Svět automobilového průmyslu vždy byl, je a bude plný zvěstí, drbů a povídaček. Jedna taková spekulace se rojí kolem automobilky Aston Martin a slova „Aeroblade“. Jedná se snad o jméno budoucího hypersportu?
Jméno Aeroblade si tato britská automobilka nechala registrovat jako své duševní vlastnictví. A okamžitě se kolem tohoto činu začíná rojit neuvěřitelné množství spekulací. Spousta lidí byla na jisto přesvědčena, že automobilka pracuje na nové verzi brutálního Vulcanu s pokročilou aktivní aerodynamikou a podobně.
Tato teorie má ale jednu velkou trhlinu. Jméno Aeroblade totiž vůbec nezapadá mezi ostatní názvy vozů Aston Martinu. Ty tradičně vačínají písmenem V (Vantage, Vanquish, Vulcan) nebo spojením písmen DB a čísla (DB9, DB10, DB11).
Prozatím je tak nejpravděpodobnější, že bude název využit pro novou technologii aktivního zadního spoileru, kterou známe například z McLarenů, Bugatti či Porsche.
Nesmíme ale zapomínat na to, že i u názvů Aston Martinů nalezneme výjimky jako například čtyřdveřová limuzína Rapide. Se stoprocentní jistotou tak prozatím nevíme vůbec nic.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?