Jaguar myslí čím dál víc na své klienty a kromě asistenta pro jízdu v terénu nyní připravuje ještě něco lepšího. To pomůže defacto všem řidičům, kteří jezdí delší dálniční úseky.
Divize Jaguar Land Rover totiž začala vyvíjet asistenta, jenž vám pomůže nejen s jízdou v pruhu, ale i v opravovaném úseku dálnice. Nový systém využije vpředu umístěnou stereokameru s 3D obrazem. Ta analizuje prostor před autem a jakmile zjistí změnu pruhu, byť i dočasnou, auto samo změní směr.
Software údajně rozpozná i dopravní kužele a zátarasy, což je vlastně dalším bonusem. Časem je navíc dost pravděpodobné, že nové Jaguary budou schopny naprosto sami projíždět opravované úseky dálnic a ani zúžení je nezastaví před samostatným uvažováním.
To ale stále není vše. Dalším systémem příštích Jaguarů bude funkce rozpoznání blížící se sanitky zezadu k vozu. Díky němu by sanitka v budoucnu předala informaci ostatním vozům a na jejich palubní desce by se objevila ikona, varující řidiče před vozy záchranné služby.
V příštích čtyřech letech se Jaguar chystá poslat na silnice okolo stovky výzkumných vozů, které budou vychytávat nedostatky nové technologie. Vše má probíhat na zkušební trase v okolí měst Coventry a Solihull.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?