Už jste slyšeli o tom, že Mercedes-Benz brzo začne do nové třídy E montovat tzv. „růžový štít”. Jedná se o jedinečnou bezpečnostní funkci a za příplatek bude majitel s posádkou ještě více chráněn.
Nový bezpečnostní prvek má za úkol ochránit lidský sluch před extrémním hlukem během autonehody. Ten totiž někdy může způsobit až poškození sluchu, o čemž ví jen málokdo. Jasně, i nafouknutí airbagu je někdy hrozícím faktorem k tomu, že vám může ušní bubínek prasknout, jenže na to vše Mercedes myslí.
Jedná se vlastně o akustický reflex, kdy se ucho člověka v případě hluku okolo 100 decibelů brání stažením stapedieova svalu a napnutím ušního bubínku. Díky tomu se zvuk odrazí zpět a neprojde až do vnitřního ucha. Jenže právě někdy se napnutý ušní bubínek okolo této hodnoty napne až moc a vlivem tlakové vlny zkrátka praskne.
A jelikož Mercedes myslí na své majitele, v nové třídě E lze nalézt zvukový čip s patentovanou technologií PRE-SAFE. Ten ještě před hrozící nehodou spustí během několika milisekund „růžový tón” o hlasitosti 80 decibelů. Tón pak připraví ucho řidiče nebo celé posádky na následný obrovský hluk z nárazu do překážky.
A co to vlastně ten růžový tón je? Jedná se o zvuk, který je složen z dalších zvuků o různých frekvencích. Ve výsledku se pak akustický reflex spustí mnohem dříve než u zmíněných 100 decibelů, čímž je ohrožen sluch posádky podstatně méně, než kdyby růžový tón spuštěn nebyl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.