Maserati musí do servisů stáhnout 13 092 exemplářů modelů Quattroporte a Ghibli z roku 2014. Mají totiž problémy s osmistupňovou samočinnou převodovkou.
Jedná se o verze určené pro americký trh a důvodem svolávací akce je to samé, co v případě značky Jeep. Volič automatu zůstane po zvolení režimu ve stejné poloze, což může způsobit zmatek pro některé řidiče. Konkrétně pak výrobce svolává vozy vyrobené mezi 1. červnem 2013 a 28. únorem 2014.
Tato vozidla mají monostabilní řadicí páku, která se nepohybuje ve své dráze. Prakticky se jedná o stejný problém, který postihl výrobe Jeep. U něj už bylo dokonce zaznamenáno jedno úmrtí, kdy slavného herce z filmu Star Trek rozdrtil jeho Jeep Grand Cherokee.
Herci se stalo osudným, když vystoupil z vozu a chtěl otevřít bránu u domu. Jeho vůz ovšem nebyl zajištěn parkovacím režimem a sám se rozjel. Následně jej přimáčkl ke zdi a udusil.
Firma Maserati plánuje instalaci aktualizovaného softwaru pro vyřešení tohoto problému, doposud ale nemá nový kód pro nahrání. Společnost bude obesílat všechny dotčené vlastníky poštou, v němž je vyzve k okamžité návštěvě servisu.
Zároveň zatím neregistruje žádné zprávy o nehodách či zraněních, které by byly důsledkem tohoto problému. Doufejme tedy, že se situace nezmění a nikdo nebude zraněn, popřípadě nepřijde o život.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.