Výbava, která by neměla chybět v žádném novém autě

Mlhové světlomety
Mlhové světlomety, foto: Škoda Auto
AutoRoad.cz 16. května 2017 17:29
Sdílej:

V základních výbavách nových automobilů se čím dál častěji objevuje multimediální systém, hlasové ovládání a další prvky zvyšující konektivitu. Určitě můžete s takovými prvky „machrovat“ před kamarády, ale v kritické chvíli Vám jen těžko pomohou. A naopak existují prvky, pro něž často musíte až do nejvyšších výbavových stupňů nebo dokonce do sféry příplatků. A přitom by si místo v základu zasloužily…

1. Mlhovky

Vůbec nejdůležitější položka, která by neměla chybět snad v žádném autě. Při jízdě za snížené viditelnosti Vám totiž nepomůže ani čtení dopravních značek, ani přednárazový systém a ani hlídání mrtvého úhlu. Naopak světla do mlhy, ač se to nemusí zdát, mohou minimálně výrazně snížit následky případné havárie za špatného počasí. Samozřejmě je nutné používat je s rozmyslem a nepouštět je při každé příležitosti (nebo jimi nahrazovat denní svícení), aby auto svítilo jak vánoční stromeček.

2. Všestranně nastavitelný volant a sedadlo řidiče

Už v autoškole nás instruktor učil, že před každým vyjetím je potřeba si seřídit volant a sedačku přesně na míru. Ušetříte si tím bolest zad nebo páteře a navíc, ač to tak opět nemusí vypadat, to přispívá k psychické pohodě řidiče a tím pádem také klidnější a bezpečnější jízdě. Bohužel není vůbec pravidlem, že se výškově a podélně seřiditelný volant se sedadlem řidiče v základní výbavě automobilů objevuje. A v horším případě tyto prvky nenajdete ani mezi příplatky.

3. Tempomat

Co si budeme nalhávat, s rychlostí má dneska problém mnoho nejen českých řidičů. Určitě tady nebudu tvrdit, že tempomat v každém novém autě by tento nešvar vyřešil a dopravní policie by tak neměla co dělat, to v žádném případě. Ale třeba na dálnici by zejména u aut od segmentu C výš pomohl plynulosti provozu. Řidič by si navolil rychlost, samozřejmě maximálně povolených 130 km/h, a pak by se, ve velkých uvozovkách, nemusel už o nic starat.

4. Klimatizace

Možná si řeknete, že klimatizace je prostě jen rozmařilost a určitě nepatří do „nutné“ výbavy. Ale představte si, že jedete v parném létě po dálnici, auto má z předchozí zastávky na pumpě rozpálený interiér a abyste trošku vyvětrali, musíte mít otevřené boční okénko, kterýmž dovnitř proniká nepříjemný hluk. Někteří řidiči začnou být nervózní a z toho můžou udělat chybu. Klimatizace tomuto z velké části předejde.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.