Je diesel vždy ta správná volba? Rozhodně ne. Dali jsme dohromady tyto důvody, proč raději dieselový motor do svého auta nepořizovat.
Pořizovací cena dieselu je vyšší
Určitě to znáte. Prodejci, my novináři nebo vaši známí vždy říkají, diesel se vyplatí u tohoto auta při ročním nájezdu XY tisíc kilometrů. Pořizovací náklady jsou u dieselových motorů v drtivé většině případů výrazně vyšší než u srovnatelných benzinových agregátů.
Dražší servis
Dieselový motor pracuje s mnohem většími tlaky, kombinuje také složitější technická řešení a to vše přináší větší riziko poruchovosti. Nesmíme nepřipomenout ani větší náchylnost na kvalitu paliva, chování majitelů k motoru, pravidelnou údržbu. Zkrátka, do dieselu musíte tankovat kvalitní palivo, hezky se k motoru chovat a striktně dodržovat předepsanou údržbu.
Diesel není ekologický
Dieselové motory mají nepoměrně horší spaliny. Konkrétně mluvíme o pevných částicích, oxidu uhličitém a oxidu dusíku. Není vůbec žádným tajemstvím, že vdechování zplodin vážně poškozuje zdraví.
Diesel je nekultivovaný
Jak již bylo vyřčeno, dieselové motory pracují s vysokými tlaky. To se samozřejmě odráží na kultivovanosti, velikosti kmitů a tudíž vibrací. Všichni jistě máte alespoň nějakou zkušenost s 1,9 TDI PD, nebo 1,4 či 1,2 TDI. Více doplňovat netřeba.
P.S. samozřejmě mají dieselové motory své opodstatnění, ale o tom třeba jindy...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.