Konec naftových motorů? Renault zná téměř přesné datum

ar6, 8. září 2016, 16:14 Google+

Vývoj naftových motorů je stále dražší, protože i vinou aféry Dieslegate musí splňovat stále přísnější emisní limity. Toto se pak logicky odráží v ceně auta s turbodieselem pod kapotou, která hlavně v segmentu menších vozů stoupá do astronomických výšin. Proto se možná již brzy dočkáme radikálního řešení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Naftovým motorům Renault (na snímku 1.5 dCi) již definitivně odzvonilo.

Naftovým motorům Renault (na snímku 1.5 dCi) již definitivně odzvonilo. | foto: Renault

Sdílejte článek

Francouzské automobilky kdysi dávno přišli jako první s naftovými jednotkami v útrobách vozů segmentu A nebo B. Důvodem byly především daňové výhody a nižší emise, umožňující vjezd i do nízkoemisních zón velkých metropolí. S příchodem hybridů, elektromobilů a vlastně i downsizovaných benzínových dvou- nebo tříválců ale tato papírová výhoda trochu vymizela. K tomu si navíc připočítejte čím dál vyšší náklady na vývoj naftového motoru, který musí projít šílenými eurolimity při vypouštění NOx nebo CO2, a rázem máte drahá a v mnoha zemích neprodejná malá či kompaktní auta. A na tento fakt začíná pomalu dojíždět například Renault.

Většinu jeho evropských prodejů aktuálně tvoří modely v segmentech A, B a C, navíc až 60 procent má pod kapotou naftové agregáty. Přesto podle zdrojů agentury Reuters Francouzi již brzy vyřadí turbodiesely z nabídky Clia, Capturu nebo Méganu. Už dříve se těchto motorů zbavilo nejmenší Twingo, pod jehož kapotou aktuálně najdete přeplňovanou zážehovou devítistovku nebo litrový atmosférický tříválec. Krok úplného vymazání dieselů z palety zmíněných modelů se odehraje do roku 2020, a to z důvodu stále se zpřísňující emisní normy Euro 6 a chystané Euro 7 (například měření emisí v reálném provozu). Podle analytika Pavana Potluriho z IHS Automotive se postupně začnou dieselů zbavovat všichni, protože od roků 2017 a 2018 bude jejich vývoj čím dál nákladnější. Od roku 2025 pak stejný člověk předpovídá úplný konec nafty.

To už je ale přece jenom daleká budoucnost, v té bližší by naftové jednotky mohly přežít alespoň v modelech vyšších tříd, případně například v nejluxusnějším provedení Méganu. Důvodem je fakt, že zákazníci jsou si u větších nebo luxusnějších modelů ochotni připlatit za mnoho prvků, jedním z nich by mohlo být právě tankování nafty. Jinak se ale zdá, že budoucností jsou aktuálně hybridní pohonná ústrojí, jejichž cena by se měla brzy dostat na nebo dokonce pod úroveň současných turbodieselů. Tuto cestu si už dávno zvolila Toyota, přejít se na ni chystá také Kia. Pochybnosti o vývoji a prodeji dieselů mají pak vedle Renaultu například Volkswagen nebo Volvo.

Vytisknout

Diskuze: Konec naftových motorů? Renault zná téměř přesné datum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Opel Astra OPC Line (2016)

Jaké to zklamání, pokrytectví podlehl i Opel. Má to u Astry zapotřebí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud