Automobilka nezahálí a představila vylepšený naftový dvoulitr TDCI. Již brzy jej najdeme pod kapotou hned několika modelů a my vám povíme, které to jsou.
Jednotka 2.0 TDCI se konkrétně objeví v modelech Mondeo, S-Max a Galaxy. Díky patřičným úpravám se mají snížit emise, spotřeba paliva a společně s tím i jízdní projev. A jaké konkrétní úpravy pohonné jednotky máme na mysli?
Předně se jedná o upravený blok, jinou hlavu válce a instalovány byly i nové vstřikovače. Posledním prvkem je přemapovaná řídící jednotka a instalován byl i tzv. zásobníkový katalyzátor. Ten zachytává emise NOx a zaručuje jejich minimální produkci do ovzduší.
Pro výše zmíněné modely bude motor 2.0 TDCI dostupný s výkonem 150 a 180 koní. S jednotkou je spojena manuální nebo automatická převodovka a zde jsou uvedeny hodnoty spotřeby všech aut. Ford Mondeo 2.0 TDCI si v každé verzi má vzít v průměru 4,6 až 4,8 litru na 100 km, praktičtější Mondeo Combi 4,8 až 4,9 litru, větší S-Max 5,0 až 5,2 litru a Galaxy zkonzumuje 5,2 až 5,3 litru na 100 km.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?