BMW letos slaví sté narozeniny a při té příležitosti dává prostřednictvím futuristických konceptů svých značek nahlédnout pod pokličku toho, jak budou vypadat automobily v dalším století. Jedním z takových je i Rolls-Royce Vision Next 100, který však příliš krásy nepobral.
Rolls-Royce platí v automobilovém průmyslu za absolutní vrchol luxusu, nakonfigurovat si navíc můžete téměř cokoliv, takže potkat dva stejné stroje se soškou Spirit of Ecstasy na kapotě je prakticky nemožné. Přesto vedení automobilky slibuje, že se v budoucnu bude personifikace ještě rozšiřovat tak, aby bylo auto „přeneseně otiskem prstu svého majitele.“ Do toho patří mimo jiné možnost navolit si individuální rozvor náprav nebo i vlastní design vozu. Tradiční ruční výroba přitom zůstane zachována, budou však do ní zahrnuty nové platformy, motory i designérské postupy. Právě to poslední rozvijí koncept Vision Next 100 (kódové označení 103EX) a ačkoliv vkus každého jednoho zákazníka či fanouška je jiný, rozvíjení je to vskutku velmi kontroverzní.
Začít musíme tradičně rozměrnou a vertikálně orientovanou maskou chladiče, již obklopují LED diodové světlomety. V přední části je navíc také místo na individuálně vyrobené zavazdlo. Soška Spirit of Ecstasy má vnitřní podsvícení a je ručně vybroušená z krystalu. Tím elegantně doplňuje bílý lak Crystal a především 28palcová kola. Ta jsou částečně zakrytá a obouvají úzké pneumatiky, na jejich výrobu bylo použito 65 individuálních částí hliníku. Tvar ráfků je navíc ještě zdůrazněn oddělenými blatníky. Dveře se otevírají na pokyn jediného gesta, současně s nimi se odklopí také část střechy. Cestující se tak mohou ve voze postavit a posléze vystoupit se vší parádou, umocněnou promítáním červeného světla na silnici, které má připomínat slavnostní koberec.
Kabina je typická jasně danou hierarchií linií a křivek, stejně jako k životnímu prostředí odpovědné materiály. Obložení tak má na starosti ebenové dřevo, na podlaze jsou ručně česané koberce a čalounění obstarávají měkká vlákna. V prostoru interiéru jsou vlastně jen dva prvky – displej z organických diod, na nějž jsou promítána všechna důležitá provozní data, a místa k sezení v podobě gauče. Závan minulosti přináší neodmyslitelné analogové hodiny. Přítomná je ve voze umělá inteligence, zobrazující se na již zmiňované obrazovce, která podle automobilky „dokáže splnit každé přání cestujících.“ Řízení obstarává autopilot, proto nečekejte žádný volant. Pod karosérií je hliníkový podvozek, k pohonu slouží vysokovýkonný elektromotor. Jak moc se Rolls-Royce s tímto autem trefí do budoucnosti je těžké odhadovat, pokud ale mají nová auta vypadat takto, pak se bude ještě s láskou vzpomínat na dnešní „obludy.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.