Jaguar myslí čím dál víc na své klienty a kromě asistenta pro jízdu v terénu nyní připravuje ještě něco lepšího. To pomůže defacto všem řidičům, kteří jezdí delší dálniční úseky.
Divize Jaguar Land Rover totiž začala vyvíjet asistenta, jenž vám pomůže nejen s jízdou v pruhu, ale i v opravovaném úseku dálnice. Nový systém využije vpředu umístěnou stereokameru s 3D obrazem. Ta analizuje prostor před autem a jakmile zjistí změnu pruhu, byť i dočasnou, auto samo změní směr.
Software údajně rozpozná i dopravní kužele a zátarasy, což je vlastně dalším bonusem. Časem je navíc dost pravděpodobné, že nové Jaguary budou schopny naprosto sami projíždět opravované úseky dálnic a ani zúžení je nezastaví před samostatným uvažováním.
To ale stále není vše. Dalším systémem příštích Jaguarů bude funkce rozpoznání blížící se sanitky zezadu k vozu. Díky němu by sanitka v budoucnu předala informaci ostatním vozům a na jejich palubní desce by se objevila ikona, varující řidiče před vozy záchranné služby.
V příštích čtyřech letech se Jaguar chystá poslat na silnice okolo stovky výzkumných vozů, které budou vychytávat nedostatky nové technologie. Vše má probíhat na zkušební trase v okolí měst Coventry a Solihull.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?