„Na V12 nám nesahejte!“ Lidé se konečně bouří kvůli downsizingu

ar3, 22. dubna 2017, 08:09 Google+

Vývoj moderních automobilů ostře tlačí na snížení spotřeby paliva, zvýšení její efektivity a na snížen množství vypouštěných emisí. Přesto se i v dnešním downsizingovém světě naleznou automobilky využívající staré dobré motory V12. Mezi ty patří Ferrari, Mercedes-Benz, Aston Martin a samozřejmě i Lamborghini.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Blíží se čas, kdy nás dvanáctiválce Lamborghini opustí?

Blíží se čas, kdy nás dvanáctiválce Lamborghini opustí? | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Obří motory V12 opravdu působí v porovnání s dnešními moderními litrovými motory spíše jako dinosauři. Přesto existují automobilky, které na ně stále nedají dopustit. Přístup italské automobilky Lmaborghini k těmto motorům osvětlil v rozhovoru pro britský magazín Autocar sám šéf Lamba, Stefano Domenicali.

Naši hlavní zákazníci a dlouhodobí partneři z celého světa nám říkají: „Prosím, nesahejte na V12“ Proto budeme i nadále pokračovat tímto směrem.“

Sentiment a duchovní spojení s velkolepými supersporty od Lamborghini, která byly většinou poháněny masivním motorem V12 ale není jediným důvodem, proč se těchto pohonných jednotek Lamborghini drží za každou cenu.

V horizontu několika let v sobě motory V12 ukrývají stále dostatek vývojového potenciálu. Samozřejmě bude zapotřebí se přizpůsobit emisním normám a dalším právním předpisům, ale nevidím žádný výraznější problém.“

Ostatně postoj Lamborghini je patrný i při pohledu na její vlajkovou loď. Zatímco Ferrari, McLaren a Porsche spoléhají na hybridní hypersporty LaFerrari, P1 a 918 Spyder, Lamborghini sází na brutální Aventador LP750-4 s „běžným“ dvanáctiválcem. 

Vytisknout

Diskuze: „Na V12 nám nesahejte!“ Lidé se konečně bouří kvůli downsizingu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Pátá generace Nissanu Micra je od základu nová, nabídne tři různé motory.

Půjčíte si auto přes sociální síť? Nissan chce takhle půjčovat svá auta

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud