Peugeot představuje novou podobu interiéru i-Cockpit

Nový I-Cockpit představil Peugeot nedaleko Paříže
Nový I-Cockpit představil Peugeot nedaleko Paříže, foto: Peugeot
ar3 21. dubna 2016 14:40
Sdílej:

Poté, co francouzský Peugeot představil ve svých modelech 208, 2008 a 308 revoluční uspořádání interiéru, rozdělil se motoristický svět na dvě poloviny. Jeden tábor se nezvyklé uspořádání ovládacích prvků, malý volant a vyvýšenou kapličku přístrojů zamiloval. Druhá strana barikády Peugeot pro tento krok odsuzuje. Minulý týden, nedaleko Paříže představil Puegeot evoluci systému i-Cockpit, kterou budeme vídat v budoucích vozech s lvem na kapotě.

Na nově představené kabině můžeme stále pozorovat typické prvky i-Cockpit, které známe se současných Peugeotů.

První, s čím řidič přijde do kontaktu je volant. Ten je nyní ještě kompaktnější. Nabízí také nový tvar se dvěma ploškami. Díky těmto změnám má vůz poskytovat řidiči lepší výhled, lepší řízení a více místa pro nohy.

Stejně tak nás upoutá nevšedně tvarovaná kaplička přístrojů, s displayem o rozměru 12,3“, umístěná na vrcholu palubní desky. Tímto se Peugeot snaží přiblížit přístrojovou desku více do řidičova zorného pole. Ten tak může sledovat dění na vozovce před vozem, stejně jako sou aktuální rychlost či údaje z navigačního systému pohodlně před sebou bez sebemenšího pohybu očí.

Napravo od kapličky přístrojů je umístěn velký dotykový display o rozměru 8“, využívající kapacitní technologii zvyšující odezvu systému.

Přímo pod dotykovou obrazovkou a dvojicí výdechů klimatizace nalezneme středovou konzoli s elegantními chromovými přepínači, připomínající klapky klavíru, které okamžitě přilákají pohled pasažérů ve voze.

Peugeot se u nového interiéru i-Cockpit chlubí propojením nebývalého množství moderních technologií. Mezi tyto technologie patří 3D navigace nabízející informace o dopravě v reálném čase díky službě Tom Tom Traffic. V interiéru dále nalezneme inovovaný systém Hands-free, nabízející funkce hlasového ovládání, čtení i odesílání SMS zpráv. Samozřejmostí je možnost propojení vozu s mobilnjím telefonem pomocí služeb Apple CarPlay a Android Auto.

Velkým lákadlem je takzvaný zesilovač pocitů Amplify. Tento systém upravuje zvuk, osvětlení, nastavení sedadel, ale i vůni a chování řízení v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Řidič má na výběr ze dvou módů: dynamický Boost a odpočinkový Relax.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.