Za svůj život prodělal SsangYong Rexton mnoho větších či menších plastických operací, v úplné podstatě je ale i nejnovější verze s přídomkem W pořád tím původním modelem z roku 2001 se žebřinovým rámem. A nic na tom nezmění ani nový diesel s automatem od Mercedesu.
Podobně jako u Rodiusu je předchozí dvoulitr dávno zapomenut a na jeho místo nastupuje o dvě deci větší naftový čtyřválec e-XDi220, vyhovující emisní normě Euro 6. Jeho výkon 178 koní je dostupný při 4000 ot./min, maximálního točivého momentu 400 Nm si může řidič užívat v pásmu 1400 - 2800 ot./min. Poháněna jsou přes šestistupňovou manuální převodovku zadní nebo všechna kola, čtyřkolka je rovněž dostupná se sedmistupňovým automatem, který pochází ze skladů Mercedesu.
Všechny verze akcelerují z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy, spotřeba paliva se pohybuje mezi 6,8 - 7,4 l/100 km, což je hodnota platná pro čtyřkolku s automatem. O žebřinovém rámu již byla řeč, vpředu potom jsou dvojité lichoběžníky a vzadu tuhá pětiprvková náprava. Tažná kapacita jsou výborné tři tuny. Tohle je zkrátka off-road ze staré školy.
A pozná se to i v interiéru 4755 mm dlouhého terénního automobilu. V ceníku sice hrdě trůní položka „navigační systém,“ ale v základní specifikaci najdete rádio s CD/MP3 a dvouřádkovým černobílým displejem, který Vás vrátí do dob Nokie 3310. Mimo něj je však v základu sedm míst k sezení, automatická klimatizace, čtveřice airbagů, vyhřívané čelní okno, tempomat nebo asistent sjíždění z kopce.
Z Koreje se k nám zatím nedostal poslední facelift s upravenou maskou chladiče a hodnotnějším interiérem, takže tu máme pořád provedení z roku 2013, které se vizuálně přiblížilo úplně prvnímu Rextonu z Giugiarova pera. Do předních světel se standardně nastěhovaly LED diody denního svícení, litá kola mají 16 nebo 18 palců a střechu zdobí stříbrné ližiny.
Jelikož v Česku to má aktuálně SsangYong se zastoupením všelijaké, musí se případný zájemce o vůz této značky vydat do Německa. Tam je Rexton W v nabídce se třemi stupni výbavy a za základní cenu 27 190 euro (cca 735 000 korun). Provedení s automatem přijde minimálně na 33 590 euro (cca 908 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.