Aktuální generace Volkswagenu Golf sedmé generace nabídne v nejvyšší specifikaci výkon 300 koní. Ty ale jsou ždímány z dvoulitrového čtyřválce, coz se nelíbilo firmě HGP motorsport.
Ti se tak rozhodli, že světu i výrobci ukážou, že když se chce, tak to jde. Pod kapotu erkového Golfa proto instalovali bi-turbo šestiválec s objemem 3,6 litru. Výsledek? Ten je přímo zarážející. Ačkoliv to tak nevypadá, tenhle Golf má poladěný výkon na přibližně 740 koní, přičemž nabídne točivý moment 925 Nm. To stačí k tomu, aby s tímhle Němcem měly problémy leckteré supersporty.
Defacto tak zde máme Golf VII R36, jenž se chlubí zrychlením z 0 na 100 km / h za 3 sekundy. Rychlost 200 km / h je dílem 8,9 sekundy a pokud se ptáte na nejvyšší rychlost, odpovědí je cifra 330 km / h. Ta je přitom omezena, pohonná jednotka by totiž vyšší zátěž zřejmě neunesla.
Je jasné, že jen u motoru vše nekončí, a proto není divu, že Golf R36 dostal převodovku z Audi RS3 Sportback. Nová je kompletně elektroinstalace a také úchyty motoru, jelikož platforma MQB nikdy nebyla určena pro tento motor (s výjimkou modelu Atlas).
Jediná věc, kterou dost dobře nechápeme, je odstranění dvojice koncovek na každé straně vozu. Místo toho zde je duální koncovka výfuku přesně uprostřed, což není zrovna nejhezčí řešení. Každopádně pohled na tenhle nenápadný modrý Golf VII R36 je velmi pěkný, nemluvě o tom, že pojede doslova pekelně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.