Turbodmychadlo nebo dvě turbodmychadla a s tím spojené nízké emise i spotřeba. Pojmy, nejvíce skloňované se současnými motory v autech téměř všech velikostí. Každý nový model nižší střední třídy musí nabídnout přeplňovaný litrový tříválec, o menších vozech nemluvě. Žádá si to zkrátka evropský diktát. Proti proudu jde snad jenom Mazda s technologiemi Skyactiv. Té nyní začíná růst zdatný konkurent v podobě nových jednotek Fiat FireFly.
Fiat u menších automobilů hodně sází na alternativní paliva, proto u Pandy, 500, Punta nebo MPV Qubo najdeme motory se spalováním LPG a CNG. Docela hojně jsou také rozšířeny naftové agregáty, kterých se například konkurenční Renault chce do několika let úplně zbavit. Neznamená to však, že by Italové zanevřeli na klasický benzín, prim pak v této oblasti u malých automobilů hrají přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir a atmosférické jednotky o objemu 1.2 a 1.4 litru. A právě dvě nepřeplňované jednotky by brzy mohly dostat překvapivého nástupce. Ne, nečekejte litrový přeplňovaný tříválec, Fiat bude i nadále sázet na atmosférické plnění.
Nebude to ale jen o něm, s novými jednotkami řady FireFly se Fiat, potažmo celý koncern Fiat Chrysler, vrátí tak trochu do minulosti. Jestliže jsme v historii Renaultu Clio psali, že velkou inovací bylo uvedení šestnáctiventilových jednotek, tak dnes je za takovou inovaci částečně považován pravý opak. Litrový tříválec a čtyřválcová čtrnáctistovka, vycházející z nové modulární architektury s hliníkovým blokem, totiž dostanou pouze dva ventily na válec. Ano, tříválec bude mít šest ventilů a čtyřválec osm. Přítomno však bude jejich variabilní časování, chybět pak nebude ani systém stop & start a rekuperace brzdné energie. Jinak by totiž nové motory neprošly přísnými emisními normami.
Poprvé se oba motory objeví pod kapotou inovovaného hatchbacku Uno, prodávaného v Brazílii, kde nabídnou spalování benzínu nebo etanolu. Menší tříválec má 53 kW (72 k) a 102 Nm při pohonu na benzín nebo 57 kW (77 k) a 107 Nm při pohonu na etanol, čtyřválec nabídne 74 kW (101 k) a 134 Nm při pohonu na benzín nebo 80 kW (109 k) a 139 Nm při pohonu na etanol. Výhodou obou motorů s menším počtem ventilů je dostupnost točivého momentu při nižších otáčkách, čímž se daří snižovat spotřebu paliva. Se třemi válci tak maxima dosáhnete při 3250 ot./min, se čtyřmi potom při 3500 ot./min. I když slaví řada FireFly premiéru v Brazílii, podle italských médií se dostane také do Evropy. Plní totiž přísné emisní normy Euro 6, její průměrná životnost se pak odhaduje na minimálně 240 tisíc kilometrů. Jestli se sem nové motory skutečně dostanou, pak nahradí starší dvanáctistovku o výkonu 51 kW (69 k) a čtrnáctistovku o výkonu 70 kW (95 k).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.