Renault nedávno odhalil sériovou podobu nového sporťáku, který naváže na zašlou slávu sportovní značky Alpine. Stále ale není jisté, jaké motory budou tento vůz pohánět. Je dokonce možné, že Renault o motory požádá Mercedes AMG.
S touto informací přišel nedávno britský magazín AutoExpress. Dle jeho informací, byl Mercedes-AMG požádán francouzským Renaultem o dodání motoru pro sportovní model Alpine.
To potvrdil i výkonný prezident Renaultu pro produktové plánování, Bruno Ancelin: „Máme dvě možná řešení. Můžeme použít motor vyvinutý v alianci a upravit ho na vyšší výkon nebo můžeme koupit jiný na trhu. Slyšel jsem, že i DB11 od Aston Martinu používá také nakoupené motory V8 od AMG. Takže je to také možné.“
Nový sportovní vůz Alpine bude pravděpodobně využívat přeplňovaný zážehový čtyřválec. V budoucnu plánuje Alpine vyrábět i větší sportovní vozy, který budou využívat vidlicové šestiválce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.