Za svůj život prodělal SsangYong Rexton mnoho větších či menších plastických operací, v úplné podstatě je ale i nejnovější verze s přídomkem W pořád tím původním modelem z roku 2001 se žebřinovým rámem. A nic na tom nezmění ani nový diesel s automatem od Mercedesu.
Podobně jako u Rodiusu je předchozí dvoulitr dávno zapomenut a na jeho místo nastupuje o dvě deci větší naftový čtyřválec e-XDi220, vyhovující emisní normě Euro 6. Jeho výkon 178 koní je dostupný při 4000 ot./min, maximálního točivého momentu 400 Nm si může řidič užívat v pásmu 1400 - 2800 ot./min. Poháněna jsou přes šestistupňovou manuální převodovku zadní nebo všechna kola, čtyřkolka je rovněž dostupná se sedmistupňovým automatem, který pochází ze skladů Mercedesu.
Všechny verze akcelerují z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy, spotřeba paliva se pohybuje mezi 6,8 - 7,4 l/100 km, což je hodnota platná pro čtyřkolku s automatem. O žebřinovém rámu již byla řeč, vpředu potom jsou dvojité lichoběžníky a vzadu tuhá pětiprvková náprava. Tažná kapacita jsou výborné tři tuny. Tohle je zkrátka off-road ze staré školy.
A pozná se to i v interiéru 4755 mm dlouhého terénního automobilu. V ceníku sice hrdě trůní položka „navigační systém,“ ale v základní specifikaci najdete rádio s CD/MP3 a dvouřádkovým černobílým displejem, který Vás vrátí do dob Nokie 3310. Mimo něj je však v základu sedm míst k sezení, automatická klimatizace, čtveřice airbagů, vyhřívané čelní okno, tempomat nebo asistent sjíždění z kopce.
Z Koreje se k nám zatím nedostal poslední facelift s upravenou maskou chladiče a hodnotnějším interiérem, takže tu máme pořád provedení z roku 2013, které se vizuálně přiblížilo úplně prvnímu Rextonu z Giugiarova pera. Do předních světel se standardně nastěhovaly LED diody denního svícení, litá kola mají 16 nebo 18 palců a střechu zdobí stříbrné ližiny.
Jelikož v Česku to má aktuálně SsangYong se zastoupením všelijaké, musí se případný zájemce o vůz této značky vydat do Německa. Tam je Rexton W v nabídce se třemi stupni výbavy a za základní cenu 27 190 euro (cca 735 000 korun). Provedení s automatem přijde minimálně na 33 590 euro (cca 908 000 korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.