Zároveň má také diagnostické a opravárenské produkty, které jsou využívány velkými firmami i malými dílnami. Jen v Británii tuto službu za posledních 12 měsíců využilo na 67 procent nezávislých servisů. To poskytuje zajímavá data a statistiky. Tou poslední je například otázka, jaká vozidla se za uplynulý rok v servisech objevovala nejčastěji.
Asi jste si z úvodu vyvodili, že výsledky statistiky nebudou nejlichotivější pro Ford. Na prvním místě žebříčku je totiž druhá generace Focusu, vyráběná mezi lety 2004 a 2011. Stranou ale nezůstala ani přímá konkurence kompaktního Fordu. Hned za ním totiž skončil Opel Astra H, rok výroby 2004 až 2013, sedmé místo pak patří pátému vydání Volkswagenu Golf z let 2003 až 2008. Prapor nižší střední třídy „drží“ dále Peugeot 307, v první dvacítce pak možná trochu překvapivě najdeme také Nissan Qashqai první generace a Renault Mégane. Ušetřeny ale nezůstaly ani modely prémiových značek – na devátém místě je BMW řady 3 E90, ve dvacítce pak nalezneme i Audi Q3. Docela propadákem skončilo vyhodnocení nasbíraných informací pro Volkswagen, vedle Golfu jsou v TOP 20 i Passat a Polo.
TOP 10 aut, která se nejčastěji objevují v servisech (rok 2016)
1. Ford Focus (2004 - 2011) 2. Opel Astra H (2004 - 2013) 3. Peugeot 206 (1998 - 2009) 4. Ford Transit (2006 - současnost) 5. Opel Corsa D (2006 - 2014) 6. Volkswagen Transporter T5 (2003 - 2015) 7. Volkswagen Golf V (2003 - 2008) 8. Peugeot 307 (2001 - 2008) 9. BMW řady 3 E90 (2005 - 2014) 10. Renault Clio (1998 - 2012)Na druhou stranu je nutné podotknout, že data vycházejí čistě z britských servisů, to znamená relativně omezeného pole působnosti. Focus však tuto „anketu“ nevyhrál poprvé, což ale může být dáno i vysokou popularitou vozu napříč jeho generacemi.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.