Především ve verzi Business VIP je Peugeot Traveller téměř dokonalou variací na mobilní kancelář. Důležité je ale právě slovíčko téměř, naznačující, že ještě existuje prostor na zlepšení. A právě tento prostor se snaží vyplnit koncept i-Lab.
Abychom pochopili výjimečnost Travelleru i-Lab, musíme přes bezdotykově ovládané boční posuvné dveře nastoupit do zadní části interiéru. Tam najdeme čtyři proti sobě otočená sedadla potažená Alcantarou a mezi nimi 32palcový dotykový displej, umístěný na obloukovém držáku ze surového dřeva a pryskyřice. Vedle samostatného zobrazení se umí „tablet“ rozdělit i na čtyři menší okna, každý z cestujících tak může hledat něco jiného. Na systému spolupracoval Peugeot se Samsungem, jehož know-how je viditelné i použitím headsetu Gear VR pro virtuální realitu.
Přítomnost tohoto zařízení ve voze není náhodná, cestující si tak díky němu mohou prohlédnout zamluvený pokoj v hotelu, režisér pro změnu třeba místo natáčení. Celý systém se navíc propojí s chytrým telefonem (už při nástupu do vozu se mobilní zařízení automaticky připojí na palubní WiFi), přímo z auta se tak dá přihlásit a odhlásit z hotelu, stáhnout si elektronický klíč do pokoje nebo zaplatit účet. Nechybí ani dokovací stanice pro indukční nabíjení. Všechny tyto funkce mají především šetřit čas. Rozhraní je také propojeno s diářem řidiče, v cizině tak lze předejít jazykovým nedorozuměním, protože Peugeot zanese případné změny rozvrhu automaticky do onoho diáře.
Vedle propracovaného palubního systému nebyl opomenut ani špičkový hudební zážitek. Ten obstará audiosystém Focal se sedmnácti reproduktory, které jsou napojeny na tři zesilovače, řízené procesorem Digital Signal. Ten přizpůsobuje zvuk prostoru v kabině. Na středové konzoli nechybí sedmipalcový displej multimediálního a navigačního systému s hlasovým ovládáním a funkcí Mirror Screen. Její součástí je mimo jiné aplikace pro profesionální řidiče, informující ho i správce vozového parku o aktuální poloze a provozních datech vozu.
Zvenku poznáte 496 centimetrů dlouhý Traveller i-Lab s rozvorem o délce 328 centimetrů podle bronzového laku Dark Cooper, specifického designu litých kol, lehce sportovnějších nárazníků a prahů, zatmavených oken a xenonových světlometů. Bezpečnost jízdy hlídá varování před snížením pozornosti, automatické nouzové brzdění, čtení dopravních značek s rychlostním omezením nebo zadní kamerový systém se snímáním 180 stupňů kolem vozu. Traveller i-Lab je pouze vizí Peugeotu, týkající se budoucnosti vozů, určených pro VIP přepravu. Sériová výroba zatím v plánu není.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.