Pohled do výsledků musíme začít v kategorii nejvyšší. Cenu pro celkově nejlepší motor roku 2016 si odneslo Ferrari za svůj dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3.9 litru, který s výkonem 669 koní burácí v útrobách modelu 488 GTB. Druhé místo získalo BMW za kombinaci zážehového tříválce a elektromotoru se systémovým výkonem 362 koní, pracující pod kapotou kupé i8. Bronz připadl Porsche za třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 370, respektive 400 koní. Ten pohání omlazenou 911 Carrera a Carrera S.
V kategorii s objemem pod jeden litr obhájil prvenství EcoBoost od Fordu s výkonem 100, 125 nebo 140 koní. Třídu mezi objemem 1.0 až 1.4 litru opanovala přeplňovaná dvanáctistovka Skupiny PSA s výkonem 110 nebo 130 koní. Objemům 1.4 až 1.8 litru kralovala již zmíněná kombinace elektromotoru a zážehové patnáctistovky o výkonu 362 koní od BMW. Mezi motory s objemem 1.8 až 2.0 litru zvítězil Mercedes-AMG se svým přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 360 nebo 381 koní.
Jednotkám s obsahem 2.0 až 2.5 litru pro změnu vládne přeplňovaný pětiválec TFSI od Audi s výkonem 340 nebo 367 koní. Vítěze třídy mezi 2.5 až 3.0 litry už jsme také zmiňovali, jde o přeplňovaný šestiválec Porsche s výkonem 370 nebo 400 koní. Třídu třílitrových až čtyřlitrových motorů celkem logicky vyhrálo Ferrari s 3.9litrovým osmiválcem o výkonu 669 koní. Nad čtyřlitrovou hranicí uspěl 6.3litrový dvanáctiválec Ferrari s výkonem 780 koní. Zeleným motorem roku je elektromotor Tesly s výkonem 320, 332, 422, 469, 525, 700 nebo 773 koní. Nejlepším novým i výkonným motorem je opět 3.9litrový osmiválec Ferrari.