Mít sedm sedadel v jednom autě je skvělé, pokud chcete, aby vaše početnější rodina byla pospolu při cestě na víkendový výlet, nicméně případná nehoda by se mohla proměnit v horor.
O tom svědčí i výsledky nárazových testů prováděných organizací ADAC v Německu. Ty totiž ukázaly, že levná 7-sedadlová auta by mohla být velmi nebezpečná. Testem prošel například Fiat 500L Living, do jehož zadní části narazil zkušební vozík, simulující náraz dalšího vozu v rychlosti 60 km / h.
Pro ty z vás, kteří nevědí, verze Living je delší verze modelu 500L od Fiatu. ADAC při tomto testu zjistil, že opěrky hlavy na zadní třetí řadě sedadel prorazili při nárazu zadní okno. Pokud by pak druhý vůz byl typem SUV nebo dodávkou, ve Fiatu by to nemusela posádka přežít.
Robustní opěradla ale naštěstí hlavy cestujích celkem ochránila, za což si Fiat odnesl dobré hodnocení. Nicméně, ne každý si může dovolit koupit Volvo XC90 nebo Audi Q7 a většina lidí si koupí levnější alternativu sedmi místných vozidel, protože jsou levnější. Takový Fiat 500L Living stojí v Německu 19.650 eur, zatímco Volkswagen Sharan se sedmi místy přijde na 35.270 eur.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.