Připravuje Mazda revoluci? Trojka a šestka by mohly dostat turbo

ar6, 13. července 2016, 13:40 Google+

Mazda byla na automobilové mapě vždy tak trochu solitérem, v posledních letech je ale ústup od mainstreamu asi nejmarkantnější. Například tam, kde všichni prosazují maloobjemové přeplňované jednotky sází Japonci na atmosférické motory s technologií Skyactiv. To by ale nemuselo platit dlouho.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mazda3 s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem pod kapotou? Brzy možná realita!

Mazda3 s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem pod kapotou? Brzy možná realita! | foto: Mazda Europe

Sdílejte článek

Mazdy2, 3, 6, CX-5, CX-5 nebo MX-5. Všechny mají společného jmenovatele, totiž atmosférické zážehové jednotky. Jediným modelem japonské značky s přeplňovaným motorem je velké SUV CX-9, ždímající z 2.5litrového čtyřválce Skyactiv-G 187 kW (254 k) a 420 Nm. A právě tento motor se podle vývojového inženýra ze severoamerické divize Mazdy Dava Colemana vejde i pod kapotu jiných modelů. „Vejde se do velkého množství našich aut, kam ho ale dáme je zase jiná otázka,“ řekl magazínu CarAdvice. „Pasuje tam, kam turbodiesel nebo atmosférický čtyřválec o objemu 2.5 litru. Turbo pak padne do prostoru pro výfukové svody“ doplnil Coleman.

Ze slov o atmosférickém „dvaapůllitru“ je zřejmé, že asi nejjednodušší by byla instalace přeplňovaného čtyřválce pod kapotu modelů 3 a 6. Oba jsou totiž na některých trzích v prodeji s výše zmíněnou jednotkou o výkonu 138 kW (188 k) s točivým momentem 250 Nm. Nabízí se tedy prostor pro spekulace o ostřejších verzích MPS, o nichž se mluví, především v souvislosti s „trojkou,“ již řadu měsíců. Možnému použití ve sportovním modelu by nahrával i fakt, že přeplňovaný motor může být spárován s pohonem předních nebo všech kol. Naopak překážkou by mohl být fakt, že jiný než šestistupňový automat si neporadí s přenosem točivého momentu na silnice.

Fanoušci značky se nicméně revoluce v myšlení Mazdy zřejmě obávat nemusejí. „Je to na produktových plánovačích, jestli se turbo dostane i do jiných modelů,“ řekl Coleman s tím, že v současnosti neexistuje ani žádný prototyp Mazdy3 nebo 6 s přeplňovaným agregátem. Zároveň ale zdůraznil, že v Mazdě vědí, kam se případně motor vejde. A kde by chtěl Dave Coleman vidět přeplňovaný agregát? V malém SUV CX-3! Vzhledem k použití platformy Mazdy2 by ale instalace velkého motoru vyžadovala větší množství úprav. Na závěr tedy nezbývá vyslovit přání, aby si přeplňované zážehové motory jakéhokoliv objemu hledaly cestu pod kapoty Mazd jen velmi těžko. A když už, tak pouze do sportovních derivátů s logem MPS.

Vytisknout

Diskuze: Připravuje Mazda revoluci? Trojka a šestka by mohly dostat turbo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Pátá generace Nissanu Serena nabídne autonomní řízení a prostorný interiér.

Nissan vyvinul autonomní řízení, dostane ho Serena i Qashqai

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud