Motorem roku je osmiválec Ferrari, uspěly také Ford, Audi nebo BMW

Nejlepší motor roku 2016 pochází z dílen Ferrari.
Nejlepší motor roku 2016 pochází z dílen Ferrari., foto: Ferrari S.p.a.
ar6 4. června 2016 03:15
Sdílej:

Mezinárodní motor roku, tedy soutěž o nejlepší pohonnou jednotku na trhu, se vyhlašuje již od roku 1999. Vedle celkového vítězství určuje odborná novinářská porota, v níž zasedá také Čech Tomáš Hyan, pořadí v několika dílčích kategoriích. Jak dopadl letošní, v pořadí již osmnáctý ročník?

Pohled do výsledků musíme začít v kategorii nejvyšší. Cenu pro celkově nejlepší motor roku 2016 si odneslo Ferrari za svůj dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3.9 litru, který s výkonem 669 koní burácí v útrobách modelu 488 GTB. Druhé místo získalo BMW za kombinaci zážehového tříválce a elektromotoru se systémovým výkonem 362 koní, pracující pod kapotou kupé i8. Bronz připadl Porsche za třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 370, respektive 400 koní. Ten pohání omlazenou 911 Carrera a Carrera S.

V kategorii s objemem pod jeden litr obhájil prvenství EcoBoost od Fordu s výkonem 100, 125 nebo 140 koní. Třídu mezi objemem 1.0 až 1.4 litru opanovala přeplňovaná dvanáctistovka Skupiny PSA s výkonem 110 nebo 130 koní. Objemům 1.4 až 1.8 litru kralovala již zmíněná kombinace elektromotoru a zážehové patnáctistovky o výkonu 362 koní od BMW. Mezi motory s objemem 1.8 až 2.0 litru zvítězil Mercedes-AMG se svým přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 360 nebo 381 koní.

Jednotkám s obsahem 2.0 až 2.5 litru pro změnu vládne přeplňovaný pětiválec TFSI od Audi s výkonem 340 nebo 367 koní. Vítěze třídy mezi 2.5 až 3.0 litry už jsme také zmiňovali, jde o přeplňovaný šestiválec Porsche s výkonem 370 nebo 400 koní. Třídu třílitrových až čtyřlitrových motorů celkem logicky vyhrálo Ferrari s 3.9litrovým osmiválcem o výkonu 669 koní. Nad čtyřlitrovou hranicí uspěl 6.3litrový dvanáctiválec Ferrari s výkonem 780 koní. Zeleným motorem roku je elektromotor Tesly s výkonem 320, 332, 422, 469, 525, 700 nebo 773 koní. Nejlepším novým i výkonným motorem je opět 3.9litrový osmiválec Ferrari.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?