Automobilka Infiniti pořádá novou svolávací akci. Ta se týká 60 tisíc sedanů typu Q50, které mají problémy s řízením.
Konkrétně se jedná o řídící software pro adaptivní řízení. Ten umožňuje vozu řídit se v určitých podmínkách sám, popřípadě pomáhá řidiči s udržením auta v jízdním pruhu. Jenže podle Infiniti je dost možné, že ihned po nastartování vozidla způsobí elektronický problém jinou odezvu posilovače.
Konkrétně tak, že se změní nejen síla posilovače, ale i rádius otáčení. Automobilka naštěstí zatím neví o případě, kdy by tato změna způsobila nehodu nebo zranění. I z toho důvodu svolává okamžitě do servisů celkem velké množství vozidel.
Jen na trhu v USA se svolávací akce týká 28 182 aut, dalších 3800 jich jezdí na uzemí Kanady. Dalších skoro 30 tisíc vozů se pak rozprchlo do zbytku světa, Evropu nevyjímaje. Všichni majitelé už v těchto dnech dostávají instrukce a výzvu, aby co nejrychleji navštívili nejbližší servis, kde bude provedena bezplatná oprava.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.