Ti se tak rozhodli, že světu i výrobci ukážou, že když se chce, tak to jde. Pod kapotu erkového Golfa proto instalovali bi-turbo šestiválec s objemem 3,6 litru. Výsledek? Ten je přímo zarážející. Ačkoliv to tak nevypadá, tenhle Golf má poladěný výkon na přibližně 740 koní, přičemž nabídne točivý moment 925 Nm. To stačí k tomu, aby s tímhle Němcem měly problémy leckteré supersporty.
Defacto tak zde máme Golf VII R36, jenž se chlubí zrychlením z 0 na 100 km / h za 3 sekundy. Rychlost 200 km / h je dílem 8,9 sekundy a pokud se ptáte na nejvyšší rychlost, odpovědí je cifra 330 km / h. Ta je přitom omezena, pohonná jednotka by totiž vyšší zátěž zřejmě neunesla.
Je jasné, že jen u motoru vše nekončí, a proto není divu, že Golf R36 dostal převodovku z Audi RS3 Sportback. Nová je kompletně elektroinstalace a také úchyty motoru, jelikož platforma MQB nikdy nebyla určena pro tento motor (s výjimkou modelu Atlas).
Jediná věc, kterou dost dobře nechápeme, je odstranění dvojice koncovek na každé straně vozu. Místo toho zde je duální koncovka výfuku přesně uprostřed, což není zrovna nejhezčí řešení. Každopádně pohled na tenhle nenápadný modrý Golf VII R36 je velmi pěkný, nemluvě o tom, že pojede doslova pekelně.