BMW ukazuje budoucnost bez zrcátek, otevřená i8 umí jezdit úplně sama

ar6, 8. ledna 2016, 17:20 Google+

Jestliže na poli automobilového pohonu je budoucností elektřina nebo vodík, ovládání budou téměř bezvýhradně zajišťovat gesta. Navíc už ani nebude nutné auto řídit, takže zůstane hodně prostoru na zábavu, jejímž středobodem bude multimediální systém s patřičně velkou obrazovkou. Takto nějak to naznačuje BMW s konceptem i Vision Future Interaction.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bez dveří, ale s autopilotem, BMW i Vision Future Interaction.

Bez dveří, ale s autopilotem, BMW i Vision Future Interaction. | foto: BMW

Sdílejte článek

Ten je, velice zjednodušeně řečeno, upraveným starým konceptem otevřené i8, jen bez dveří, s oranžovým lakem karosérie a laserovými světly. Největší počet změn však najdete po usednutí do dvojice sportovních sedadel. Tam, kde je většinou několik konvenčních tlačítek, najdeme dnes 21palcový panoramatický displej s ovládáním AirTouch, jinými slovy prostřednictvím gest. Ty snímá několik senzorů v palubní desce, přes tlačítka na volantu, respektive před spolujezdcem, pak cestující své volby potvrzují.

img-responsive

Hlavním prvkem je 21palcová obrazovka, BMW i Vision Future Interaction. | foto: BMW

Obrazovkám ale není konec, protože přístrojový panel je plně digitální a trojdimenzionální, zatímco na head up displej s vysokým rozlišením jsou promítány nejdůležitější informace. Tak jako mnoho dnešních konceptů, také otevřené BMW je schopné pohybovat se zcela bez řidiče. K této volbě slouží otočný ovladač s režimy Pure Drive (řízení je zcela na řidiči), Assist (auto se přepne do autopilota ve chvíli, kdy je detekováno nebezpečí) a Auto (BMW je přepnuto do plně autonomního módu).

V posledním případě se kromě převzetí kontroly nad vozem lehce nadzvedne modře zbarvený volant a sedadla se přepnou do „klidového“ režimu, čímž se zvětší volný prostor pro řidiče. Ten pak může infotainment využívat ke čtení e-mailů, hledání na internetu nebo přehrávání videí. V Las Vegas, kde má model i Vision Future Interaction premiéru, ale rozhodně nejde o jedinou novou i8.

Provedení Mirrorless totiž postrádá jakékoliv konvenční zrcátko a místo nich využívá kamery. Vnější jsou umístěny na aerodynamicky optimalizovaných „ručkách,“ ve vrchní části zadního okna je pak ještě jedna kamera, snímající prostor za vozidlem a suplující tak funkci vnitřního zpětného zrcátka. Místo něj je velký displej, kam se přenáší kombinace záběrů ze všech tří kamer. Koncept i3 Extended Rearview Mirror pak kameru ve spodní části antény na střeše kombinuje s konvenčními vnějšími zrcátky. Digitální obraz je přenášen do prostoru standardního vnitřního zrcátka.

Vytisknout

Diskuze: BMW ukazuje budoucnost bez zrcátek, otevřená i8 umí jezdit úplně sama

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Budd-e je dalším pokusem, jak oživit legendární Typ 2.

Volkswagen Typ 2 má nástupce, elektrický koncept Budd-e

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud