Především ve verzi Business VIP je Peugeot Traveller téměř dokonalou variací na mobilní kancelář. Důležité je ale právě slovíčko téměř, naznačující, že ještě existuje prostor na zlepšení. A právě tento prostor se snaží vyplnit koncept i-Lab.
Abychom pochopili výjimečnost Travelleru i-Lab, musíme přes bezdotykově ovládané boční posuvné dveře nastoupit do zadní části interiéru. Tam najdeme čtyři proti sobě otočená sedadla potažená Alcantarou a mezi nimi 32palcový dotykový displej, umístěný na obloukovém držáku ze surového dřeva a pryskyřice. Vedle samostatného zobrazení se umí „tablet“ rozdělit i na čtyři menší okna, každý z cestujících tak může hledat něco jiného. Na systému spolupracoval Peugeot se Samsungem, jehož know-how je viditelné i použitím headsetu Gear VR pro virtuální realitu.
Přítomnost tohoto zařízení ve voze není náhodná, cestující si tak díky němu mohou prohlédnout zamluvený pokoj v hotelu, režisér pro změnu třeba místo natáčení. Celý systém se navíc propojí s chytrým telefonem (už při nástupu do vozu se mobilní zařízení automaticky připojí na palubní WiFi), přímo z auta se tak dá přihlásit a odhlásit z hotelu, stáhnout si elektronický klíč do pokoje nebo zaplatit účet. Nechybí ani dokovací stanice pro indukční nabíjení. Všechny tyto funkce mají především šetřit čas. Rozhraní je také propojeno s diářem řidiče, v cizině tak lze předejít jazykovým nedorozuměním, protože Peugeot zanese případné změny rozvrhu automaticky do onoho diáře.
Vedle propracovaného palubního systému nebyl opomenut ani špičkový hudební zážitek. Ten obstará audiosystém Focal se sedmnácti reproduktory, které jsou napojeny na tři zesilovače, řízené procesorem Digital Signal. Ten přizpůsobuje zvuk prostoru v kabině. Na středové konzoli nechybí sedmipalcový displej multimediálního a navigačního systému s hlasovým ovládáním a funkcí Mirror Screen. Její součástí je mimo jiné aplikace pro profesionální řidiče, informující ho i správce vozového parku o aktuální poloze a provozních datech vozu.
Zvenku poznáte 496 centimetrů dlouhý Traveller i-Lab s rozvorem o délce 328 centimetrů podle bronzového laku Dark Cooper, specifického designu litých kol, lehce sportovnějších nárazníků a prahů, zatmavených oken a xenonových světlometů. Bezpečnost jízdy hlídá varování před snížením pozornosti, automatické nouzové brzdění, čtení dopravních značek s rychlostním omezením nebo zadní kamerový systém se snímáním 180 stupňů kolem vozu. Traveller i-Lab je pouze vizí Peugeotu, týkající se budoucnosti vozů, určených pro VIP přepravu. Sériová výroba zatím v plánu není.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?