Britský výrobce musí provést rutinní kontrolu svého vybavení v továrně. Díky němu se totiž nové SUV Bentayga může po čase doslova rozpadnout.
Náhodná kontrola v továrně totiž zjistila, že systém, který uchovává hodnoty pro utahovací momenty pro klouby sedadel a palubní desky mají chybějící datové nebo nepravděpodobné hodnoty. Bentley proto rychle namátkově prohlédl hned několik vyrobených vozidel, přičemž zjistil, že opravdu existuje riziko nesprávného točivého momentu na šroubech některých spojů v modelech Bentayga.
Možné vadné kusy byly vyrobeny mezi letošními březnem až zářím, přičemž Bentley říká, že zatím v souvilosti s nesprávně utaženými šrouby sedadel a palubní desky neeviduje žádné nehody či zranění osob. Existuje tady však nepatrná možnost, že tyto spoje by mohly časem uvolnit a v případě nehody by to pro posádku nemuselo dopadnout dobře.
Proto se okamžitě dali do práce zástupci značky a postupně začali informovat své zákazníky o vadě. V závislosti na tom se dokonce může palubní deska vozu nepříjemně rozvibrovat. Automobilka také uvedla, že továrna již doplnila chybějící systémová data do výrobní linky. Tím by mělo být zabráněno problémům podobného rázu.
V případě modelu pro rok 2017 pak Bentley říká, že problém se týká 88 kusů pro trh v USA. Hůře jsou na tom Britové, kteří jsou podle britského Autocaru postiženi mnohem více. V případě Velké Británie se nejspíše jedná o 239 kusů. Celosvětově se pak drobná, ovšem dosti nebezpečná vada, týká 1 619 vozidel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.