Je diesel vždy ta správná volba? Rozhodně ne. Dali jsme dohromady tyto důvody, proč raději dieselový motor do svého auta nepořizovat.
Pořizovací cena dieselu je vyšší
Určitě to znáte. Prodejci, my novináři nebo vaši známí vždy říkají, diesel se vyplatí u tohoto auta při ročním nájezdu XY tisíc kilometrů. Pořizovací náklady jsou u dieselových motorů v drtivé většině případů výrazně vyšší než u srovnatelných benzinových agregátů.
Dražší servis
Dieselový motor pracuje s mnohem většími tlaky, kombinuje také složitější technická řešení a to vše přináší větší riziko poruchovosti. Nesmíme nepřipomenout ani větší náchylnost na kvalitu paliva, chování majitelů k motoru, pravidelnou údržbu. Zkrátka, do dieselu musíte tankovat kvalitní palivo, hezky se k motoru chovat a striktně dodržovat předepsanou údržbu.
Diesel není ekologický
Dieselové motory mají nepoměrně horší spaliny. Konkrétně mluvíme o pevných částicích, oxidu uhličitém a oxidu dusíku. Není vůbec žádným tajemstvím, že vdechování zplodin vážně poškozuje zdraví.
Diesel je nekultivovaný
Jak již bylo vyřčeno, dieselové motory pracují s vysokými tlaky. To se samozřejmě odráží na kultivovanosti, velikosti kmitů a tudíž vibrací. Všichni jistě máte alespoň nějakou zkušenost s 1,9 TDI PD, nebo 1,4 či 1,2 TDI. Více doplňovat netřeba.
P.S. samozřejmě mají dieselové motory své opodstatnění, ale o tom třeba jindy...
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?