Už jste slyšeli o tom, že Mercedes-Benz brzo začne do nové třídy E montovat tzv. „růžový štít”. Jedná se o jedinečnou bezpečnostní funkci a za příplatek bude majitel s posádkou ještě více chráněn.
Nový bezpečnostní prvek má za úkol ochránit lidský sluch před extrémním hlukem během autonehody. Ten totiž někdy může způsobit až poškození sluchu, o čemž ví jen málokdo. Jasně, i nafouknutí airbagu je někdy hrozícím faktorem k tomu, že vám může ušní bubínek prasknout, jenže na to vše Mercedes myslí.
Jedná se vlastně o akustický reflex, kdy se ucho člověka v případě hluku okolo 100 decibelů brání stažením stapedieova svalu a napnutím ušního bubínku. Díky tomu se zvuk odrazí zpět a neprojde až do vnitřního ucha. Jenže právě někdy se napnutý ušní bubínek okolo této hodnoty napne až moc a vlivem tlakové vlny zkrátka praskne.
A jelikož Mercedes myslí na své majitele, v nové třídě E lze nalézt zvukový čip s patentovanou technologií PRE-SAFE. Ten ještě před hrozící nehodou spustí během několika milisekund „růžový tón” o hlasitosti 80 decibelů. Tón pak připraví ucho řidiče nebo celé posádky na následný obrovský hluk z nárazu do překážky.
A co to vlastně ten růžový tón je? Jedná se o zvuk, který je složen z dalších zvuků o různých frekvencích. Ve výsledku se pak akustický reflex spustí mnohem dříve než u zmíněných 100 decibelů, čímž je ohrožen sluch posádky podstatně méně, než kdyby růžový tón spuštěn nebyl.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?