Pohon všech kol zatím Jaguar XF kombinoval výhradně s vrcholným benzínovým třílitrovým šestiválcem. Až téměř po roce od uvedení přichází ke slovu také dvoulitrový naftový čtyřválec, čímž se čtyřkolka stává dostupnější i rozvážnějším řidičům.
Systém pohonu všech kol, vážící 105 kilogramů, je stejný jako u sportovního F-Typu. Za běžných podmínek je tak síla motoru posílána na zadní kola, v případě potřeby však dokáže elektronika během několika okamžiků připojit také přední nápravu. Za příplatek může být čtyřkolka, namísto běžných režimů Race, Ice a Snow, vybavena systémem Adaptive Surface Response.
Dvoulitrový vznětový čtyřválec pod kapotou produkuje 180 koní při 4000 ot./min a 430 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min, což v kombinaci s osmistupňovým automatem stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a maximální rychlost 222 km/h. Spotřeba paliva je průměrně 4,9 l/100 km.
Napříč celou nabídkou je, v případě že sáhnete po osmistupňovém automatu, dostupný systém Configurable Dynamics, upravující řízení, odezvu plynu, převodovku i podvozek podle preferencí řidiče. Tato technologie se ale netýká výlučně modelu s pohonem všech kol.
Dvoulitrový diesel v kombinaci s pohonem všech kol je v Čechách dostupných ve výbavě Pure, Prestige, Portfolio nebo R-Sport. Základní cena je 1 321 925 korun, pokud se díváte na druhý konec nabídky (verze Portfolio), připravte si minimálně 1 502 578 korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.