Dobrým standardem dnešní doby je přeplňování jedním turbodmychadlem, stále častěji se pak objevují turba dvě. Třemi dmychadly už disponuje jen malé množství modelů a čtyři až doposud zněly možná dokonce utopisticky. Nyní se čtyřikrát přeplňovaný naftový šestiválec odhodlalo představit BMW, a to v útrobách modelu 750d xDrive.
Řadový šestiválec má objem 3.0 litru, pracuje s vysokým tlakem (ve spalovací komoře až 210 barů) a nechybí ani přímé vstřikování common-rail s piezoelektrickými vstřikovači. Nejsledovanějším prvkem je ale i tak vícestupňové přeplňování čtveřicí turbodmychadel. Vysokotlaká část systému přeplňování je tvořena dvojicí dmychadel (druhé se aktivuje při překročení 2500 ot./min) s proměnnou geometrií lopatek. Nízkotlaká část je řešena dvojicí menších a rychleji reagujících dmychadel. Koordinaci jednotlivých turbodmychadel (v permanenci jsou běžně dvě nízkotlaká a jedno vysokotlaké) má na starosti nová elektrická řídící jednotka motoru.
U vysoko- i nízkotlaké složky přeplňování je přítomna recirkulace výfukových plynů, zlepšující účinnost systému i snižující obsah oxidu dusíku ve výfukových plynech. Hospodárnost motoru zlepšuje systém nepřímého chlazení pomocí vzduchu, stejně tak jako dodatečný kompresor pro vodní chlazení nízkotlakých turbodmychadel. Součástí výfukového systému 750d je kromě filtru pevných částic a zádržného katalyzátoru NOx také katalyzátor SCR se vstřikováním AdBlue.
Hlava i blok motoru jsou vyrobeny speciálním vysokotlakým procesem. Hlava je pak spojena s klikovou skříní pomocí ocelových prutů, což zvyšuje celkovou tuhost. Dalšími speciálními vlastnostmi nového motoru jsou pětivrstvé těsnění pod hlavou, vnitřní plochy válců s dvojitě nanášenou ochranou vrstvou, písty vyrobené ze slitiny hliníku a hořčíku s vytvrzenou hranou prohlubně ve svých dnech, bronzové vložky pístních čepů a centrálně regulované chlazení.
Celkově tak 750d, nebo prodloužená verze 750Ld, disponuje výkonem 400 koní při 4400 ot./min a točivým momentem 760 Nm mezi 2000 - 3000 ot./min. Přes osmistupňový automat Steptronic budou poháněna všechna kola, sprint na 100 km/h tak vznětové limuzíně zabere 4,6 sekundy (prodloužená verze je o 0,1 sekundy pomalejší). Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Spotřeba se pohybuje v rozmezí 5,7 - 5,9 l/100 km, což odpovídá 149 – 154 g CO2/km. V prodeji se 750d xDrive i 750Ld xDrive objeví letos v červenci.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.