Američtí majitelé nového BMW řady 7 zřejmě mají vrásky na čele ze zprávy, kterou před pár dny zveřejnil německý výrobce. Nová sedma se totiž musí podrobit životně důležité kontrole.
Ta se týká airbagů a americké zastoupení BMW zastavilo prodej některých verzí nové sedmičky. Svolávací akce se týká celkem 6110 vozů, v čemž jsou obsaženy verze 740Li, 750Li a 750Lxi Všechny kusy pocházejí z období mezi 1. červencem 2015 a 11. prosincem 2015.
Výše uvedené specifikace pak jsou dočasně vyřazeny z nabídky všech amerických dealerů BMW. Toto ustanovaní platí až do úplného odstranění problému s airbagy. A co konkrétně je s nimi špatně?
Podle vyjádření samotné automobilky hrozí to, že při nehodě se vzduchové vaky nemusí aktivovat. To samozřejmě znamená mnohem vyšší ohrožení posádky na palubě a snížení jinak skvělé bezpečnosti vozu.
Za vše prý může ovládací modul systému, který může následkem elektrického zkratu resetovat jednotku s airbagy a ty se tak stanou nefunkčními. Dotyčný zkrat mají na svědomí drobné částečky kovu, které vznikly při výrobním procesu modulu.
Všechna problémem postižená auta dostanou bezplatně nové moduly a jejich výměna potrvá necelé čtyři hodiny. Doposud ale nebylo odpovězeno, zda se problém týká i evropských specifikací. My jen doufáme, že nikoliv, problému máme v Evropě dost a taková to závada u prémiového výrobce by se stávat neměla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?