Americký národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) přišel s novou zprávou. Ta říká, že hrozí 50 % šance, že u nových vozidel značek Honda a Acura dojde po aktivaci airbagů k vymrštění kovových dílů do interiéru. To může v krajním případě posádku vozu i zabít.
Tato dost hrozivá zpráva se týká hned 313 tisíc vozů značek Honda a Acura. Úřad dokonce varuje, aby je uživatelé přestali používat a nechali je bezodkladně opravit. Nové bezpečnostní testy totiž zjistily, že nafukovače airbagů od japonského problémového dodavatele Takata jsou velmi nebezpečné.
Podle získaných údajů mohou nafukovače během nehody explodovat a vymrštit do vozu části kovu. Problém se pak týká vozů, které byly již dříve svolány ke kontrole, prohlédnuty, ale nebyly opraveny. "Tyto vozy jsou nebezpečné a je nutné je okamžitě opravit," oznámil americký ministr dopravy Anthony Foxx. "Lidé by s těmito vozidly neměli jezdit, pokud nejedou rovnou k prodejci, aby je nechali opravit," řekl dále Foxx.
Nafukovače od firmy Takata způsobili největší svolávací akci v oblasti bezpečnosti za celou automobilovou historii. Servisní akce se totiž týká 70 milionů nafukovačů, přičemž zatím je s jejich poruchou evidováno 11 úmrtí a stovky zranění.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?