To, že jsou automobiloví inženýři často hračičky jsme se přesvědčili již mnohokráte. Stačí si vzpomenout na nedávnou kreaci Lexusu, který prezentoval své technické schopnosti na tvorbě levitujícího skateboardu. I zaměstnanci Audi si postavili novou „hračku“ na které prezentují co je v jejich silách.
Pokud si řeknete, že inženýři Audi prezentují své schopnosti na postavení zmenšeného modelu slavného závodního vozu, může to znít dosti úsměvně. To ale jen do doby, než se dozvíte, že model vozu Auto Union Typ C z roku 1936 v měřítku 1:2, je postaven z velké části ze součástí vytvořených na extrémně přesné 3D tiskárně. Ta pracuje s kovovými částmi menšími než polovina tloušťky lidského vlasu.
3D tisk je obecně považován za budoucnost v automobilovém průmyslu. Dokáže totiž přinést jak potřebné snížení nákladů tak i potřebnou přesnost, kterou jsme již zmiňovali.
Také to, že si Audi vybrala zrovna vůz Auto Union Typ C není náhoda. Jedná se o opravdu legendární závodní automobil, který v době svého vzniku jen těžko hledal konkurenci. Za pilotem burácel mohutný motor V16 s výkonem 357–382 kW.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?