„Na V12 nám nesahejte!“ Lidé se konečně bouří kvůli downsizingu

Blíží se čas, kdy nás dvanáctiválce Lamborghini opustí?
Blíží se čas, kdy nás dvanáctiválce Lamborghini opustí?, foto: Lamborghini
ar3 22. dubna 2017 08:09
Sdílej:

Vývoj moderních automobilů ostře tlačí na snížení spotřeby paliva, zvýšení její efektivity a na snížen množství vypouštěných emisí. Přesto se i v dnešním downsizingovém světě naleznou automobilky využívající staré dobré motory V12. Mezi ty patří Ferrari, Mercedes-Benz, Aston Martin a samozřejmě i Lamborghini.

Obří motory V12 opravdu působí v porovnání s dnešními moderními litrovými motory spíše jako dinosauři. Přesto existují automobilky, které na ně stále nedají dopustit. Přístup italské automobilky Lmaborghini k těmto motorům osvětlil v rozhovoru pro britský magazín Autocar sám šéf Lamba, Stefano Domenicali.

„Naši hlavní zákazníci a dlouhodobí partneři z celého světa nám říkají: „Prosím, nesahejte na V12“ Proto budeme i nadále pokračovat tímto směrem.“

Sentiment a duchovní spojení s velkolepými supersporty od Lamborghini, která byly většinou poháněny masivním motorem V12 ale není jediným důvodem, proč se těchto pohonných jednotek Lamborghini drží za každou cenu.

„V horizontu několika let v sobě motory V12 ukrývají stále dostatek vývojového potenciálu. Samozřejmě bude zapotřebí se přizpůsobit emisním normám a dalším právním předpisům, ale nevidím žádný výraznější problém.“

Ostatně postoj Lamborghini je patrný i při pohledu na její vlajkovou loď. Zatímco Ferrari, McLaren a Porsche spoléhají na hybridní hypersporty LaFerrari, P1 a 918 Spyder, Lamborghini sází na brutální Aventador LP750-4 s „běžným“ dvanáctiválcem. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.