Vývoj moderních automobilů ostře tlačí na snížení spotřeby paliva, zvýšení její efektivity a na snížen množství vypouštěných emisí. Přesto se i v dnešním downsizingovém světě naleznou automobilky využívající staré dobré motory V12. Mezi ty patří Ferrari, Mercedes-Benz, Aston Martin a samozřejmě i Lamborghini.
Obří motory V12 opravdu působí v porovnání s dnešními moderními litrovými motory spíše jako dinosauři. Přesto existují automobilky, které na ně stále nedají dopustit. Přístup italské automobilky Lmaborghini k těmto motorům osvětlil v rozhovoru pro britský magazín Autocar sám šéf Lamba, Stefano Domenicali.
„Naši hlavní zákazníci a dlouhodobí partneři z celého světa nám říkají: „Prosím, nesahejte na V12“ Proto budeme i nadále pokračovat tímto směrem.“
Sentiment a duchovní spojení s velkolepými supersporty od Lamborghini, která byly většinou poháněny masivním motorem V12 ale není jediným důvodem, proč se těchto pohonných jednotek Lamborghini drží za každou cenu.
„V horizontu několika let v sobě motory V12 ukrývají stále dostatek vývojového potenciálu. Samozřejmě bude zapotřebí se přizpůsobit emisním normám a dalším právním předpisům, ale nevidím žádný výraznější problém.“
Ostatně postoj Lamborghini je patrný i při pohledu na její vlajkovou loď. Zatímco Ferrari, McLaren a Porsche spoléhají na hybridní hypersporty LaFerrari, P1 a 918 Spyder, Lamborghini sází na brutální Aventador LP750-4 s „běžným“ dvanáctiválcem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.