V základních výbavách nových automobilů se čím dál častěji objevuje multimediální systém, hlasové ovládání a další prvky zvyšující konektivitu. Určitě můžete s takovými prvky „machrovat“ před kamarády, ale v kritické chvíli Vám jen těžko pomohou. A naopak existují prvky, pro něž často musíte až do nejvyšších výbavových stupňů nebo dokonce do sféry příplatků. A přitom by si místo v základu zasloužily…
1. Mlhovky
Vůbec nejdůležitější položka, která by neměla chybět snad v žádném autě. Při jízdě za snížené viditelnosti Vám totiž nepomůže ani čtení dopravních značek, ani přednárazový systém a ani hlídání mrtvého úhlu. Naopak světla do mlhy, ač se to nemusí zdát, mohou minimálně výrazně snížit následky případné havárie za špatného počasí. Samozřejmě je nutné používat je s rozmyslem a nepouštět je při každé příležitosti (nebo jimi nahrazovat denní svícení), aby auto svítilo jak vánoční stromeček.
2. Všestranně nastavitelný volant a sedadlo řidiče
Už v autoškole nás instruktor učil, že před každým vyjetím je potřeba si seřídit volant a sedačku přesně na míru. Ušetříte si tím bolest zad nebo páteře a navíc, ač to tak opět nemusí vypadat, to přispívá k psychické pohodě řidiče a tím pádem také klidnější a bezpečnější jízdě. Bohužel není vůbec pravidlem, že se výškově a podélně seřiditelný volant se sedadlem řidiče v základní výbavě automobilů objevuje. A v horším případě tyto prvky nenajdete ani mezi příplatky.
3. Tempomat
Co si budeme nalhávat, s rychlostí má dneska problém mnoho nejen českých řidičů. Určitě tady nebudu tvrdit, že tempomat v každém novém autě by tento nešvar vyřešil a dopravní policie by tak neměla co dělat, to v žádném případě. Ale třeba na dálnici by zejména u aut od segmentu C výš pomohl plynulosti provozu. Řidič by si navolil rychlost, samozřejmě maximálně povolených 130 km/h, a pak by se, ve velkých uvozovkách, nemusel už o nic starat.
4. Klimatizace
Možná si řeknete, že klimatizace je prostě jen rozmařilost a určitě nepatří do „nutné“ výbavy. Ale představte si, že jedete v parném létě po dálnici, auto má z předchozí zastávky na pumpě rozpálený interiér a abyste trošku vyvětrali, musíte mít otevřené boční okénko, kterýmž dovnitř proniká nepříjemný hluk. Někteří řidiči začnou být nervózní a z toho můžou udělat chybu. Klimatizace tomuto z velké části předejde.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?