Motorem roku je osmiválec Ferrari, uspěly také Ford, Audi nebo BMW

Nejlepší motor roku 2016 pochází z dílen Ferrari.
Nejlepší motor roku 2016 pochází z dílen Ferrari., foto: Ferrari S.p.a.
ar6 4. června 2016 03:15
Sdílej:

Mezinárodní motor roku, tedy soutěž o nejlepší pohonnou jednotku na trhu, se vyhlašuje již od roku 1999. Vedle celkového vítězství určuje odborná novinářská porota, v níž zasedá také Čech Tomáš Hyan, pořadí v několika dílčích kategoriích. Jak dopadl letošní, v pořadí již osmnáctý ročník?

Pohled do výsledků musíme začít v kategorii nejvyšší. Cenu pro celkově nejlepší motor roku 2016 si odneslo Ferrari za svůj dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3.9 litru, který s výkonem 669 koní burácí v útrobách modelu 488 GTB. Druhé místo získalo BMW za kombinaci zážehového tříválce a elektromotoru se systémovým výkonem 362 koní, pracující pod kapotou kupé i8. Bronz připadl Porsche za třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 370, respektive 400 koní. Ten pohání omlazenou 911 Carrera a Carrera S.

V kategorii s objemem pod jeden litr obhájil prvenství EcoBoost od Fordu s výkonem 100, 125 nebo 140 koní. Třídu mezi objemem 1.0 až 1.4 litru opanovala přeplňovaná dvanáctistovka Skupiny PSA s výkonem 110 nebo 130 koní. Objemům 1.4 až 1.8 litru kralovala již zmíněná kombinace elektromotoru a zážehové patnáctistovky o výkonu 362 koní od BMW. Mezi motory s objemem 1.8 až 2.0 litru zvítězil Mercedes-AMG se svým přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 360 nebo 381 koní.

Jednotkám s obsahem 2.0 až 2.5 litru pro změnu vládne přeplňovaný pětiválec TFSI od Audi s výkonem 340 nebo 367 koní. Vítěze třídy mezi 2.5 až 3.0 litry už jsme také zmiňovali, jde o přeplňovaný šestiválec Porsche s výkonem 370 nebo 400 koní. Třídu třílitrových až čtyřlitrových motorů celkem logicky vyhrálo Ferrari s 3.9litrovým osmiválcem o výkonu 669 koní. Nad čtyřlitrovou hranicí uspěl 6.3litrový dvanáctiválec Ferrari s výkonem 780 koní. Zeleným motorem roku je elektromotor Tesly s výkonem 320, 332, 422, 469, 525, 700 nebo 773 koní. Nejlepším novým i výkonným motorem je opět 3.9litrový osmiválec Ferrari.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.