To, že jsou automobiloví inženýři často hračičky jsme se přesvědčili již mnohokráte. Stačí si vzpomenout na nedávnou kreaci Lexusu, který prezentoval své technické schopnosti na tvorbě levitujícího skateboardu. I zaměstnanci Audi si postavili novou „hračku“ na které prezentují co je v jejich silách.
Pokud si řeknete, že inženýři Audi prezentují své schopnosti na postavení zmenšeného modelu slavného závodního vozu, může to znít dosti úsměvně. To ale jen do doby, než se dozvíte, že model vozu Auto Union Typ C z roku 1936 v měřítku 1:2, je postaven z velké části ze součástí vytvořených na extrémně přesné 3D tiskárně. Ta pracuje s kovovými částmi menšími než polovina tloušťky lidského vlasu.
3D tisk je obecně považován za budoucnost v automobilovém průmyslu. Dokáže totiž přinést jak potřebné snížení nákladů tak i potřebnou přesnost, kterou jsme již zmiňovali.
Také to, že si Audi vybrala zrovna vůz Auto Union Typ C není náhoda. Jedná se o opravdu legendární závodní automobil, který v době svého vzniku jen těžko hledal konkurenci. Za pilotem burácel mohutný motor V16 s výkonem 357–382 kW.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?