Německé Porsche odhalilo další přírůstek do rodiny modelu Macan, kterým je ostřeji naladěná verze GTS.
Jeho základem je klasický Macan S, přičemž oproti němu má verze GTS mírně upravený exteriér s vysokým lesklým/matným povrchem a černými akcenty. Ve standardu nechybí ani 20palcové disky kol RS Spyder v černém provedení Satin.
K větším změnám došlo v kabině, kam výrobce instaloval prvotřídní kůží / Alcantarou potažená sportovní sedadla. Kožené akcenty najdeme i na dalších částech kabiny a nechybí systém Porsche Communication Management. Pro kvalitní poslech hudby je vůz vybaven audiosystémem s osmi reproduktory a přípojkou USB a AUX.
Důležitým aspektem je i motorizace, kterou v tomto případě tvoří twin-turbo 3,0litrový šestiválec s výkonem 360 koní. Motor je připojen k sedmistupňovému automatu PDK se dvěma spojkami a nechybí pohon všech kol. I díky tomu se Macan GTS dostane z nuly na stovku za 4,8 sekundy a při odblokovaném omezovači se rozjede až na 280 km/h.
Kromě inovovaném motoru, Macan GTS má znovu kalibrovat systém řízení stability, který slibuje poskytnout "ještě dynamičtější zážitek z jízdy." Crossover se může pochlubit také vysoce výkonný brzdový systém s červenými brzdové třmeny a rotory, které měří 360 mm vpředu / 330 mm vzadu.
Nové Porsche Macan GTS bude v prodeji ve Spojených státech od března příštího roku a jeho cena začíná na 67.200 dolarech. V Německu se však už dá nové Porsche objednávat, přičemž základní částka činí 73.400 eur.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.