Nový Nissan Titan, respektive Titan XD, si odbyl premiéru letos v lednu na detroitském autosalonu a jako správný „americký“ pickup měl pod kapotou velkoobjemový osmiválec. Nejednalo se ale o motor benzínový, nýbrž naftový. Se zážehovou jednotkou přichází japonský výrobce až teď.
Zážehový motor Endurance má shodou okolností stejný počet válců jako naftový agregát Cummins, to znamená osm. Objem je ale o 0.6 litru větší, což se podepsalo také na výkonu. Ten je v případě 5.6litrového osmiválce 395 koní při 5800 ot./min, přičemž točivý moment 544 Nm je dostupný při 4000 ot./min. Pro srovnání - turbodiesel s pohonem jedné nebo obou náprav má 314 koní a 752 Nm.
Benzínový osmiválec disponuje variabilním časováním a zdvihem ventilů, přímým vstřikováním a kompresním poměrem 11,2:1. V Titanu XD bude spojen se sedmistupňovým automatem, vybaveným technologiemi Adaptive Shift Control a Downshift Rev Matching. Řazení, respektive podřazování, by tak mělo být o něco jednodušší.
Jeden ze tří finalistů ankety o severoamerický pickup roku 2016 je dostupný jako Titan XD s nosností 907 kilogramů a karosérií Crew Cab nebo Titan s karosériemi Crew Cab, King Cab a Single Cab, dvěma velikostmi rámu, třemi převodovkami a pěti výbavovými stupni. S podrobnostmi nás však Nissan seznámí až před začátkem prodeje.
Prozatím si tak musíme vystačit s modelem XD, jehož paleta čítá výbavové linie S, SV, SL, Platinum Reserve a Pro-4X. Podle zvoleného stupně dostanete osmnácti- až dvacetipalcová kola, kožené čalounění, LED diody vpředu i vzadu, multimediální systém NissanConnectSM nebo chromované prvky uvnitř i vně. Součástí výbavy jsou vždy terénní tlumiče Bilstein nebo elektronická uzávěrka zadního diferenciálu. Z elektronických pomocníků se Titan XD spoléhá například na asistenta jízdy s přívěsem, panoramatický kamerový systém, detekci pohybujících se objektů nebo sledování mrtvého úhlu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?