Automobilka nezahálí a představila vylepšený naftový dvoulitr TDCI. Již brzy jej najdeme pod kapotou hned několika modelů a my vám povíme, které to jsou.
Jednotka 2.0 TDCI se konkrétně objeví v modelech Mondeo, S-Max a Galaxy. Díky patřičným úpravám se mají snížit emise, spotřeba paliva a společně s tím i jízdní projev. A jaké konkrétní úpravy pohonné jednotky máme na mysli?
Předně se jedná o upravený blok, jinou hlavu válce a instalovány byly i nové vstřikovače. Posledním prvkem je přemapovaná řídící jednotka a instalován byl i tzv. zásobníkový katalyzátor. Ten zachytává emise NOx a zaručuje jejich minimální produkci do ovzduší.
Pro výše zmíněné modely bude motor 2.0 TDCI dostupný s výkonem 150 a 180 koní. S jednotkou je spojena manuální nebo automatická převodovka a zde jsou uvedeny hodnoty spotřeby všech aut. Ford Mondeo 2.0 TDCI si v každé verzi má vzít v průměru 4,6 až 4,8 litru na 100 km, praktičtější Mondeo Combi 4,8 až 4,9 litru, větší S-Max 5,0 až 5,2 litru a Galaxy zkonzumuje 5,2 až 5,3 litru na 100 km.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?