Už jste slyšeli o tom, že Mercedes-Benz brzo začne do nové třídy E montovat tzv. „růžový štít”. Jedná se o jedinečnou bezpečnostní funkci a za příplatek bude majitel s posádkou ještě více chráněn.
Nový bezpečnostní prvek má za úkol ochránit lidský sluch před extrémním hlukem během autonehody. Ten totiž někdy může způsobit až poškození sluchu, o čemž ví jen málokdo. Jasně, i nafouknutí airbagu je někdy hrozícím faktorem k tomu, že vám může ušní bubínek prasknout, jenže na to vše Mercedes myslí.
Jedná se vlastně o akustický reflex, kdy se ucho člověka v případě hluku okolo 100 decibelů brání stažením stapedieova svalu a napnutím ušního bubínku. Díky tomu se zvuk odrazí zpět a neprojde až do vnitřního ucha. Jenže právě někdy se napnutý ušní bubínek okolo této hodnoty napne až moc a vlivem tlakové vlny zkrátka praskne.
A jelikož Mercedes myslí na své majitele, v nové třídě E lze nalézt zvukový čip s patentovanou technologií PRE-SAFE. Ten ještě před hrozící nehodou spustí během několika milisekund „růžový tón” o hlasitosti 80 decibelů. Tón pak připraví ucho řidiče nebo celé posádky na následný obrovský hluk z nárazu do překážky.
A co to vlastně ten růžový tón je? Jedná se o zvuk, který je složen z dalších zvuků o různých frekvencích. Ve výsledku se pak akustický reflex spustí mnohem dříve než u zmíněných 100 decibelů, čímž je ohrožen sluch posádky podstatně méně, než kdyby růžový tón spuštěn nebyl.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?