Svět automobilového průmyslu vždy byl, je a bude plný zvěstí, drbů a povídaček. Jedna taková spekulace se rojí kolem automobilky Aston Martin a slova „Aeroblade“. Jedná se snad o jméno budoucího hypersportu?
Jméno Aeroblade si tato britská automobilka nechala registrovat jako své duševní vlastnictví. A okamžitě se kolem tohoto činu začíná rojit neuvěřitelné množství spekulací. Spousta lidí byla na jisto přesvědčena, že automobilka pracuje na nové verzi brutálního Vulcanu s pokročilou aktivní aerodynamikou a podobně.
Tato teorie má ale jednu velkou trhlinu. Jméno Aeroblade totiž vůbec nezapadá mezi ostatní názvy vozů Aston Martinu. Ty tradičně vačínají písmenem V (Vantage, Vanquish, Vulcan) nebo spojením písmen DB a čísla (DB9, DB10, DB11).
Prozatím je tak nejpravděpodobnější, že bude název využit pro novou technologii aktivního zadního spoileru, kterou známe například z McLarenů, Bugatti či Porsche.
Nesmíme ale zapomínat na to, že i u názvů Aston Martinů nalezneme výjimky jako například čtyřdveřová limuzína Rapide. Se stoprocentní jistotou tak prozatím nevíme vůbec nic.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.