Nový Nissan Titan, respektive Titan XD, si odbyl premiéru letos v lednu na detroitském autosalonu a jako správný „americký“ pickup měl pod kapotou velkoobjemový osmiválec. Nejednalo se ale o motor benzínový, nýbrž naftový. Se zážehovou jednotkou přichází japonský výrobce až teď.
Zážehový motor Endurance má shodou okolností stejný počet válců jako naftový agregát Cummins, to znamená osm. Objem je ale o 0.6 litru větší, což se podepsalo také na výkonu. Ten je v případě 5.6litrového osmiválce 395 koní při 5800 ot./min, přičemž točivý moment 544 Nm je dostupný při 4000 ot./min. Pro srovnání - turbodiesel s pohonem jedné nebo obou náprav má 314 koní a 752 Nm.
Benzínový osmiválec disponuje variabilním časováním a zdvihem ventilů, přímým vstřikováním a kompresním poměrem 11,2:1. V Titanu XD bude spojen se sedmistupňovým automatem, vybaveným technologiemi Adaptive Shift Control a Downshift Rev Matching. Řazení, respektive podřazování, by tak mělo být o něco jednodušší.
Jeden ze tří finalistů ankety o severoamerický pickup roku 2016 je dostupný jako Titan XD s nosností 907 kilogramů a karosérií Crew Cab nebo Titan s karosériemi Crew Cab, King Cab a Single Cab, dvěma velikostmi rámu, třemi převodovkami a pěti výbavovými stupni. S podrobnostmi nás však Nissan seznámí až před začátkem prodeje.
Prozatím si tak musíme vystačit s modelem XD, jehož paleta čítá výbavové linie S, SV, SL, Platinum Reserve a Pro-4X. Podle zvoleného stupně dostanete osmnácti- až dvacetipalcová kola, kožené čalounění, LED diody vpředu i vzadu, multimediální systém NissanConnectSM nebo chromované prvky uvnitř i vně. Součástí výbavy jsou vždy terénní tlumiče Bilstein nebo elektronická uzávěrka zadního diferenciálu. Z elektronických pomocníků se Titan XD spoléhá například na asistenta jízdy s přívěsem, panoramatický kamerový systém, detekci pohybujících se objektů nebo sledování mrtvého úhlu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?