To, že jsou automobiloví inženýři často hračičky jsme se přesvědčili již mnohokráte. Stačí si vzpomenout na nedávnou kreaci Lexusu, který prezentoval své technické schopnosti na tvorbě levitujícího skateboardu. I zaměstnanci Audi si postavili novou „hračku“ na které prezentují co je v jejich silách.
Pokud si řeknete, že inženýři Audi prezentují své schopnosti na postavení zmenšeného modelu slavného závodního vozu, může to znít dosti úsměvně. To ale jen do doby, než se dozvíte, že model vozu Auto Union Typ C z roku 1936 v měřítku 1:2, je postaven z velké části ze součástí vytvořených na extrémně přesné 3D tiskárně. Ta pracuje s kovovými částmi menšími než polovina tloušťky lidského vlasu.
3D tisk je obecně považován za budoucnost v automobilovém průmyslu. Dokáže totiž přinést jak potřebné snížení nákladů tak i potřebnou přesnost, kterou jsme již zmiňovali.
Také to, že si Audi vybrala zrovna vůz Auto Union Typ C není náhoda. Jedná se o opravdu legendární závodní automobil, který v době svého vzniku jen těžko hledal konkurenci. Za pilotem burácel mohutný motor V16 s výkonem 357–382 kW.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?