Nový Nissan Titan, respektive Titan XD, si odbyl premiéru letos v lednu na detroitském autosalonu a jako správný „americký“ pickup měl pod kapotou velkoobjemový osmiválec. Nejednalo se ale o motor benzínový, nýbrž naftový. Se zážehovou jednotkou přichází japonský výrobce až teď.
Zážehový motor Endurance má shodou okolností stejný počet válců jako naftový agregát Cummins, to znamená osm. Objem je ale o 0.6 litru větší, což se podepsalo také na výkonu. Ten je v případě 5.6litrového osmiválce 395 koní při 5800 ot./min, přičemž točivý moment 544 Nm je dostupný při 4000 ot./min. Pro srovnání - turbodiesel s pohonem jedné nebo obou náprav má 314 koní a 752 Nm.
Benzínový osmiválec disponuje variabilním časováním a zdvihem ventilů, přímým vstřikováním a kompresním poměrem 11,2:1. V Titanu XD bude spojen se sedmistupňovým automatem, vybaveným technologiemi Adaptive Shift Control a Downshift Rev Matching. Řazení, respektive podřazování, by tak mělo být o něco jednodušší.
Jeden ze tří finalistů ankety o severoamerický pickup roku 2016 je dostupný jako Titan XD s nosností 907 kilogramů a karosérií Crew Cab nebo Titan s karosériemi Crew Cab, King Cab a Single Cab, dvěma velikostmi rámu, třemi převodovkami a pěti výbavovými stupni. S podrobnostmi nás však Nissan seznámí až před začátkem prodeje.
Prozatím si tak musíme vystačit s modelem XD, jehož paleta čítá výbavové linie S, SV, SL, Platinum Reserve a Pro-4X. Podle zvoleného stupně dostanete osmnácti- až dvacetipalcová kola, kožené čalounění, LED diody vpředu i vzadu, multimediální systém NissanConnectSM nebo chromované prvky uvnitř i vně. Součástí výbavy jsou vždy terénní tlumiče Bilstein nebo elektronická uzávěrka zadního diferenciálu. Z elektronických pomocníků se Titan XD spoléhá například na asistenta jízdy s přívěsem, panoramatický kamerový systém, detekci pohybujících se objektů nebo sledování mrtvého úhlu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?