Je diesel vždy ta správná volba? Rozhodně ne. Dali jsme dohromady tyto důvody, proč raději dieselový motor do svého auta nepořizovat.
Pořizovací cena dieselu je vyšší
Určitě to znáte. Prodejci, my novináři nebo vaši známí vždy říkají, diesel se vyplatí u tohoto auta při ročním nájezdu XY tisíc kilometrů. Pořizovací náklady jsou u dieselových motorů v drtivé většině případů výrazně vyšší než u srovnatelných benzinových agregátů.
Dražší servis
Dieselový motor pracuje s mnohem většími tlaky, kombinuje také složitější technická řešení a to vše přináší větší riziko poruchovosti. Nesmíme nepřipomenout ani větší náchylnost na kvalitu paliva, chování majitelů k motoru, pravidelnou údržbu. Zkrátka, do dieselu musíte tankovat kvalitní palivo, hezky se k motoru chovat a striktně dodržovat předepsanou údržbu.
Diesel není ekologický
Dieselové motory mají nepoměrně horší spaliny. Konkrétně mluvíme o pevných částicích, oxidu uhličitém a oxidu dusíku. Není vůbec žádným tajemstvím, že vdechování zplodin vážně poškozuje zdraví.
Diesel je nekultivovaný
Jak již bylo vyřčeno, dieselové motory pracují s vysokými tlaky. To se samozřejmě odráží na kultivovanosti, velikosti kmitů a tudíž vibrací. Všichni jistě máte alespoň nějakou zkušenost s 1,9 TDI PD, nebo 1,4 či 1,2 TDI. Více doplňovat netřeba.
P.S. samozřejmě mají dieselové motory své opodstatnění, ale o tom třeba jindy...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.