Především ve verzi Business VIP je Peugeot Traveller téměř dokonalou variací na mobilní kancelář. Důležité je ale právě slovíčko téměř, naznačující, že ještě existuje prostor na zlepšení. A právě tento prostor se snaží vyplnit koncept i-Lab.
Abychom pochopili výjimečnost Travelleru i-Lab, musíme přes bezdotykově ovládané boční posuvné dveře nastoupit do zadní části interiéru. Tam najdeme čtyři proti sobě otočená sedadla potažená Alcantarou a mezi nimi 32palcový dotykový displej, umístěný na obloukovém držáku ze surového dřeva a pryskyřice. Vedle samostatného zobrazení se umí „tablet“ rozdělit i na čtyři menší okna, každý z cestujících tak může hledat něco jiného. Na systému spolupracoval Peugeot se Samsungem, jehož know-how je viditelné i použitím headsetu Gear VR pro virtuální realitu.
Přítomnost tohoto zařízení ve voze není náhodná, cestující si tak díky němu mohou prohlédnout zamluvený pokoj v hotelu, režisér pro změnu třeba místo natáčení. Celý systém se navíc propojí s chytrým telefonem (už při nástupu do vozu se mobilní zařízení automaticky připojí na palubní WiFi), přímo z auta se tak dá přihlásit a odhlásit z hotelu, stáhnout si elektronický klíč do pokoje nebo zaplatit účet. Nechybí ani dokovací stanice pro indukční nabíjení. Všechny tyto funkce mají především šetřit čas. Rozhraní je také propojeno s diářem řidiče, v cizině tak lze předejít jazykovým nedorozuměním, protože Peugeot zanese případné změny rozvrhu automaticky do onoho diáře.
Vedle propracovaného palubního systému nebyl opomenut ani špičkový hudební zážitek. Ten obstará audiosystém Focal se sedmnácti reproduktory, které jsou napojeny na tři zesilovače, řízené procesorem Digital Signal. Ten přizpůsobuje zvuk prostoru v kabině. Na středové konzoli nechybí sedmipalcový displej multimediálního a navigačního systému s hlasovým ovládáním a funkcí Mirror Screen. Její součástí je mimo jiné aplikace pro profesionální řidiče, informující ho i správce vozového parku o aktuální poloze a provozních datech vozu.
Zvenku poznáte 496 centimetrů dlouhý Traveller i-Lab s rozvorem o délce 328 centimetrů podle bronzového laku Dark Cooper, specifického designu litých kol, lehce sportovnějších nárazníků a prahů, zatmavených oken a xenonových světlometů. Bezpečnost jízdy hlídá varování před snížením pozornosti, automatické nouzové brzdění, čtení dopravních značek s rychlostním omezením nebo zadní kamerový systém se snímáním 180 stupňů kolem vozu. Traveller i-Lab je pouze vizí Peugeotu, týkající se budoucnosti vozů, určených pro VIP přepravu. Sériová výroba zatím v plánu není.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!