Mít sedm sedadel v jednom autě je skvělé, pokud chcete, aby vaše početnější rodina byla pospolu při cestě na víkendový výlet, nicméně případná nehoda by se mohla proměnit v horor.
O tom svědčí i výsledky nárazových testů prováděných organizací ADAC v Německu. Ty totiž ukázaly, že levná 7-sedadlová auta by mohla být velmi nebezpečná. Testem prošel například Fiat 500L Living, do jehož zadní části narazil zkušební vozík, simulující náraz dalšího vozu v rychlosti 60 km / h.
Pro ty z vás, kteří nevědí, verze Living je delší verze modelu 500L od Fiatu. ADAC při tomto testu zjistil, že opěrky hlavy na zadní třetí řadě sedadel prorazili při nárazu zadní okno. Pokud by pak druhý vůz byl typem SUV nebo dodávkou, ve Fiatu by to nemusela posádka přežít.
Robustní opěradla ale naštěstí hlavy cestujích celkem ochránila, za což si Fiat odnesl dobré hodnocení. Nicméně, ne každý si může dovolit koupit Volvo XC90 nebo Audi Q7 a většina lidí si koupí levnější alternativu sedmi místných vozidel, protože jsou levnější. Takový Fiat 500L Living stojí v Německu 19.650 eur, zatímco Volkswagen Sharan se sedmi místy přijde na 35.270 eur.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?