BMW odhaluje naftový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly, dostane ho 750d xDrive

ar6, 18. května 2016, 03:15 Google+

Dobrým standardem dnešní doby je přeplňování jedním turbodmychadlem, stále častěji se pak objevují turba dvě. Třemi dmychadly už disponuje jen malé množství modelů a čtyři až doposud zněly možná dokonce utopisticky. Nyní se čtyřikrát přeplňovaný naftový šestiválec odhodlalo představit BMW, a to v útrobách modelu 750d xDrive.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW řady 7 nabídne již brzy vznětový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly.

BMW řady 7 nabídne již brzy vznětový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly. | foto: BMW

Sdílejte článek

Řadový šestiválec má objem 3.0 litru, pracuje s vysokým tlakem (ve spalovací komoře až 210 barů) a nechybí ani přímé vstřikování common-rail s piezoelektrickými vstřikovači. Nejsledovanějším prvkem je ale i tak vícestupňové přeplňování čtveřicí turbodmychadel. Vysokotlaká část systému přeplňování je tvořena dvojicí dmychadel (druhé se aktivuje při překročení 2500 ot./min) s proměnnou geometrií lopatek. Nízkotlaká část je řešena dvojicí menších a rychleji reagujících dmychadel. Koordinaci jednotlivých turbodmychadel (v permanenci jsou běžně dvě nízkotlaká a jedno vysokotlaké) má na starosti nová elektrická řídící jednotka motoru.

U vysoko- i nízkotlaké složky přeplňování je přítomna recirkulace výfukových plynů, zlepšující účinnost systému i snižující obsah oxidu dusíku ve výfukových plynech. Hospodárnost motoru zlepšuje systém nepřímého chlazení pomocí vzduchu, stejně tak jako dodatečný kompresor pro vodní chlazení nízkotlakých turbodmychadel. Součástí výfukového systému 750d je kromě filtru pevných částic a zádržného katalyzátoru NOx také katalyzátor SCR se vstřikováním AdBlue.

Hlava i blok motoru jsou vyrobeny speciálním vysokotlakým procesem. Hlava je pak spojena s klikovou skříní pomocí ocelových prutů, což zvyšuje celkovou tuhost. Dalšími speciálními vlastnostmi nového motoru jsou pětivrstvé těsnění pod hlavou, vnitřní plochy válců s dvojitě nanášenou ochranou vrstvou, písty vyrobené ze slitiny hliníku a hořčíku s vytvrzenou hranou prohlubně ve svých dnech, bronzové vložky pístních čepů a centrálně regulované chlazení.

Celkově tak 750d, nebo prodloužená verze 750Ld, disponuje výkonem 400 koní při 4400 ot./min a točivým momentem 760 Nm mezi 2000 - 3000 ot./min. Přes osmistupňový automat Steptronic budou poháněna všechna kola, sprint na 100 km/h tak vznětové limuzíně zabere 4,6 sekundy (prodloužená verze je o 0,1 sekundy pomalejší). Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Spotřeba se pohybuje v rozmezí 5,7 - 5,9 l/100 km, což odpovídá 149 – 154 g CO2/km. V prodeji se 750d xDrive i 750Ld xDrive objeví letos v červenci.

Vytisknout

Diskuze: BMW odhaluje naftový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly, dostane ho 750d xDrive

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Renault Mégane 1,2 Tce 130

TEST: Renault Mégane 1,2 TCe 130. Čím překvapil?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud