Jaguar myslí čím dál víc na své klienty a kromě asistenta pro jízdu v terénu nyní připravuje ještě něco lepšího. To pomůže defacto všem řidičům, kteří jezdí delší dálniční úseky.
Divize Jaguar Land Rover totiž začala vyvíjet asistenta, jenž vám pomůže nejen s jízdou v pruhu, ale i v opravovaném úseku dálnice. Nový systém využije vpředu umístěnou stereokameru s 3D obrazem. Ta analizuje prostor před autem a jakmile zjistí změnu pruhu, byť i dočasnou, auto samo změní směr.
Software údajně rozpozná i dopravní kužele a zátarasy, což je vlastně dalším bonusem. Časem je navíc dost pravděpodobné, že nové Jaguary budou schopny naprosto sami projíždět opravované úseky dálnic a ani zúžení je nezastaví před samostatným uvažováním.
To ale stále není vše. Dalším systémem příštích Jaguarů bude funkce rozpoznání blížící se sanitky zezadu k vozu. Díky němu by sanitka v budoucnu předala informaci ostatním vozům a na jejich palubní desce by se objevila ikona, varující řidiče před vozy záchranné služby.
V příštích čtyřech letech se Jaguar chystá poslat na silnice okolo stovky výzkumných vozů, které budou vychytávat nedostatky nové technologie. Vše má probíhat na zkušební trase v okolí měst Coventry a Solihull.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?