Pro někoho naprosto neznámý úpravce Wimmer Rennsporttechnik si dal tu práci a velmi dobře upravil aktuální generaci vozu Mercedes-Benz C63 Estate AMG S.
Vůz dostal speciální červený lak karoserie a i přes celou řadu doplňků má poněkud nenápadný vzhled. Novinkou jsou 19-palcová kola BBS a sportovní výfukový systém z nerezové oceli.
Pod kapotou se odehrálo mnohem víc změn, například zde přibyla přemapovaná řídící jednotka, která navýšila výkon u twin-turbo 4,0 litrového motoru V8 na hodnotu 640 koní. To znamená navýšení o 130 koní oproti základní verzi.
O kolik se zlepšilo zrychlení z nuly na stovku tuner neprozradil, ale standardní C63 AMG S to dovede za 4,1 sekundy a rozjede se až na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km / h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.