Poté, co francouzský Peugeot představil ve svých modelech 208, 2008 a 308 revoluční uspořádání interiéru, rozdělil se motoristický svět na dvě poloviny. Jeden tábor se nezvyklé uspořádání ovládacích prvků, malý volant a vyvýšenou kapličku přístrojů zamiloval. Druhá strana barikády Peugeot pro tento krok odsuzuje. Minulý týden, nedaleko Paříže představil Puegeot evoluci systému i-Cockpit, kterou budeme vídat v budoucích vozech s lvem na kapotě.
Na nově představené kabině můžeme stále pozorovat typické prvky i-Cockpit, které známe se současných Peugeotů.
První, s čím řidič přijde do kontaktu je volant. Ten je nyní ještě kompaktnější. Nabízí také nový tvar se dvěma ploškami. Díky těmto změnám má vůz poskytovat řidiči lepší výhled, lepší řízení a více místa pro nohy.
Stejně tak nás upoutá nevšedně tvarovaná kaplička přístrojů, s displayem o rozměru 12,3“, umístěná na vrcholu palubní desky. Tímto se Peugeot snaží přiblížit přístrojovou desku více do řidičova zorného pole. Ten tak může sledovat dění na vozovce před vozem, stejně jako sou aktuální rychlost či údaje z navigačního systému pohodlně před sebou bez sebemenšího pohybu očí.
Napravo od kapličky přístrojů je umístěn velký dotykový display o rozměru 8“, využívající kapacitní technologii zvyšující odezvu systému.
Přímo pod dotykovou obrazovkou a dvojicí výdechů klimatizace nalezneme středovou konzoli s elegantními chromovými přepínači, připomínající klapky klavíru, které okamžitě přilákají pohled pasažérů ve voze.
Peugeot se u nového interiéru i-Cockpit chlubí propojením nebývalého množství moderních technologií. Mezi tyto technologie patří 3D navigace nabízející informace o dopravě v reálném čase díky službě Tom Tom Traffic. V interiéru dále nalezneme inovovaný systém Hands-free, nabízející funkce hlasového ovládání, čtení i odesílání SMS zpráv. Samozřejmostí je možnost propojení vozu s mobilnjím telefonem pomocí služeb Apple CarPlay a Android Auto.
Velkým lákadlem je takzvaný zesilovač pocitů Amplify. Tento systém upravuje zvuk, osvětlení, nastavení sedadel, ale i vůni a chování řízení v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Řidič má na výběr ze dvou módů: dynamický Boost a odpočinkový Relax.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?