Za svůj život prodělal SsangYong Rexton mnoho větších či menších plastických operací, v úplné podstatě je ale i nejnovější verze s přídomkem W pořád tím původním modelem z roku 2001 se žebřinovým rámem. A nic na tom nezmění ani nový diesel s automatem od Mercedesu.
Podobně jako u Rodiusu je předchozí dvoulitr dávno zapomenut a na jeho místo nastupuje o dvě deci větší naftový čtyřválec e-XDi220, vyhovující emisní normě Euro 6. Jeho výkon 178 koní je dostupný při 4000 ot./min, maximálního točivého momentu 400 Nm si může řidič užívat v pásmu 1400 - 2800 ot./min. Poháněna jsou přes šestistupňovou manuální převodovku zadní nebo všechna kola, čtyřkolka je rovněž dostupná se sedmistupňovým automatem, který pochází ze skladů Mercedesu.
Všechny verze akcelerují z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy, spotřeba paliva se pohybuje mezi 6,8 - 7,4 l/100 km, což je hodnota platná pro čtyřkolku s automatem. O žebřinovém rámu již byla řeč, vpředu potom jsou dvojité lichoběžníky a vzadu tuhá pětiprvková náprava. Tažná kapacita jsou výborné tři tuny. Tohle je zkrátka off-road ze staré školy.
A pozná se to i v interiéru 4755 mm dlouhého terénního automobilu. V ceníku sice hrdě trůní položka „navigační systém,“ ale v základní specifikaci najdete rádio s CD/MP3 a dvouřádkovým černobílým displejem, který Vás vrátí do dob Nokie 3310. Mimo něj je však v základu sedm míst k sezení, automatická klimatizace, čtveřice airbagů, vyhřívané čelní okno, tempomat nebo asistent sjíždění z kopce.
Z Koreje se k nám zatím nedostal poslední facelift s upravenou maskou chladiče a hodnotnějším interiérem, takže tu máme pořád provedení z roku 2013, které se vizuálně přiblížilo úplně prvnímu Rextonu z Giugiarova pera. Do předních světel se standardně nastěhovaly LED diody denního svícení, litá kola mají 16 nebo 18 palců a střechu zdobí stříbrné ližiny.
Jelikož v Česku to má aktuálně SsangYong se zastoupením všelijaké, musí se případný zájemce o vůz této značky vydat do Německa. Tam je Rexton W v nabídce se třemi stupni výbavy a za základní cenu 27 190 euro (cca 735 000 korun). Provedení s automatem přijde minimálně na 33 590 euro (cca 908 000 korun).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.