Britský výrobce musí provést rutinní kontrolu svého vybavení v továrně. Díky němu se totiž nové SUV Bentayga může po čase doslova rozpadnout.
Náhodná kontrola v továrně totiž zjistila, že systém, který uchovává hodnoty pro utahovací momenty pro klouby sedadel a palubní desky mají chybějící datové nebo nepravděpodobné hodnoty. Bentley proto rychle namátkově prohlédl hned několik vyrobených vozidel, přičemž zjistil, že opravdu existuje riziko nesprávného točivého momentu na šroubech některých spojů v modelech Bentayga.
Možné vadné kusy byly vyrobeny mezi letošními březnem až zářím, přičemž Bentley říká, že zatím v souvilosti s nesprávně utaženými šrouby sedadel a palubní desky neeviduje žádné nehody či zranění osob. Existuje tady však nepatrná možnost, že tyto spoje by mohly časem uvolnit a v případě nehody by to pro posádku nemuselo dopadnout dobře.
Proto se okamžitě dali do práce zástupci značky a postupně začali informovat své zákazníky o vadě. V závislosti na tom se dokonce může palubní deska vozu nepříjemně rozvibrovat. Automobilka také uvedla, že továrna již doplnila chybějící systémová data do výrobní linky. Tím by mělo být zabráněno problémům podobného rázu.
V případě modelu pro rok 2017 pak Bentley říká, že problém se týká 88 kusů pro trh v USA. Hůře jsou na tom Britové, kteří jsou podle britského Autocaru postiženi mnohem více. V případě Velké Británie se nejspíše jedná o 239 kusů. Celosvětově se pak drobná, ovšem dosti nebezpečná vada, týká 1 619 vozidel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.