Jestliže na poli automobilového pohonu je budoucností elektřina nebo vodík, ovládání budou téměř bezvýhradně zajišťovat gesta. Navíc už ani nebude nutné auto řídit, takže zůstane hodně prostoru na zábavu, jejímž středobodem bude multimediální systém s patřičně velkou obrazovkou. Takto nějak to naznačuje BMW s konceptem i Vision Future Interaction.
Ten je, velice zjednodušeně řečeno, upraveným starým konceptem otevřené i8, jen bez dveří, s oranžovým lakem karosérie a laserovými světly. Největší počet změn však najdete po usednutí do dvojice sportovních sedadel. Tam, kde je většinou několik konvenčních tlačítek, najdeme dnes 21palcový panoramatický displej s ovládáním AirTouch, jinými slovy prostřednictvím gest. Ty snímá několik senzorů v palubní desce, přes tlačítka na volantu, respektive před spolujezdcem, pak cestující své volby potvrzují.
Obrazovkám ale není konec, protože přístrojový panel je plně digitální a trojdimenzionální, zatímco na head up displej s vysokým rozlišením jsou promítány nejdůležitější informace. Tak jako mnoho dnešních konceptů, také otevřené BMW je schopné pohybovat se zcela bez řidiče. K této volbě slouží otočný ovladač s režimy Pure Drive (řízení je zcela na řidiči), Assist (auto se přepne do autopilota ve chvíli, kdy je detekováno nebezpečí) a Auto (BMW je přepnuto do plně autonomního módu).
V posledním případě se kromě převzetí kontroly nad vozem lehce nadzvedne modře zbarvený volant a sedadla se přepnou do „klidového“ režimu, čímž se zvětší volný prostor pro řidiče. Ten pak může infotainment využívat ke čtení e-mailů, hledání na internetu nebo přehrávání videí. V Las Vegas, kde má model i Vision Future Interaction premiéru, ale rozhodně nejde o jedinou novou i8.
Provedení Mirrorless totiž postrádá jakékoliv konvenční zrcátko a místo nich využívá kamery. Vnější jsou umístěny na aerodynamicky optimalizovaných „ručkách,“ ve vrchní části zadního okna je pak ještě jedna kamera, snímající prostor za vozidlem a suplující tak funkci vnitřního zpětného zrcátka. Místo něj je velký displej, kam se přenáší kombinace záběrů ze všech tří kamer. Koncept i3 Extended Rearview Mirror pak kameru ve spodní části antény na střeše kombinuje s konvenčními vnějšími zrcátky. Digitální obraz je přenášen do prostoru standardního vnitřního zrcátka.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.