Peugeot postavil pojízdnou kancelář, Traveller i-Lab má i 32palcový displej

Peugeot Traveller i-Lab je budoucnost luxusní VIP přepravy.
Peugeot Traveller i-Lab je budoucnost luxusní VIP přepravy., foto: Peugeot
ar6 13. února 2016 3:10
Sdílej:

Především ve verzi Business VIP je Peugeot Traveller téměř dokonalou variací na mobilní kancelář. Důležité je ale právě slovíčko téměř, naznačující, že ještě existuje prostor na zlepšení. A právě tento prostor se snaží vyplnit koncept i-Lab.

Abychom pochopili výjimečnost Travelleru i-Lab, musíme přes bezdotykově ovládané boční posuvné dveře nastoupit do zadní části interiéru. Tam najdeme čtyři proti sobě otočená sedadla potažená Alcantarou a mezi nimi 32palcový dotykový displej, umístěný na obloukovém držáku ze surového dřeva a pryskyřice. Vedle samostatného zobrazení se umí „tablet“ rozdělit i na čtyři menší okna, každý z cestujících tak může hledat něco jiného. Na systému spolupracoval Peugeot se Samsungem, jehož know-how je viditelné i použitím headsetu Gear VR pro virtuální realitu.

Přítomnost tohoto zařízení ve voze není náhodná, cestující si tak díky němu mohou prohlédnout zamluvený pokoj v hotelu, režisér pro změnu třeba místo natáčení. Celý systém se navíc propojí s chytrým telefonem (už při nástupu do vozu se mobilní zařízení automaticky připojí na palubní WiFi), přímo z auta se tak dá přihlásit a odhlásit z hotelu, stáhnout si elektronický klíč do pokoje nebo zaplatit účet. Nechybí ani dokovací stanice pro indukční nabíjení. Všechny tyto funkce mají především šetřit čas. Rozhraní je také propojeno s diářem řidiče, v cizině tak lze předejít jazykovým nedorozuměním, protože Peugeot zanese případné změny rozvrhu automaticky do onoho diáře.

Vedle propracovaného palubního systému nebyl opomenut ani špičkový hudební zážitek. Ten obstará audiosystém Focal se sedmnácti reproduktory, které jsou napojeny na tři zesilovače, řízené procesorem Digital Signal. Ten přizpůsobuje zvuk prostoru v kabině. Na středové konzoli nechybí sedmipalcový displej multimediálního a navigačního systému s hlasovým ovládáním a funkcí Mirror Screen. Její součástí je mimo jiné aplikace pro profesionální řidiče, informující ho i správce vozového parku o aktuální poloze a provozních datech vozu.

Zvenku poznáte 496 centimetrů dlouhý Traveller i-Lab s rozvorem o délce 328 centimetrů podle bronzového laku Dark Cooper, specifického designu litých kol, lehce sportovnějších nárazníků a prahů, zatmavených oken a xenonových světlometů. Bezpečnost jízdy hlídá varování před snížením pozornosti, automatické nouzové brzdění, čtení dopravních značek s rychlostním omezením nebo zadní kamerový systém se snímáním 180 stupňů kolem vozu. Traveller i-Lab je pouze vizí Peugeotu, týkající se budoucnosti vozů, určených pro VIP přepravu. Sériová výroba zatím v plánu není.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.