Vývoj moderních automobilů ostře tlačí na snížení spotřeby paliva, zvýšení její efektivity a na snížen množství vypouštěných emisí. Přesto se i v dnešním downsizingovém světě naleznou automobilky využívající staré dobré motory V12. Mezi ty patří Ferrari, Mercedes-Benz, Aston Martin a samozřejmě i Lamborghini.
Obří motory V12 opravdu působí v porovnání s dnešními moderními litrovými motory spíše jako dinosauři. Přesto existují automobilky, které na ně stále nedají dopustit. Přístup italské automobilky Lmaborghini k těmto motorům osvětlil v rozhovoru pro britský magazín Autocar sám šéf Lamba, Stefano Domenicali.
„Naši hlavní zákazníci a dlouhodobí partneři z celého světa nám říkají: „Prosím, nesahejte na V12“ Proto budeme i nadále pokračovat tímto směrem.“
Sentiment a duchovní spojení s velkolepými supersporty od Lamborghini, která byly většinou poháněny masivním motorem V12 ale není jediným důvodem, proč se těchto pohonných jednotek Lamborghini drží za každou cenu.
„V horizontu několika let v sobě motory V12 ukrývají stále dostatek vývojového potenciálu. Samozřejmě bude zapotřebí se přizpůsobit emisním normám a dalším právním předpisům, ale nevidím žádný výraznější problém.“
Ostatně postoj Lamborghini je patrný i při pohledu na její vlajkovou loď. Zatímco Ferrari, McLaren a Porsche spoléhají na hybridní hypersporty LaFerrari, P1 a 918 Spyder, Lamborghini sází na brutální Aventador LP750-4 s „běžným“ dvanáctiválcem.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.