Předčasně vybuchující airbagy od firmy Takata se letos řešily hned několikrát. Své o tom ví automobilky Toyota, Honda a GM. Nyní se však zjistilo, že o chybách se vědělo již dlouhé roky.
Jen v USA bylo svoláno do servisů okolo 19 miliónů vozidel s vadnými airbagy firmy Takata. Celosvětově se pak jedná o dohromady 36 miliónů vozů a například jen u značky Toyota bylo potřeba již podruhé svolat 1,4 miliónu aut. Oproti tomu výrobce vozů Honda od ní airbagy přestal raději odebírat.
Nejnovější zjištění je ale celkem šokující. Firma Takata totiž prohrála jeden z hlavních soudů a díky němu se na povrch dostala i interní dokumentace a korespondence. Ta ukazuje, že minimálně v letech 2001 až 2010 věděli inženýři firmy o problémech s airbagy. Testování záchranných systémů tak bylo falšováno a konečným zákazníkům byly posléze prezentovány jiné výsledky.
Pokud se tenhle mega podvod opravdu prokáže, pak by se mohla Takata směle rovnat s koncernem VW v tom, kdo způsobil historicky největší kauzu v dějinách automobilismu. Samotná Takata se však brání a tyto testy podle ní nejsou s daným případem a vadnými výrobky nijak spojené.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.