Maserati musí do servisů stáhnout 13 092 exemplářů modelů Quattroporte a Ghibli z roku 2014. Mají totiž problémy s osmistupňovou samočinnou převodovkou.
Jedná se o verze určené pro americký trh a důvodem svolávací akce je to samé, co v případě značky Jeep. Volič automatu zůstane po zvolení režimu ve stejné poloze, což může způsobit zmatek pro některé řidiče. Konkrétně pak výrobce svolává vozy vyrobené mezi 1. červnem 2013 a 28. únorem 2014.
Tato vozidla mají monostabilní řadicí páku, která se nepohybuje ve své dráze. Prakticky se jedná o stejný problém, který postihl výrobe Jeep. U něj už bylo dokonce zaznamenáno jedno úmrtí, kdy slavného herce z filmu Star Trek rozdrtil jeho Jeep Grand Cherokee.
Herci se stalo osudným, když vystoupil z vozu a chtěl otevřít bránu u domu. Jeho vůz ovšem nebyl zajištěn parkovacím režimem a sám se rozjel. Následně jej přimáčkl ke zdi a udusil.
Firma Maserati plánuje instalaci aktualizovaného softwaru pro vyřešení tohoto problému, doposud ale nemá nový kód pro nahrání. Společnost bude obesílat všechny dotčené vlastníky poštou, v němž je vyzve k okamžité návštěvě servisu.
Zároveň zatím neregistruje žádné zprávy o nehodách či zraněních, které by byly důsledkem tohoto problému. Doufejme tedy, že se situace nezmění a nikdo nebude zraněn, popřípadě nepřijde o život.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.