V základních výbavách nových automobilů se čím dál častěji objevuje multimediální systém, hlasové ovládání a další prvky zvyšující konektivitu. Určitě můžete s takovými prvky „machrovat“ před kamarády, ale v kritické chvíli Vám jen těžko pomohou. A naopak existují prvky, pro něž často musíte až do nejvyšších výbavových stupňů nebo dokonce do sféry příplatků. A přitom by si místo v základu zasloužily…
1. Mlhovky
Vůbec nejdůležitější položka, která by neměla chybět snad v žádném autě. Při jízdě za snížené viditelnosti Vám totiž nepomůže ani čtení dopravních značek, ani přednárazový systém a ani hlídání mrtvého úhlu. Naopak světla do mlhy, ač se to nemusí zdát, mohou minimálně výrazně snížit následky případné havárie za špatného počasí. Samozřejmě je nutné používat je s rozmyslem a nepouštět je při každé příležitosti (nebo jimi nahrazovat denní svícení), aby auto svítilo jak vánoční stromeček.
2. Všestranně nastavitelný volant a sedadlo řidiče
Už v autoškole nás instruktor učil, že před každým vyjetím je potřeba si seřídit volant a sedačku přesně na míru. Ušetříte si tím bolest zad nebo páteře a navíc, ač to tak opět nemusí vypadat, to přispívá k psychické pohodě řidiče a tím pádem také klidnější a bezpečnější jízdě. Bohužel není vůbec pravidlem, že se výškově a podélně seřiditelný volant se sedadlem řidiče v základní výbavě automobilů objevuje. A v horším případě tyto prvky nenajdete ani mezi příplatky.
3. Tempomat
Co si budeme nalhávat, s rychlostí má dneska problém mnoho nejen českých řidičů. Určitě tady nebudu tvrdit, že tempomat v každém novém autě by tento nešvar vyřešil a dopravní policie by tak neměla co dělat, to v žádném případě. Ale třeba na dálnici by zejména u aut od segmentu C výš pomohl plynulosti provozu. Řidič by si navolil rychlost, samozřejmě maximálně povolených 130 km/h, a pak by se, ve velkých uvozovkách, nemusel už o nic starat.
4. Klimatizace
Možná si řeknete, že klimatizace je prostě jen rozmařilost a určitě nepatří do „nutné“ výbavy. Ale představte si, že jedete v parném létě po dálnici, auto má z předchozí zastávky na pumpě rozpálený interiér a abyste trošku vyvětrali, musíte mít otevřené boční okénko, kterýmž dovnitř proniká nepříjemný hluk. Někteří řidiči začnou být nervózní a z toho můžou udělat chybu. Klimatizace tomuto z velké části předejde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.