Jaguar XF s dvoulitrovým dieselem hrabe všemi čtyřmi, techniku si vypůjčuje od F-Typu

Jaguar XF 2.0d bude od nynějška dostupný i s pohonem všech kol.
Jaguar XF 2.0d bude od nynějška dostupný i s pohonem všech kol., foto: Jaguar
ar6 25. ledna 2016 02:35
Sdílej:

Pohon všech kol zatím Jaguar XF kombinoval výhradně s vrcholným benzínovým třílitrovým šestiválcem. Až téměř po roce od uvedení přichází ke slovu také dvoulitrový naftový čtyřválec, čímž se čtyřkolka stává dostupnější i rozvážnějším řidičům.

Systém pohonu všech kol, vážící 105 kilogramů, je stejný jako u sportovního F-Typu. Za běžných podmínek je tak síla motoru posílána na zadní kola, v případě potřeby však dokáže elektronika během několika okamžiků připojit také přední nápravu. Za příplatek může být čtyřkolka, namísto běžných režimů Race, Ice a Snow, vybavena systémem Adaptive Surface Response.

Dvoulitrový vznětový čtyřválec pod kapotou produkuje 180 koní při 4000 ot./min a 430 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min, což v kombinaci s osmistupňovým automatem stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a maximální rychlost 222 km/h. Spotřeba paliva je průměrně 4,9 l/100 km.

Napříč celou nabídkou je, v případě že sáhnete po osmistupňovém automatu, dostupný systém Configurable Dynamics, upravující řízení, odezvu plynu, převodovku i podvozek podle preferencí řidiče. Tato technologie se ale netýká výlučně modelu s pohonem všech kol.

Dvoulitrový diesel v kombinaci s pohonem všech kol je v Čechách dostupných ve výbavě Pure, Prestige, Portfolio nebo R-Sport. Základní cena je 1 321 925 korun, pokud se díváte na druhý konec nabídky (verze Portfolio), připravte si minimálně 1 502 578 korun.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?