Mazda byla na automobilové mapě vždy tak trochu solitérem, v posledních letech je ale ústup od mainstreamu asi nejmarkantnější. Například tam, kde všichni prosazují maloobjemové přeplňované jednotky sází Japonci na atmosférické motory s technologií Skyactiv. To by ale nemuselo platit dlouho.
Mazdy2, 3, 6, CX-5, CX-5 nebo MX-5. Všechny mají společného jmenovatele, totiž atmosférické zážehové jednotky. Jediným modelem japonské značky s přeplňovaným motorem je velké SUV CX-9, ždímající z 2.5litrového čtyřválce Skyactiv-G 187 kW (254 k) a 420 Nm. A právě tento motor se podle vývojového inženýra ze severoamerické divize Mazdy Dava Colemana vejde i pod kapotu jiných modelů. „Vejde se do velkého množství našich aut, kam ho ale dáme je zase jiná otázka,“ řekl magazínu CarAdvice. „Pasuje tam, kam turbodiesel nebo atmosférický čtyřválec o objemu 2.5 litru. Turbo pak padne do prostoru pro výfukové svody“ doplnil Coleman.
Ze slov o atmosférickém „dvaapůllitru“ je zřejmé, že asi nejjednodušší by byla instalace přeplňovaného čtyřválce pod kapotu modelů 3 a 6. Oba jsou totiž na některých trzích v prodeji s výše zmíněnou jednotkou o výkonu 138 kW (188 k) s točivým momentem 250 Nm. Nabízí se tedy prostor pro spekulace o ostřejších verzích MPS, o nichž se mluví, především v souvislosti s „trojkou,“ již řadu měsíců. Možnému použití ve sportovním modelu by nahrával i fakt, že přeplňovaný motor může být spárován s pohonem předních nebo všech kol. Naopak překážkou by mohl být fakt, že jiný než šestistupňový automat si neporadí s přenosem točivého momentu na silnice.
Fanoušci značky se nicméně revoluce v myšlení Mazdy zřejmě obávat nemusejí. „Je to na produktových plánovačích, jestli se turbo dostane i do jiných modelů,“ řekl Coleman s tím, že v současnosti neexistuje ani žádný prototyp Mazdy3 nebo 6 s přeplňovaným agregátem. Zároveň ale zdůraznil, že v Mazdě vědí, kam se případně motor vejde. A kde by chtěl Dave Coleman vidět přeplňovaný agregát? V malém SUV CX-3! Vzhledem k použití platformy Mazdy2 by ale instalace velkého motoru vyžadovala větší množství úprav. Na závěr tedy nezbývá vyslovit přání, aby si přeplňované zážehové motory jakéhokoliv objemu hledaly cestu pod kapoty Mazd jen velmi těžko. A když už, tak pouze do sportovních derivátů s logem MPS.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.