Nafta patří do kamen a nově i do Bentley. Bentayga dostala čtyřlitrové TDI

ar6, 21. září 2016, 08:44 Google+

Bentley s naftovým motorem bylo dříve naprosto nemyslitelnou záležitostí. Jenomže potom se odhalila Bentayga, první SUV v historii značky, a najednou byl i naftový motor možností. Nyní se tato možnost přetavila v realitu, čekejte tak tu nejvytříbenější technologii. Pořád to ale jezdí na naftu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bentley Bentayga dostalo čtyřlitrový naftový osmiválec s trojitým přeplňováním.

Bentley Bentayga dostalo čtyřlitrový naftový osmiválec s trojitým přeplňováním. | foto: Bentley

Sdílejte článek

Bentley Bentayga se poprvé ukázalo v loňském roce se zážehovým dvanáctiválcem pod kapotou. Zároveň se dalo s jistotou tvrdit, že je to právě toto britské SUV, které je tím nejluxusnějším na světě. Jenomže marná sláva, i miliardáři chtějí šetřit, na řadu tak přišel naftový motor (nepoužívejte přitom označení TDI, ale Diesel). Konkrétní čtyřlitrový osmiválec byl vyvíjen s Audi a najdeme jej i v útrobách modelu SQ7. Pokud si tento model z letošního března pamatujete, pak Vás asi nepřekvapí fakt, že i v Bentley má motor trojité přeplňování – to znamená dvě twin-scroll turbodmychadla a elektrický kompresor se 7 kW motorem.

Elektrické zařízení pomáhá především při rozjezdech, kde na rozdíl od klasických výfukových dmychadel zabírá už od nulových otáček. Aby však fungovalo, potřebuje dílčí elektrickou soustavu s napětím 48 V, která potom využívá lithium-iontový akumulátor pod podlahou kufru a má nominální kapacitu 470 Wh. Rozdělená role mají také obě klasická turbodmychadla. Při nízkém a středním zatížení je v permanenci pouze jedno, dle principu postupného přeplňování je až při vyšším zatížení využíváno také druhé dmychadlo. Výfukové plyny, pohánějící obě turba, se pak musejí vypořádat se systémem selektivní katalytické redukce a rovněž přítomností 23litrové nádržky na AdBlue.

Výsledkem celého řešení je 320 kW (435 k) a masivních 900 Nm od 1000 ot./min. Na všechna čtyři kola přenáší výkon osmistupňový automat ZF, dynamické parametry Bentley jsou stejné jako u Audi SQ7. To znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, avšak maximální rychlost bez omezovače. Bentayga Diesel tak jede až 270 km/h, což z ní dělá nejrychlejší dieselové SUV na světě. Udávaná spotřeba je 7,3 l/100 km, což odpovídá 210 g CO2/km. Jak moc je to reálná hodnota uvidíme až v reálném provozu. Tam se vůz dostane před koncem letošního roku za ceny od 135 800 liber (cca 4 255 000 korun). To je pro zajímavost skoro dvojnásobek SQ7. Od benzínového dvanáctiválce pak diesel odlišíte prostřednictvím černé masky chladiče, jiných koncovek výfuku, log na blatnících a o 3 kila vyšší hmotnosti, která při jízdě poznáte jen velice těžko.

Vytisknout

Diskuze: Nafta patří do kamen a nově i do Bentley. Bentayga dostala čtyřlitrové TDI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Omlazený Mercedes-Benz třídy S

Mercedes-Benz třídy S čeká facelift. Změní se víc technika nebo design?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud