Poté, co francouzský Peugeot představil ve svých modelech 208, 2008 a 308 revoluční uspořádání interiéru, rozdělil se motoristický svět na dvě poloviny. Jeden tábor se nezvyklé uspořádání ovládacích prvků, malý volant a vyvýšenou kapličku přístrojů zamiloval. Druhá strana barikády Peugeot pro tento krok odsuzuje. Minulý týden, nedaleko Paříže představil Puegeot evoluci systému i-Cockpit, kterou budeme vídat v budoucích vozech s lvem na kapotě.
Na nově představené kabině můžeme stále pozorovat typické prvky i-Cockpit, které známe se současných Peugeotů.
První, s čím řidič přijde do kontaktu je volant. Ten je nyní ještě kompaktnější. Nabízí také nový tvar se dvěma ploškami. Díky těmto změnám má vůz poskytovat řidiči lepší výhled, lepší řízení a více místa pro nohy.
Stejně tak nás upoutá nevšedně tvarovaná kaplička přístrojů, s displayem o rozměru 12,3“, umístěná na vrcholu palubní desky. Tímto se Peugeot snaží přiblížit přístrojovou desku více do řidičova zorného pole. Ten tak může sledovat dění na vozovce před vozem, stejně jako sou aktuální rychlost či údaje z navigačního systému pohodlně před sebou bez sebemenšího pohybu očí.
Napravo od kapličky přístrojů je umístěn velký dotykový display o rozměru 8“, využívající kapacitní technologii zvyšující odezvu systému.
Přímo pod dotykovou obrazovkou a dvojicí výdechů klimatizace nalezneme středovou konzoli s elegantními chromovými přepínači, připomínající klapky klavíru, které okamžitě přilákají pohled pasažérů ve voze.
Peugeot se u nového interiéru i-Cockpit chlubí propojením nebývalého množství moderních technologií. Mezi tyto technologie patří 3D navigace nabízející informace o dopravě v reálném čase díky službě Tom Tom Traffic. V interiéru dále nalezneme inovovaný systém Hands-free, nabízející funkce hlasového ovládání, čtení i odesílání SMS zpráv. Samozřejmostí je možnost propojení vozu s mobilnjím telefonem pomocí služeb Apple CarPlay a Android Auto.
Velkým lákadlem je takzvaný zesilovač pocitů Amplify. Tento systém upravuje zvuk, osvětlení, nastavení sedadel, ale i vůni a chování řízení v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Řidič má na výběr ze dvou módů: dynamický Boost a odpočinkový Relax.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.