Především ve verzi Business VIP je Peugeot Traveller téměř dokonalou variací na mobilní kancelář. Důležité je ale právě slovíčko téměř, naznačující, že ještě existuje prostor na zlepšení. A právě tento prostor se snaží vyplnit koncept i-Lab.
Abychom pochopili výjimečnost Travelleru i-Lab, musíme přes bezdotykově ovládané boční posuvné dveře nastoupit do zadní části interiéru. Tam najdeme čtyři proti sobě otočená sedadla potažená Alcantarou a mezi nimi 32palcový dotykový displej, umístěný na obloukovém držáku ze surového dřeva a pryskyřice. Vedle samostatného zobrazení se umí „tablet“ rozdělit i na čtyři menší okna, každý z cestujících tak může hledat něco jiného. Na systému spolupracoval Peugeot se Samsungem, jehož know-how je viditelné i použitím headsetu Gear VR pro virtuální realitu.
Přítomnost tohoto zařízení ve voze není náhodná, cestující si tak díky němu mohou prohlédnout zamluvený pokoj v hotelu, režisér pro změnu třeba místo natáčení. Celý systém se navíc propojí s chytrým telefonem (už při nástupu do vozu se mobilní zařízení automaticky připojí na palubní WiFi), přímo z auta se tak dá přihlásit a odhlásit z hotelu, stáhnout si elektronický klíč do pokoje nebo zaplatit účet. Nechybí ani dokovací stanice pro indukční nabíjení. Všechny tyto funkce mají především šetřit čas. Rozhraní je také propojeno s diářem řidiče, v cizině tak lze předejít jazykovým nedorozuměním, protože Peugeot zanese případné změny rozvrhu automaticky do onoho diáře.
Vedle propracovaného palubního systému nebyl opomenut ani špičkový hudební zážitek. Ten obstará audiosystém Focal se sedmnácti reproduktory, které jsou napojeny na tři zesilovače, řízené procesorem Digital Signal. Ten přizpůsobuje zvuk prostoru v kabině. Na středové konzoli nechybí sedmipalcový displej multimediálního a navigačního systému s hlasovým ovládáním a funkcí Mirror Screen. Její součástí je mimo jiné aplikace pro profesionální řidiče, informující ho i správce vozového parku o aktuální poloze a provozních datech vozu.
Zvenku poznáte 496 centimetrů dlouhý Traveller i-Lab s rozvorem o délce 328 centimetrů podle bronzového laku Dark Cooper, specifického designu litých kol, lehce sportovnějších nárazníků a prahů, zatmavených oken a xenonových světlometů. Bezpečnost jízdy hlídá varování před snížením pozornosti, automatické nouzové brzdění, čtení dopravních značek s rychlostním omezením nebo zadní kamerový systém se snímáním 180 stupňů kolem vozu. Traveller i-Lab je pouze vizí Peugeotu, týkající se budoucnosti vozů, určených pro VIP přepravu. Sériová výroba zatím v plánu není.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?