SsangYong Rexton W má nový motor a automat od Mercedesu, pořád Vás vrátí do minulosti

Novinkou je vznětový čtyřválec s automatem od Mercedesu, SsangYong Rexton W.
Novinkou je vznětový čtyřválec s automatem od Mercedesu, SsangYong Rexton W., foto: SsangYong
ar6 11. prosince 2015 6:10
Sdílej:

Za svůj život prodělal SsangYong Rexton mnoho větších či menších plastických operací, v úplné podstatě je ale i nejnovější verze s přídomkem W pořád tím původním modelem z roku 2001 se žebřinovým rámem. A nic na tom nezmění ani nový diesel s automatem od Mercedesu.

Podobně jako u Rodiusu je předchozí dvoulitr dávno zapomenut a na jeho místo nastupuje o dvě deci větší naftový čtyřválec e-XDi220, vyhovující emisní normě Euro 6. Jeho výkon 178 koní je dostupný při 4000 ot./min, maximálního točivého momentu 400 Nm si může řidič užívat v pásmu 1400 - 2800 ot./min. Poháněna jsou přes šestistupňovou manuální převodovku zadní nebo všechna kola, čtyřkolka je rovněž dostupná se sedmistupňovým automatem, který pochází ze skladů Mercedesu.

Všechny verze akcelerují z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy, spotřeba paliva se pohybuje mezi 6,8 - 7,4 l/100 km, což je hodnota platná pro čtyřkolku s automatem. O žebřinovém rámu již byla řeč, vpředu potom jsou dvojité lichoběžníky a vzadu tuhá pětiprvková náprava. Tažná kapacita jsou výborné tři tuny. Tohle je zkrátka off-road ze staré školy.

A pozná se to i v interiéru 4755 mm dlouhého terénního automobilu. V ceníku sice hrdě trůní položka „navigační systém,“ ale v základní specifikaci najdete rádio s CD/MP3 a dvouřádkovým černobílým displejem, který Vás vrátí do dob Nokie 3310. Mimo něj je však v základu sedm míst k sezení, automatická klimatizace, čtveřice airbagů, vyhřívané čelní okno, tempomat nebo asistent sjíždění z kopce.

Z Koreje se k nám zatím nedostal poslední facelift s upravenou maskou chladiče a hodnotnějším interiérem, takže tu máme pořád provedení z roku 2013, které se vizuálně přiblížilo úplně prvnímu Rextonu z Giugiarova pera. Do předních světel se standardně nastěhovaly LED diody denního svícení, litá kola mají 16 nebo 18 palců a střechu zdobí stříbrné ližiny.

Jelikož v Česku to má aktuálně SsangYong se zastoupením všelijaké, musí se případný zájemce o vůz této značky vydat do Německa. Tam je Rexton W v nabídce se třemi stupni výbavy a za základní cenu 27 190 euro (cca 735 000 korun). Provedení s automatem přijde minimálně na 33 590 euro (cca 908 000 korun).

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.