Dálkové ovládání centrálního zamykání patří již řadu let k nepostradatelným komfortním prvkům nových automobilů. Podle nejnovějších výzkumů však právě toto řešení umí zloději během několik okamžiků přečíst a dostat se tak do vozu.
Odemknout auto pouhým stiskem tlačítka na klíčku je dnes běžné i u těch nejmenších vozidel. Všeobecně vzato je pak systém považován za bezpečný a u mnoha modelů tomu tak jistě je i v praxi. Jak ale zjistili odborníci z Birminghamské univerzity a německé firmy Kasper & Oswald, které citují servery tagesschau.de a thelocal.de, u některých modelů od patnácti předních výrobců existují kritické bezpečnostní trhliny. Celkově se to týká až 100 milionů vozů od modelového roku 1995 a výš. Úroveň zabezpečení dálkového ovládání se totiž u inkriminovaných automobilů od té doby příliš nezměnila. Asi nepřekvapí (vzhledem k počtu celosvětově prodaných vozů), že nejpostiženějším výrobcem je Volkswagen, respektive jeho dceřinné automobilky Audi, Seat a Škoda. Důvodem je fakt, že kód, kterým jsou klíčky programovány, se za 21 let změnil pouze v několika případech.
Přehled problémových modelů
Alfa Romeo Giulietta (940) Audi A1, S3, Q3, TT, R8 Citroën Nemo, Jumper Dacia Logan II, Duster Fiat 500, Abarth 500, Panda, Punto (188), Grande Punto, Punto Evo, Bravo, Fiorino, Qubo, Dobló, Ducato Ford Ka (RU8) Lancia Delta (844), Musa Mitsubishi Colt (Z30) Nissan Micra, Note, Qashqai, X-Trail, Pathfinder, Navara Opel Corsa D, Astra H, Vectra C, Meriva, Zafira, Combo Peugeot 207, Expert, Boxser Renault Twingo, Clio, Modus, Trafic, Master Seat Arosa, Mii, Ibiza, Cordoba, Toledo, Altea, Alhambra Škoda Citigo, Fabia I, Fabia II, Octavia, Superb, Roomster, Yeti Volkswagen Lupo, Fox, up!, e-up!, Polo, Golf IV-VI, Bora, Jetta, Beetle, Eos, Passat, Scirocco, Golf Plus, Sharan, Touran, Tiguan, Amarok, Caddy, T4, T5, CrafterJak vlastně celý „fígl“ zlodějů funguje? Základem je mít specifickou čtečku, která přečte data z klíčku ve chvíli, kdy je používán k dálkovému odemčení nebo zamčení „vyhlédnutého“ vozu. Člověk, který by takovou operaci chtěl provést pak musí být co nejblíže majiteli vozidla s dálkovým ovládáním, aby jej jeho čtečka dokázala přečíst. Pokud se zloději povede získat inkriminovaná data, pak už stačí jen vůz bez problémů odemknout, vykrást a zase zamknout. Dalším krokem je nastartování a krádež celého vozidla, k tomu je ale potřeba zase o něco složitější vybavení. Možností, jak přečtení informací z klíčku předejít není mnoho, čip je totiž do něj pevně zabudovaný, což výrazně ztěžuje jakoukoliv úpravu softwaru. Jednou z možností, především u starších vozů, je tak otevírání manuálně zastrčením do zámku vozu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?