Američtí majitelé nového BMW řady 7 zřejmě mají vrásky na čele ze zprávy, kterou před pár dny zveřejnil německý výrobce. Nová sedma se totiž musí podrobit životně důležité kontrole.
Ta se týká airbagů a americké zastoupení BMW zastavilo prodej některých verzí nové sedmičky. Svolávací akce se týká celkem 6110 vozů, v čemž jsou obsaženy verze 740Li, 750Li a 750Lxi Všechny kusy pocházejí z období mezi 1. červencem 2015 a 11. prosincem 2015.
Výše uvedené specifikace pak jsou dočasně vyřazeny z nabídky všech amerických dealerů BMW. Toto ustanovaní platí až do úplného odstranění problému s airbagy. A co konkrétně je s nimi špatně?
Podle vyjádření samotné automobilky hrozí to, že při nehodě se vzduchové vaky nemusí aktivovat. To samozřejmě znamená mnohem vyšší ohrožení posádky na palubě a snížení jinak skvělé bezpečnosti vozu.
Za vše prý může ovládací modul systému, který může následkem elektrického zkratu resetovat jednotku s airbagy a ty se tak stanou nefunkčními. Dotyčný zkrat mají na svědomí drobné částečky kovu, které vznikly při výrobním procesu modulu.
Všechna problémem postižená auta dostanou bezplatně nové moduly a jejich výměna potrvá necelé čtyři hodiny. Doposud ale nebylo odpovězeno, zda se problém týká i evropských specifikací. My jen doufáme, že nikoliv, problému máme v Evropě dost a taková to závada u prémiového výrobce by se stávat neměla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.